חתולים | Cats

חתולים; רוב ממקרי המוות אצלם ממחלות נגיפיות, חלקם יכלו להימנע בעזרת חיסון

0
0

מעבדת בקטוכם, העוסקת בין היתר בניתוחים לאחר המוות של חיות מחמד, עורכת ב-11 באפריל 2010, כנס מקצועי בנושא; ’בריאות החתול’ ◄ בכנס המקצועי תתארח פרופ’ אניה קיפר מטעם אוניברסיטת ליברפול, שתספר על החידושים האחרונים בתחום הפתולוגיה בחתולים ◄ עוד ישתתפו בכנס וטרינרים ישראלים, העוסקים בין היתר ב- ’רפואת חתולים’.
חתולים; רוב ממקרי המוות אצלם ממחלות נגיפיות, חלקם יכלו להימנע בעזרת חיסון
חתולים; רוב ממקרי המוות אצלם ממחלות נגיפיות, חלקם יכלו להימנע בעזרת חיסון

חלק ניכר ממקרי המוות הפתאומיים של חתולים, נובעים מהדבקות במחלות נגיפיות, כך עולה מנתוני הניתוחים לאחר המוות שבוצעו במעבדת בקטוכם בעיר נס ציונה. לדברי ד”ר עמנואל לוב, מנהל תחום האבחון הווטרינרי ב-’מעבדת בקטוכם’, חלק ממקרי המוות, יכלו להימנע באמצעות חיסון מונע של החתולים.

מי שמחזיקים חיות מחמד, נוטים לעיתים לוותר על החיסונים הנדרשים בשל חוסר תשומת לב, מצוקת זמן או רצון לחסוך בהוצאות ומסכנים את בעל החיים. הסכנה חמורה במיוחד אצל גורים לא מחוסנים וחתולים עם גישה לחצר הבאים במגע עם חתולים משוטטים.

ביום רביעי, 11 באפריל, עורכת מעבדת בקטוכם, כנס מקצועי של וטרינרים שיוקדש לבריאות החתול. לדברי ד”ר עמנואל לוב, החתולים חוסים ברפואה הוטרינרית בצילם של הכלבים, למרות שמספרם גדול יותר.

מטרת הכנס היא לתת זרקור על בעיות הרפואה של החתולים, החל מסקירה על החידושים בהבנת מחלות וירליות שונות, דרכי אבחון שלהן ומניעה, דיגום ואבחון מחלות הקשורות למערכת העיכול, תוספי תזונה מעוררי תאבון, והפרעות התנהגות בחתולים ורפואת חרום.

הכנס, מיועד לרופאים וטרינרים, ומטרתו להעשיר את הידע בתחום רפואת החתולים בארץ.

ניתוח לאחר המוות של בעלי חיים, יכול לשפוך אור על נסיבות מותה של חיית המחמד, ולהביא להצלת בעלי חיים אחרים אשר שהו בסביבתה ויתכן שהם לוקים באותה מחלה. כמו כן, מביאים הניתוחים להרחבת הידע והמחקר הרפואי בנוגע לרפואת בעלי החיים.

בכנס המקצועי, תתארח פרופ’ אניה קיפר, מטעם אוניברסיטת ליברפול, בבריטניה, הנחשבת מהחוקרים המובילים בעולם בתחום הפתולוגיה הוטרינרית, ועומדת בראש הארגון הבינלאומי האירופאי של הפתולוגים הוטרינרים.

פרופ’ קיפר, תספר על החידושים האחרונים בתחום הפתולוגיה בחתולים. עוד ישתתפו בכנס וטרינרים ישראלים, העוסקים בין היתר ב-’רפואת חתולים’.

פרטים נוספים על הכנס, ניתן לקבל במייל ILONA@bactochem.co.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן