חדשות היום

ראש הממשלה, נתניהו; ישראל, תנקוט בצעדים משמעותיים לבלימת המסתננים מאפריקה

0
0

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “מדובר באיום ממשי על עתיד המדינה. החקיקה המוצעת היא מפתח להמשך היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית גם בעתיד” ◄ פרופ’ ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה, מעריך; “אם לא ישתנה המצב יהיו בישראל בתוך 15 שנה כחצי מיליון מסתננים” ◄ משרד הפנים; “קיימת תעשייה אדירה שמביאה לישראל עשרות אלפי מהגרי עבודה מאפריקה במסווה של פליטים”.
ראש הממשלה, נתניהו; ישראל, תנקוט בצעדים משמעותיים לבלימת המסתננים מאפריקה
ראש הממשלה; ישראל תנקוט בצעדים משמעותיים לבלימת המסתננים מאפריקה

ממשלת ישראל, החליטה אתמול (ב’) לפעול להאצת את בניית הגדר לאורך הגבול הדרומי (מצרים) וכן, לנקוט בשורת צעדים נוספים במטרה לבלום את זרם המסתננים ההולך וגדל לישראל ממדינות אפריקה.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, סיכם את הדיון בשורת צעדים אופרטיביים שיפקח עליהם אופן אישי והוא אף הנחה את משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, לדווח לו כל שלושה חודשים על קצב התקדמות בניית המכשול הקרקעי.

מר נתניהו, עוד אמר, כי; “בנוסף אנו נאכוף בתקיפות את החוק האוסר על מעסיקים ישראלים לקחת לעבודה מסתננים בלתי חוקיים ונבדוק את כל האפשרויות להעביר למדינות מקור, ולצדדים שלישיים את אותם מסתננים”.

לשם בחינת הנושא הוחלט בדיון על הקמת שני צוותים עבודה, האחד בראשות מנכ”ל משרד ראש הממשלה, שיגבש המלצות לצעדים אופרטיביים במישור המדיני לפתרון התופעה, והשני בראשות שרי המשפטים והפנים, שיגבשו המלצות לפעילות מול מעסיקים וצעדים נוספים להתמודדות עם תופעת ההסתננות.

במהלך הישיבה ציין ראש הממשלה, כי מדיניות ההגירה הלאומית החדשה שמגבשים בממשלה, נועדה להגן על הרוב היהודי המוצק בארץ. “הרוב הזה, מאוים על ידי תופעה הולכת וגוברת של הסתננות בלתי חוקית מאסיבית לשטחנו של עובדים בלתי חוקיים” – אמר נתניהו, שהתריע, כי; “מדובר באיום ממשי על עתיד המדינה. אני מייחס להליך החקיקה המוצע בנושא זה חשיבות היסטורית, כי הוא מהווה מפתח להמשך היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית גם בעתיד”.

שר המשפטים מר יעקב נאמן, אשר ריכז את גיבוש מדיניות הגירה לישראל, הוסיף כי נושא ההגירה למדינת ישראל, הינו צורך קיומי ופרויקט לאומי; “עלינו להביא את הנושא לפתרון בהקדם האפשרי”. אמר השר.

פרופ’ ארנון סופר; “אם לא ישתנה המצב יהיו בתוך 15 שנה כחצי מיליון מסתננים”

הדיון אשר נערך היה המשך לדיון שהתקיים בנושא זה. אתמול. ובו החלו גורמי המקצועי לסקור את כלל ההיבטים של הנושא;

נציגי משרד הפנים, דיווחו בישיבה, כי יש בידם תיעוד של מעל 26,000 מסתננים- רובם מ-אריתריאה ו-סודן, אשר נמצאים כבר בישראל. בכל חודש נכנסים לישראל כ- 1,200 מסתננים.

אולם מתחקורי עומק שערכו לאחרונה ל- 3,500, מסתננים, התברר שרק ל- 2 מהם קיים פוטנציאל לקבל מעמד של פליט, וכל היתר מסתנני עבודה. כלומר, קיימת תעשייה אדירה שמביאה לישראל עשרות אלפי מהגרי עבודה מאפריקה במסווה של “פליטים”.

גורמי אכיפת החוק, הוסיפו שבעיר תל אביב, נוצרה, למעשה; “מדינה בתוך מדינה”, בעיקר באזור התחנה המרכזית הישנה, בעיר אילת מעל 10% מהתושבים, הינם מסתננים מאפריקה וגם על ערד השתלטו המסתננים והפשע גואה.

פרופ’ ארנון סופר, מ’אוניברסיטת חיפה’, העריך בדיון שאם לא ישתנה המצב יהיו בישראל בתוך 15 שנה כחצי מיליון מסתננים.

משרד החוץ, דיווח שהוא פועל למציאת פתרונות מדיניים לתופעה, הן מול נציבות הפליטים של האו”ם והן בניסיון לסכם עם מדינות שונות באפריקה ובעולם אפשרות להעברת המסתננים.

מנכ”ל משהב”ט, עדכן, כי משרדו, פועל במלוא המרץ לממש את החלטת הממשלה להקמת מכשול בגבול הדרומי ושהעבודות בשטח, יחלו כבר בנובמבר, וצפויות להימשך כשנתיים. המכשול, יכלול גדרות ומכשולים, אמצעי תצפית ומעקב.

הדיון על היבטים נוספים בסוגיה ימשך ביום ראשון הקרוב, במהלך ישיבת הממשלה השבועית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן