מזג אוויר

המשרד להגנת הסביבה: היום (ג’), צפוי זיהום אוויר גבוה במרבית אזורי הארץ

0
0

היום, יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ, וייעשה אביך. שיאה של סופת האבק, צפוי להיות בין שעות הצהרים והערב המאוחרות בדרום הארץ, יתחוללו סופות חול ◄ המשרד להגנת הסביבה, ממליץ לחולי לב, ריאות, קשישים וילדים ונשים בהיריון להימנע היום מכל פעילות גופנית מאומצת.
המשרד להגנת הסביבה: היום (ג’), צפוי זיהום אוויר גבוה במרבית אזורי הארץ
המשרד להגנת הסביבה: היום (ג’), צפוי זיהום אוויר גבוה במרבית אזורי הארץ

המשרד להגנת הסביבה, הודיע, כי היום (יום ג’, 09/03/2010) צפוי זיהום אוויר גבוה במרבית אזורי הארץ בשל עליה בריכוזי החלקיקים הנשימים.

עוד נמסר, כי שיאה של סופת האבק, צפוי להיות בין שעות הצהרים והערב המאוחרות. זיהום האוויר הגבוה, קשור במעבר שקע שרבי, אשר יגרום להסעת אבק מצפון אפריקה לאזורנו.

בשל האובך, העלול להזיק לאוכלוסייה רגישה והמשרד להגנת הסביבה, וארגון מד”א, ממליצים ל-חולי לב, ריאות, קשישים, ילדים, ונשים בהריון, להימנע מחר מפעילות גופנית מאומצת ולהישאר במקום סגור ככל הניתן עד שמזג האוויר יתבהר. במידה ומופיעים סימני פגיעת חום, יש להזעיק את מד”א (טלפון שמספרו 101).

המשרד להגנת הסביבה, מסר, כי יעדכן את הציבור על איכות האוויר בהתאם לנתוני איכות האוויר מ-מרכז הניטור הארצי לאיכות אוויר.

◄ תחזית מזג האוויר להיום ולהלילה

היום (ג’) יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ, וייעשה אביך. בדרום הארץ, יתחוללו סופות חול. משעות הצהריים, יחדור לאזורנו, אוויר קריר יותר ולח. עקב מזג האויר השרבי הצפוי, נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש.

ירושלים; 29°-18, טבריה; 20°-31°, חיפה; 21°-31°, תל אביב; 20°-35°, אשקלון; 21°-35°, באר שבע; 21°-35°, מצפה רמון; 20°-29°, ובעיר אילת; 23°-33°.

מן התחזית לימים הקרובים של השירות המטאורולוגי הישראלי, עולה, כי ביום רביעי, 10/03, הטמפרטורות, ירדו בעיקר במישור החוף ו-צפון הנגב. יוסיף להיות חם מהרגיל בעונה. עדיין, ישרור אובך.

ביום חמישי 11/03, הטמפרטורות, יעלו במידה ניכרת. יתפתחו תנאי שרב ברוב אזורי הארץ. יהיה אביך.

ביום שישי 12/03, הטמפרטורות ירדו בעיקר במישור החוף וצפון הנגב. יוסיף להיות חם מהרגיל בעונה. ישרור אובך קל.

◄ מה זה אובך?

אובך הוא תופעה בה נמצאים חלקיקים שונים כמו; גרגרי חול ואבק באוויר ומקשים על הראייה והנשימה. תופעה זו מתרחשת כאשר שכבת אוויר יציבה בשם; אינוורסיה מונעת מן האובך לעלות למעלה ולהתפשט, לכן הוא נשאר בשכבות נמוכות יחסית.

כאשר שכבה זו נמצאת החלקיקים השונים מצטברים ויוצרים ענן מזוהם. האינוורסיה היא שכבה נמוכה, ולכן, כדי להפחית את האובך מפעלים בונים את ארובתם בגובה רב על מנת שהעשן, יעבור את גובה האינוורסיה.

בנוסף, האובך, עשוי להגיע עם זרמי אוויר מדבריים. לדוגמה, במדינה כמו ישראל, זרמי אוויר מדבריים עשויים להגיע מ-מצרים, ירדן, סעודיה ועוד.

האוויר עם החול, מגיע ושוקע בישראל עד אשר מגיע גשם או השתנות שכבת האינוורסיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן