כאן חלל | תעופה

דגלון קרן המלגות ע”ש אילן רמון, יוטס לחלל בטיסת מעבורת ע”י אסטרונאוט יהודי

0
0

דגלון מלגת ’קרן מלגת ISU ישראל – אילן רמון’, לסטודנטים ישראליים ללימודים באוניברסיטת החלל הבינלאומית, יוטס לתחנת החלל בטיסת המעבורת הקרובה ◄ חברי הועד המנהל של ’קרן רמון’ ויו”ר הקרן, גב’ רונה רמון, יהיו נוכחים בשיגור כאורחיו של ראש נאס”א ◄ הטסת הדגלון לחלל מסמלת מעבר לכל את הצורך בחינוך דור העתיד של מדינת ישראל למדע וטכנולוגיה תוך דגש על תחום החלל.
דגלון קרן המלגות ע
דגלון קרן המלגות ע”ש אילן רמון, יוטס לחלל בטיסת מעבורת ע”י אסטרונאוט יהודי

גארט רייסמן, אסטרונאוט יהודי וחבר קרוב של משפחת רמון, ייקח עימו בטיסתו הקרובה לחלל דגלון עם לוגו קרן המלגות ISU ישראל – אילן רמון, הפועלת במשרד המדע ומעניקה מלגות לסטודנטים ישראלים ללימודים באוניברסיטת החלל הבינלאומית. הדגלון נושא את דגל ישראל וסמל האוניברסיטה.

האסטרונאוט גארט רייסמן, יטוס לחלל על מעבורת אטלנטיס ב- 14 במאי 2010 למשימה של 14 יום לתחנת החלל הבינלאומית, זוהי טיסתו השנייה של גארט, כאשר בטיסתו הראשונה, שהה במשך 3 חודשים על תחנת החלל הבינלאומית.

למעשה, במעבורת, ישוגרו שני דגלים, אחד, יישאר באופן קבוע על התחנה החלל הבינלאומית ואחד יוחזר לישראל.

חברי הועד המנהל של ’קרן רמון’ ויו”ר הקרן, גב’ רונה רמון, יהיו נוכחים בשיגור כאורחיו של ראש נאס”א (NASA).

אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU), הינו מוסד אקדמי ייחודי הממוקם בשטרסבורג, צרפת, המציע תוכנית בת שנה לתואר שני (M.Sc), ותוכנית קיץ בת 9 שבועות המתקיימת בכל שנה במקום אחר בעולם.

התוכנית האקדמית, הינה רב-תחומית ומשלבת מגוון נושאים, כגון; חוק ומדיניות חלל, הנדסת חלל, קוסמולוגיה, רפואת חלל, מדעי החיים, ניהול פרויקטי חלל ועוד.

הלימודים באוניברסיטה, הינם הזדמנות לסטודנטים ישראלים ליצור קשרים אישיים עם דור העתיד של תעשיית החלל הבינלאומית ולספוג אווירה קוסמופוליטית.

גארת’ רייזמן בביקורו בישראל במסגרת כנס החלל ומסביבו ילדי המדע של המחר

בשלוש השנים, האחרונות, סיימו שמונה סטודנטים ישראלים לימודים ב- ISU ורובם השתלבו בתפקידים מובילים בתחום החלל בארץ.

קרן מלגת ISU ישראל – אילן רמון, נוסדה לזכרו של אילן רמון ז”ל, אחרי תאונת מעבורת החלל קולומביה (OV-102), ע”י מר מייקל פוטר מקליפורניה, שכהן בחבר הנאמנים של ה- ISU, במטרה לתמוך בסטודנטים מישראל להגיע לתוכניות האקדמיות של ה- ISU, להרחיב ולהעצים את הפעילות של ישראל בנושא החלל, לחשוף אותה בפני העולם ולהיחשף לחידושים ולהתפתחויות.

זאת בהתאם להחלטת ועדת השרים למדע וטכנולוגיה בראשות השר פרופ’ דניאל הרשקוביץ, בה הוטל על משרדי הממשלה להשתתף במימון קרן המלגות על-שם משפחת אילן רמון, המנוהלת ע”י משרד המדע והטכנולוגיה.

דגלון קרן המלגות ע”ש אילן רמון, שיוטס לחלל בטיסת המעבורת הקרובה

משרדי הממשלה, מעבירים לקרן 1 מיליון ש”ח בחלקים שווים, לכל שנת תקציב במשך 10 שנים.

הקרן מקצה מלגות לעידוד תלמידים וסטודנטים לטיפוח קבוצות איכות תוך חינוך למצוינות, ערכים ותרומה לקהילה.

משרד המדע, ייתן החל מהשנה תמיכה לסטודנטים היוצאים ללמוד באוניברסיטת החלל, ובכך תורחב הפעילות ותינתן חסות ממלכתית לפעילות זאת.

הטסת הדגלון לחלל מסמלת מעבר לכל את הצורך בחינוך דור העתיד של מדינת ישראל למדע וטכנולוגיה תוך דגש על תחום החלל.

הנציגה הרשמית של ה-ISU בישראל הינה INSA – העמותה ללווייניות זעירה בישראל, המקדמת חינוך בנושאי טכנולוגיה וחלל בארץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן