טכנולוגיות תקשורת

משרד התקשורת ומשרד הפנים מכריזים על: מודרניזציה בתשתיות התקשורת בדירות למגורים

0
0

ביוזמת שרי הפנים והתקשורת, פורסמו השבוע ברשומות תקנות חדשות בנושא התכנון והבנייה הקובעות, כי; החל מה- 20 בספטמבר 2010, בכל בניין חדש למגורים, יותקנו תשתיות תקשורת מודרניות לשירותי; טלפון, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט, המותאמות לכל ספקי התקשורת בישראל
משרד התקשורת ומשרד הפנים מכריזים על: מודרניזציה בתשתיות התקשורת בדירות למגורים
משרד התקשורת ומשרד הפנים מכריזים על: מודרניזציה בתשתיות התקשורת בדירות למגורים

ביוזמת שר הפנים ועמיתו שר התקשורת, פורסמו השבוע ברשומות תקנות חדשות בנושא ’התכנון והבנייה’, הקובעות, כי: החל מה- 20 בספטמבר 2010, בכל בניין חדש למגורים, יותקנו תשתיות תקשורת מודרניות לשירותי; טלפון, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט, המותאמות לכל ספקי התקשורת בישראל. מטרת התקנות החדשות היא להקל על דיירים בצריכת שירותי תקשורת.

שר התקשורת מר משה כחלון ושר הפנים מר אלי ישי, אמרו, בהודעה משותפת לתקשורת, כי; “בעולם של ריבוי מפעילים, וריבוי טכנולוגיות, חשוב להסיר חסמי שימוש לציבור הצרכנים ולאפשר להם חווית צריכה מהנה של כלל שירותי התקשורת מכל החברות המתחרות, בכל המרחב הדירתי ולמנוע התקנת כבלי תקשורת חיצוניים”.

בהתאם לתקנות החדשות, כל דייר, יוכל להתחבר לשירותי התקשורת השונים, מכל חדר בדירה, באמצעות כל חברת תקשורת, לפי בחירתו, ללא צורך בהתקנה חיצונית של כבלים ובאופן מיידי עם כניסתו לדירה.

בנוסף, במבני מסחר, תונח גם תשתית תת קרקעית לשירותי תקשורת.

בשנים האחרונות, השתנה תחום התקשורת הביתית באופן מהותי; הטכנולוגיה התפתחה והתקדמה, התחום כולל כיום גם שירותי טלוויזיה בכבלים ובלווין ושירותי אינטרנט, וכן, התווספו חברות תקשורת המתחרות ביניהן על מתן השירותים לצרכן.

התקנות הקודמות לא נתנו מענה מספק לשינויים שחלו בשוק התקשורת ולא אפשרו תחרות חופשית בין ספקי התקשורת השונים.

בהתאם לתקנות החדשות, יותקנו בכל חדרי המגורים בכל מבני המגורים החדשים, שיבנו לאחר כניסת התקנות לתוקף, חיבורים לכל מתקני התקשורת. וזאת על מנת שהלקוח, יוכל לבחור עם איזה ספק תקשורת להתקשר, ללא מגבלות של התקנת תשתית לבניין.

בהתאם לתקנות החדשות, יש להתקין את תשתיות התקשורת באופן סמוי, על מנת לשמור על האסטטיקה בבניין. התקנות כוללות גם הנחיות בטיחות בדבר התקנת החיבורים, הכבלים, ארונות ותיבות התקשורת באופן בטיחותי.

בנוסף, התקנות קובעות דרישות מינימום ל’כבילה תת קרקעית’ במבני מסחר, משרדים או תעסוקה.

התקנות החדשות, יחולו על בקשות להיתרי בניה, אשר יוגשו 90 יום מיום הפרסום ברשומות.

המסמך המלא והמחייב, הינו ב’תקנות התכנון והבניה’ (בקשה להיתר, תנאיו ואגרות) (תיקון מס’ 3), התש”ע-2010, וכמופיע ברשומות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן