טכנולוגיות תקשורת

שר התקשורת, אישר העברת השליטה בחב’ בזק מאייפקס-סבן לידי שאול אלוביץ’

0
0

שר התקשורת, ח”כ משה כחלון: “אני רוצה לברך את שוק התקשורת הישראלי לרגל רכישת חברת בזק על ידי שאול אלוביץ’ שהוא משקיע אסטרטגי אשר פועל בשוק התקשורת שנים רבות”
שר התקשורת, אישר העברת השליטה בחב’ בזק מאייפקס-סבן לידי שאול אלוביץ’
שר התקשורת, אישר העברת השליטה בחב’ בזק מאייפקס-סבן לידי שאול אלוביץ’

שר התקשורת משה כחלון, אישר היום (ד’), במעמד חגיגי שנערך בעיר תל אביב את עסקת העברת אמצעי השליטה לשאול אלוביץ. משרד התקשורת, אישר לחברת בזק והחברות הבנות שלה, את העברת השליטה בהן מקבוצת אייפקס-סבן (אפ.סב.אר.) לחברת בי קומיוניקשיינס בע”מ (לשעבר 012 סמייל) שבשליטת שאול אלוביץ’. מדובר בהעברת שליטה ב-30.66% ממניות בזק.

כמו כן, אושרה העברת מניות -“יס” (yes), המוחזקות בידי יורוקום שבשליטת שאול אלוביץ’ בשיעור של כ-32%, לידי נאמן, וזאת בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים מיום 31.3.10.

שר התקשורת מר משה כחלון, אמר, כי הוא רואה חשיבות מרבית לתחרות בכל תחומי התקשורת ובכלל כך, שוק הסלולר ושוק השידורים. על כן, השר, קבע מגבלות שמטרתן להבטיח את עסקת “קבוצת יורוקום” עם חברות פלאפון ו-“יס” (yes), בנושא; ציוד הקצה והממירים.

המגבלות תאפשרנה להכניס לשוק שקיפות ושוויוניות שיאפשרו למתחרים חדשים בתחום הסלולרי לרכוש ציוד קצה באופן שווה.

השר משה כחלון, ביקש להודות לעובדי משרדו על העבודה המאומצת שהשקיעו, וברך את שאול אלוביץ’ על השלמת העסקה וציין, כי; “מר אלוביץ’, הנו משקיע אסטרטגי הפועל בשוק מזה שנים רבות, מתוך ראייה ארוכת טווח וחזון, והיה מעורב בקידומו של השוק הישראלי לענפיו השונים”.

מנכ”ל משרד התקשורת מר עדן בר טל, הדגיש, כי; “בכל עסקה שהמשרד יאשר, יילקחו בחשבון תפיסת השר והמשרד בדבר קידום התחרות, אי צמצום מספר השחקנים, והשלכותיה על הצרכן הישראלי ועל החברות הפועלות בשוק הישראלי”.

שאול אלוביץ’, הודה לשר התקשורת, לצוות משרדו ולרשויות על העבודה האינטנסיבית שהשקיעו בדרך לאישור העסקה.

להלן התנאים שהציב משרד התקשורת באישור הבקשה;

1. איסור בדבר העברת מידע:

א. יורוקום לא תעביר לפלאפון, מידע הנוגע לאספקת מוצרים ושירותים למי ממתחרותיה של פלאפון.
ב. נוקיה ישראל לא תהיה מעורבת, בקביעת תנאים מסחריים שבכוונת מפעיל סלולארי או מפעיל וירטואלי להציע לציבור הצרכנים בישראל. למען הסר ספק התחייבה החברה, כי;

1. לא יהיה באמור כדי למנוע מכירת ציוד קצה על-ידנו לבעל רישיון רט”ן.

(2) לא יהיה באמור כדי למנוע השתתפות כספית במבצע מכירות של בעל רשיון רט”ן בין בדרך של מתן הנחות על ציוד קצה ובין בדרך אחרת, ובלבד שפרטי מבצע המכירות לא יהיו ידועים לקבוצת יורוקום או מי מטעמה לפני תחילת מבצע המכירות.
לעניין סעיף זה;

“מבצע מכירות” – מכירת ציוד קצה לקהל הצרכנים או כל חלק ממנו עם או בלי התקשרות לרכישת שירותי רט”ן בין שתנאים אלה ניתנים לפרק זמן קצוב ומוגדר מראש ובין שאינם;

“פרטי מבצע מכירות” – פרטים הנוגעים לאחד או יותר מהעניינים הבאים;

א. כל פרט הנוגע לתנאים המסחריים בהם מוצעים השירותים על-ידי בעל רשיון רט”ן ללקוח, לרבות מחיר ציוד קצה, מחיר דקות שיחה, מחיר חבילת גלישה, זיכויים בגין צריכה ושימוש וכו’;

ב. כל פרט הנוגע לשירותים המוצעים על-ידי בעל רשיון רט”ן ללקוח, למעט פרטים – שאינם מחיר – הנוגעים לציוד קצה”.

2. איסור בדבר אפליה;

נוקיה ישראל לא תפלה בהפליה שאינה אבחנה מותרת, לפי דעת משרד התקשורת, בעל רישיון כללי למתן שירותי רט”ן שאינו סלקום ישראל בע”מ (“סלקום”), פרטנר תקשורת בע”מ (“פרטנר”) ופלאפון תקשורת בע”מ (“פלאפון”) וכן בעל רישיון למתן שירותי רט”ן ברשת אחרת, ביחס אל סלקום, פרטנר ופלאפון, במכירת ציוד קצה, לרבות בעניין מחיר, הנחות, איכות המוצר, תנאי תשלום, מועדי קבלת המוצרים או זמינות הקבלה.

3. תנאי בדבר ניוון מכשירים;

נוקיה ישראל לא תפעל בדרך כלשהי לשם הגבלת יישומים (אפליקציות) לתוכנות מבוססות VoIP, במכשירים המסוגלים לתמוך ביישומים אלה.

תנאי זה, יעמוד בתוקפו עד להסדרת הנושא בידי משרד התקשורת בצורה רוחבית מול כלל יבואני מכשירי הטלפון הסלולאריים בישראל או עד שמשרד התקשורת יקבל החלטה אחרת בעניין.

4. תנאי בדבר הגבלת כהונת דירקטור;

עובד בנוקיה ישראל לא ישמש כדירקטור בפלאפון. עובד בפלאפון לא ישמש כדירקטור בנוקיה ישראל. לעניין סעיף זה, לא ייחשב אדם כעובד רק בשל היותו דירקטור.

חברת יורוקום תשים 10 מיליון ₪ כערבות להבטחת התחייבויותיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן