פסק דין חוקתי ומנהלי

בית המשפט לעניינים מנהליים: קטינה הסובלת מבעיות רפואיות קשות תקבל סל חינוך מלא בביתה

0
0

כבוד השופטת יעל וילנר, קיבלה העתירה וקבעה, כי ישנה זיקה בין חוק החינוך המיוחד לבין חוק החינוך לילדים חולים, ולפיכך, ניתן לצקת תוכן למושג ’תכנית החינוך’ שבחוק החינוך לילדים חולים, מתכנית החינוך הקבועה בחוק החינוך המיוחד ◄ כב’ השופטת, הביעה חוסר שביעות רצון מן העיכוב בהתקנת התקנות בעניין זה, ע”י שרי החינוך; “קשה להבין מדוע מתעכבת התקנת התקנות, זמן כה רב…
בית המשפט לעניינים מנהליים: קטינה הסובלת מבעיות רפואיות קשות תקבל סל חינוך מלא בביתה
בית המשפט לעניינים מנהליים: קטינה הסובלת מבעיות רפואיות קשות תקבל סל חינוך מלא בביתה

בית המשפט לעניינים מנהליים, קבע, כי קטינה הסובלת מבעיות רפואיות קשות המונעות ממנה להשתלב במסגרת חוץ ביתית, זכאית לסל חינוך מלא בביתה.

אמה של הקטינה, דרשה לחייב את משרד החינוך, ואת הרשות המקומית, להעניק לבתה סל חינוך מלא. לטענת האם, הזכות הבסיסית לחינוך, מקנה לקטינה את הזכות ל’חינוך מיוחד’, ויש לאפשר לה לקבל ’שירותי חינוך מיוחד’ בביתה בהיקף מלא ובמימון משרד החינוך והרשות המקומית.

הרשות המקומית, טענה, כי ההחלטה בדבר מתן שירותים כמבוקש ע”י האם הינה בידי משרד החינוך, בלבד. מנגד טען, משרד החינוך, כי הקטינה זכאית אך ורק לשירותים המנויים ב’חוק חינוך לילדים חולים’, אשר אינם כוללים באופן מפורש מימון תכנית לימודים רחבה.

כבוד השופטת יעל וילנר, קיבלה את העתירה וקבעה, כי ישנה זיקה בין חוק החינוך המיוחד לבין חוק החינוך לילדים חולים, ולפיכך, ניתן לצקת תוכן למושג ’תכנית החינוך’ שבחוק החינוך לילדים חולים, מתכנית החינוך, הקבועה בחוק החינוך המיוחד.

משכך, נפסק, כי הקטינה זכאית לקבל בביתה את סל החינוך הרחב, כמשמעו בחוק החינוך המיוחד, במימון משרד החינוך והרשות המקומית.

כב’ השופטת וילנר, הביעה חוסר שביעות רצון מן העיכוב בהתקנת התקנות בעניין זה, ע”י שרי החינוך; “קשה להבין מדוע מתעכבת התקנת התקנות, זמן כה רב… מובן מאליו, כי עם קביעת; “תכנית חינוך” מפורטת על ידי שר החינוך, לא נדרש עוד לפרשנות החוק, ולעניין זה יפה שעה אחת קודם”.

• ב”כ העותרים: עו”ד א. פיש
• ב”כ המשיבים: עו”ד מירב ברנע

• לפסק הדין בעניין ח.ג. ואח’ נ’ משרד החינוך והתרבות ואח’.

__________

• הידיעה הובאה בסיוע אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן