פסק דין חוקתי ומנהלי

בג”ץ, ביטל ההחלטה לכלול טיפולי שיניים משמרים לילדים ב’סל הבריאות’

0
0

כב’ השופטת מרים נאור, קיבלה את העתירה וקבעה, כי החלטת הממשלה, לייעד תקציב לטיפולי שיניים משמרים לילדים, מבלי לקבל את אישור ועדת העבודה והרווחה אינה חוקית.
בג
בג”ץ, ביטל ההחלטה לכלול טיפולי שיניים משמרים לילדים ב’סל הבריאות’

ביהמ”ש העליון, קבע, כי יש לבטל את החלטת הממשלה לייעד סכום של 65 מליון ש”ח, מ’תקציב שירותי הבריאות’ לצורך מתן טיפולי שיניים משמרים לילדים, מאחר וההחלטה נלקחה שלא כדין.

בעתירה שהוגשה לבג”ץ לביטול החלטת המדינה לייעד 65 מיליון ש”ח מתקציב שירותי הבריאות למתן טיפולי שיניים משמרים לילדים, נטען, כי ההחלטה התקבלה שלא כדין. זאת, בין היתר כיוון שלא התקבל אישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כנדרש לצורך הכנסת שירות בריאות מסוג חדש, כטיפולי שיניים משמרים, ל-סל הבריאות.

כב’ השופטת מרים נאור, קיבלה את העתירה וקבעה, כי החלטת הממשלה, לייעד תקציב ל’טיפולי שיניים משמרים לילדים’, מבלי לקבל את אישור ועדת העבודה והרווחה אינה חוקית.

נפסק, כי מפרשנות החוק, ההיסטוריה שלו ותכליתו, מובן, כי המחוקק לא התכוון להכניס את טיפולי השיניים המשמרים אל ’סל הבריאות’.

עובדה היא, כך נפסק, שטיפולי השיניים המניעתיים, מאוזכרים בחוק במפורש, בעוד שטיפולי השיניים המשמרים, נעדרים ממנו, ומכך, ניתן ללמוד, כי המדובר בהסדר שלילי של המחוקק.

לפיכך, נקבע, כי החלטת המדינה בדבר ייעוד חלק מתקציב שירותי הבריאות לטיפולי שיניים משמרים לילדים, נלקחה שלא כדין, ולפיכך בטלה.

• ב”כ העותרים; עו”ד רוגל גלעד; עו”ד קונר קרטן מיקה; עו”ד מידד-לוזון צרויה; עו”ד לין ארנה

• ב”כ המשיבים; עו”ד זילבר דינה; עו”ד בריקסמן דנה; עו”ד שרמן-למדן רוקסנה

• אל פסק הדין בעניין קרן דולב לצדק רפואי ואח’ נ’ ממשלת ישראל ואח’

__________

• הידיעה הובאה בסיוע אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן