טכנולוגיות תקשורת

משרד התקשורת, מרחיב התחרות: יאפשר ל-“הוט נט” להפוך לספקית גישה לאינטרנט

0
0

המשרד יוצא בשימוע ל”הוט” לגבי התנאים בהם יאפשר לה לספק את השירות, לרבות במסגרת סלי שירותים ◄ מנכ”ל משרד התקשורת: במטרה להגביר את התחרות בתחום ולהיטיב עם הצרכנים, יאפשר המשרד ל”הוט” להיות ספק גישה לאינטרנט בתנאים שישמרו על תחרות הוגנת
משרד התקשורת, מרחיב התחרות: יאפשר ל-
משרד התקשורת, מרחיב התחרות: יאפשר ל-“הוט נט” להפוך לספקית גישה לאינטרנט

לבקשת חברת “הוט נט”, משרד התקשורת, יוצא החל מהיום רביעי, בשימוע לחברה בדבר התנאים לפיהם יוענק לה רישיון מיוחד לשם מתן שירות גישה לאינטרנט. לדברי מנכ”ל משרד התקשורת מר עדן בר טל; “המתכונת המוצעת מאזנת בין הצורך בקידום התחרות לטובת הצרכנים ובין הצורך בשמירה על הוגנות התחרות”.

לאחר שמשרד התקשורת, בחן את הבקשה האמורה, הוכן תיקון מוצע לרישיונות החברות בקבוצת “הוט”, המאפשר להן להביא בפני המשרד את התייחסותן טרם קבלת החלטתו. החלטת המשרד לגבי תגובת “הוט שידורים” תהיה לאחר היוועצות עם המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

משרד התקשורת, מסביר, כי הוא רואה במתן רישיון לשירותי גישה לאינטרנט ל-“הוט-נט”, כדי לתרום לקידום התחרות בתחום ושיפור מצבו של הצרכן. כמו כן, מבקש המשרד לשמור על כללי תחרות הוגנת של ספק חדש, בעל זיקה לבעל תשתית ולספק שידורי טלוויזיה, ולפיכך יותנה הרישיון במספר תנאים חשובים;

א. הפרדה של הפעילות החדשה (ISP) משאר פעילויות החברה;

ב. מתן אפשרות הוגנת לספקי ISP אחרים להציע את שירותיהם במסגרת סלי שירותים של קבוצת “הוט” על בסיס שוויוני.

“הוט טלקום” מספקת שירות גישה רחבת פס לספקי אינטרנט (“שירות broadband”), המתחרים בשירותים המקבילים המסופקים בידי “בזק”. שירות זה, הינו מוצר משלים והכרחי לשירות גישה לאינטרנט (“שירות ISP”). בשוק שירותי ה-ISP, פועלות, בין היתר, חברות רבות שאינן קשורות לאחת מחברות התשתית, המספקות שירות broadband.

מתן רישיון ISP ל”הוט-נט”, מחייב התייחסות להשפעות אפשריות של שיווק סל שירותים משותף, על ידי ספק שירותי ה-ISP, הקשור לבעל התשתית ולחברה בעלת שליטה משמעותית בתחום השידורים, על שוק שירותי ISP.

לפיכך, יקפיד משרד התקשורת, באמצעות הסדר זה, כי “הוט טלקום” לא תשפיע לרעה על התחרות בתחום שירות ה-IS¬¬P בכך שתפלה לטובה את חברת “הוט נט” ושחברת “הוט שידורים” לא תנצל לרעה את כוחה בשוק השידורים על מנת לקדם מטרה דומה.

כדי שלא לפגוע בתחרות בשוק ה- ISP, סבור משרד התקשורת, כי אין לאפשר ל”הוט טלקום” או ל”הוט שידורים”, לשווק סל שירותים הכולל שירות ISP, מבלי שייקבע מנגנון שיבטיח, כי לכלל בעלי רישיון לשירות ISP, תינתן הזדמנות הוגנת לשווק שירותיהם במסגרת סלים מקבילים בתנאים שוויוניים.

בשל כך, משרד התקשורת, מציע להטיל על “הוט שידורים”, וכן על “הוט טלקום”, חובה לאפשר, בכל עת, לבעלי רישיון למתן שירותי ISP אשר אינם בעלי זיקה, לכלול את שירותיהם במסגרת סלי שירותים מקבילים שישווקו על ידי הוט שידורים או הוט טלקום, ולחייב אותן, לשווק את סלי השירותים המקבילים באופן שוויוני ולהציעם למנויים באופן בלתי מפלה.

הוט שידורים והוט טלקום, יחוייבו להעביר דיווחים למשרד אודות מספר המנויים שהצטרפו לכל סל שירותים שהן משווקות, הכולל שירות ISP של חברה בעלת זיקה אליהן, וכן סל שירותים שהן משווקות הכולל שירות ISP, הניתן בידי ספק אינטרנט שאינו בעל זיקה אליהן.

לאחר שלב חדירתה של “הוט-נט” לשוק, כאשר שיעור המנויים שלה, מתוך כלל מנויי שירות ה-broadband של הוט טלקום, יעלה על 15%, מציע המשרד, לקבוע, כי הוט שידורים, והוט טלקום, ידרשו לבקש את אישורו לשיווק סלי שירותים משותפים הכוללים שירותי ISP המסופקים על ידי הוט-נט, בטרם יחלו בשיווקם.

משרד התקשורת, מציע להטיל על הוט שידורים והוט טלקום – מגבלות, שיחולו עליהן בכל עת, בנוגע להעברת מידע בינן לבין הוט-נט, ובנוגע לשימוש במידע המצוי בידיהן לצורך שיווק סל שירותים משותף, כדי שלא ייפגעו ספקי ISP אחרים.

במידה ומשרד התקשורת או מועצת הכבלים והלוויין ייווכחו, כי שיווק של סל שירותים משותף, פוגע בתחרות בתחום הבזק או השידורים, הם יוכלו להפסיקו או לא לאשרו.

לחברות הנ”ל, ניתן פרק זמן של שבועיים להשיב לשימוע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן