דיני עבודה - פסקי דין

קנס פלילי על רשת מקדונלד’ס, בגין העסקה בניגוד לחוק עבודת נוער במנוחה השבועית

0
0

בית הדין לעבודה בת”א, הרשיע את חב’ אלוניאל בע”מ, מפעילת רשת מקדונלד’ס, בגין העסקת נער אחד ביום המנוחה השבועית, וגזר על החברה קנס בסך 30,000 ₪ והתחייבות להימנע מהעבירה לתקופה של שלוש שנים בגובה 52,000 ₪
קנס פלילי על רשת מקדונלד’ס, בגין העסקה בניגוד לחוק עבודת נוער במנוחה השבועית
קנס פלילי על רשת מקדונלדס, בגין העסקה בניגוד לחוק עבודת נוער ביום המנוחה השבועית

בית הדין לעבודה בעיר ת”א, ע”י סגנית נשיא בית הדין האזורי לעבודה ת”א, כב’ השופטת חגית שגיא, הרשיע את חברת אלוניאל בע”מ, מפעילת רשת מקדונלד’ס, בגין העסקה בניגוד לחוק עבודת נוער ביום המנוחה השבועית, וגזר עליה קנס בסך 30,000 שקלים, והתחייבות להימנע מהעבירה לתקופה של שלוש שנים בגובה 52,000 שקלים.

משרד התעשייה המסחר ותעסוקה (התמ”ת), הגיש בשנת 2003, כתב אישום נגד חברת אלוניאל בע”מ, מפעילת רשת המזון המהיר ’מקדונלד’ס’, בגין העסקת נער ביום המנוחה השבועי בניגוד לחוק עבודת נוער.

חברת ’מקדונלד’ס ישראל’, בחרה לנהל הליך הוכחות ארוך אשר לגביו נקבע בגזר הדין של בית הדין האזורי לעבודה בעיר תל אביב יפו, כי ;”אין להתעלם מהעובדה, כי הנאשמת, לא חסכה מזמנו השיפוטי של בית הדין, אלא בחרה לנהל הליך הוכחות ארוך ומתמשך והגישה בקשות רבות אשר רובן לא התקבלו”.

בתום פרשת ההוכחות, הורשעה חברת אלוניאל בע”מ, בעבירה שיוחסה לה בכתב האישום במסגרת הטיעונים לעונש, הדגישה התובעת מטעם משרד התמ”ת, עו”ד גלי לוי, כי; “לאור העובדה, כי “רשת מקדונלד’ס”, אינה מביעה נכונות למתן מנוחה שבועית לנערים בהתאם לחוק עבודת הנוער, ואף הורשעה בגין עבירה זו, גם בעבר, כי יש למצות עם הנאשמת את הדין ויש להשית עליה קנס מרתיע בגובה הקנס המקסימאלי והתחייבות לתקופה משמעותית בגובה הקנס המקסימאלי”.

בית הדין לעבודה בעיר תל אביב, נתן חשיבות לעובדה, כי החברה לא טענה, כי חדלה מהעסקת בני נוער בניגוד לחוק. לפיכך, ועל אף שחלפו כ-7 שנים, מיום ביצוע העבירה ועד למתן ההחלטה הסופית בתיק, החליט בית הדין לעבודה, לקנוס את החברה הנאשמת בקנס בסך 30,000 שקלים, בגין העבירה נשוא כתב האישום, וקבע, כי על חברת אלוניאל בע”מ, ’מקדונלד’ס’, לחתום על התחייבות להימנע מביצוע העבירה, נשוא כתב האישום, לתקופה של 3 שנים, בסך 52,200 שקלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן