חדשות היום

צה”ל, מזהיר, אנשי המשט הלובי אל רצועת עזה: או תעגנו בנמל אל-עריש או בנמל אשדוד

0
0

צה”ל, עוקב אחר הספינה “אמלתאה”, הנושאת את דגל מולדובה, והפליגה מיוון, ונושאת בקרבה 2,000 טונות של מזון וציוד רפואי ◄ ההערכה, כי הספינה “אמלתאה”, תגיע לאזורנו, ביום ד’ או ה’ ◄ שר הביטחון, ברק; “אפשר להעביר לרצועת עזה סחורות דרך נמל אשדוד וזאת לאחר בדיקה, אולם לא נאפשר, הכנסת נשק, אמל”ח וחומרים תומכי לחימה לעזה”
צה
צה”ל, מזהיר, אנשי המשט הלובי אל רצועת עזה: או תעגנו בנמל אל-עריש או בנמל אשדוד

צה”ל, מזהיר את אנשי הספינה “אמלתאה” שבדרכה לעזה; “או תעגנו בנמל אל-עריש או בנמל אשדוד, לאחר בדיקה, כאשר רצועת עזה, מחוץ לתחום”. בצה”ל, ממשיכים ועוקבים בערנות ובכוננות גבוהה, אחר נתיב הפלגת ספינת הסיוע הלובית “אמלתאה”, הנושאת את דגל מולדובה, מחופי יוון, אל רצועת עזה.

זכר הפורענות האחרונה במשט בו חיילי צה”ל מותקפים בידי משתתפי המשט לעזה, עדיין חרוט וצורב. הלקחים, כבר נלמדו, כך מקווה, לאחר הסערה הביטחונית בארץ והציבורית בכל העולם. חיל הים, התאמן בחודש שעבר על כל תרחיש, ועל פי הדיווחים הוא ערוך ומוכן גם במישור מודיעיני.

רמז לחומרת מעשה ’המשט הלובי’, הקרוי “הומניטארי “של הספינה “אמלתאה” הלובית, בדרכה לחופי ישראל, ניתן למצוא בדברי שר הביטחון, מר אהוד ברק, שאמר אמש (מוצ”ש), כי; “’המשט הלובי’, שיצא מחופי יוון, הוא פרובוקציה מיותרת, ומוטב היה אם לא היה מתקיים.

ברק, הוסיף ואמר, כי; “אפשר להעביר לרצועת עזה, סחורות דרך נמל אשדוד, וזאת לאחר בדיקה, אולם לא נאפשר הכנסת נשק, אמל”ח, וחומרים תומכי לחימה לעזה”.

שר הביטחון, מר אהוד ברק, הציע על פי יונתן אוריך, כתב אתר צה”ל, בסיכום דבריו, למארגני “המשט הפרובוקטיבי”; “אנו ממליצים למארגני המשט, להתלוות לספינות חיל הים, אל נמל אשדוד או לשוט ישירות אל נמל אל-עריש”.

מוקדם יותר, דווח, שוחח שר הביטחון עם שר המודיעין המצרי, ודן עמו באפשרות, כי מצרים, תסכים לקבל את הספינה בנמל אל-עריש”.

הספינה “אמלתאה”, הנושאת את דגל מולדובה ומתעתדת להפליג ממדינת יוון, נושאת 2,000 טונות של מזון וציוד רפואי, שרובו דווח בכלי התקשורת הערביים, נתרמו על-ידי חברות וארגוני צדקה ביוון.

עוד דווח, כי הספינה “אמלתאה”, נחכרה ע”י בנו של שליט לוב, הראיס מועמר קדאפי, ועל סיפונה, ישנם 30 בני אדם, ובהם 15 אנשי צוות ו־15 מהם פעילים פרו־פלשתינים מארצות שונות, בהם בעלי אזרחות מדינות אירופיות וערביות.

ההערכה, היא, כי הספינה “אמלתאה”, תגיע לאזורנו, ביום רביעי או חמישי. יוון, הודיעה, כי נתנה אישורי שיט ויציאה מחופיה “רק” אל נמל אל-עריש שבמצרים, כיעד הסחורות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן