רפואת ילדים

בית החולים כרמל, חיפה: פעוטה, נולדה עיוורת וניתוח מסובך הצליח להשיב את מאור עיניה

0
0

בבית לחם ההכנות לחג המולד הולכות ומתקרבות, ובישראל, מדליקים כבר את נרות החנוכה אבל את האור האמיתי זכתה לקבל בביה”ח כרמל, בת ה 10 חודשים, חלא שווארה מבית לחם אשר בשליטת הרשות הפלסטינית ◄ ויש גם בשורה עם בדיקה גנטית חדשה לזיהוי המחלה.
בית החולים כרמל, חיפה: פעוטה, נולדה עיוורת וניתוח מסובך הצליח להשיב את מאור עיניה
בית החולים כרמל, חיפה: פעוטה, נולדה עיוורת וניתוח מסובך הצליח להשיב את מאור עיניה

הדרך שעברה משפחת שווארה מבית לחם עד לבית החולים כרמל לא היתה קלה. הבת חלא, נולדה עם מחלת גלאוקומה קשה, אובחנה כעיוורת מיד עם לידתה וכל הרופאים ברשות הפלסטינית, הרימו ידיים. מספרת בהתרגשות האם, אימן שווארה; “למי שלא פנינו ולכל המומחים שהלכנו אף אחד לא יוכל לעזור לנו”.

מחלת הגלאוקומה של הפעוטה חלא בת ה- 10 חודשים פגעה בה קשות גם בהתפתחות הסביבתית ועקומת ההתפתחות של התינוקת, הראתה שהיא נמצאת הרחק מילדים בריאים אחרים בכל הפרמטרים. בצר להם, פנו הורי התינוקת גם לבתי חולים בישראל אבל גם בארץ לא נמצאו מומחים שהיו מוכנים לנתח את התינוקת העיוורת.

לאחר מאמצי תיווך בעזרת “מרכז פרס לשלום”, הגיע משפחת שווארה מהעיר בית לחם לפרופ’ אורנה גאייר, מנהלת מחלקת עיניים בבית החולים כרמל, חיפה, שהתנדבה והסכימה לנתח את התינוקת.

“תופעת הגלאוקומה (Glaucomaׂ), המולדת בתינוקות, הינה מחלה קשה ונדירה עם שכיחות של 1 ל- 10,000 לידות – הסבירה פרופ’ גאייר.

במחלה, מצטברים נוזלים בתוך העין, מבלי יכולת לצאת החוצה, העין, מתנפחת לממדי ענק והחולה מתעוור. הפתרון היחידי למחלה הוא ניתוח, אבל מכיוון שמדובר בתינוקות, כמות הניתוחים המבוצעים בשנה בארץ היא נדירה ואין מספיק ניסיון ומומחים, כדי לבצע את הניתוחים.

הפעוטה שמאור עיניה הושב עם אמה

פרופ’ גאייר, הנחשבת מומחית עולמית בתחום ניתוחי הגלאוקומה בילדים, ניתחה את חלא בשני ניתוחים רצופים כשבניתוח הראשון היא פתחה את תעלות הניקוז הקטנטנות בעיני התינוקת ובניתוח השני והמורכב יותר, הושתלו נקזים מיקרוסקופיים המנקזים את הנוזלים מהעין בצורה קבועה וכך נמנע הצטברות נוזלים גם בעתיד.

“הבשורה שלנו למחלה הקשה היא, כי זיהנו את הגן הגורם למחלה” מבהירה פרופ’ גאייר, את הגן מסוג CYP 1B1, ניתן לגלות כיום בבדיקה גנטית חדשה המבוצעת רק בבית החולים כרמל אשר בעיר חיפה, והיא מהווה בשורה להמון משפחות ולהורים הסובלים מגלאוקומה”, אומרת פרופ’ גאייר.

הורים שמגלים את הגן, יכולים לחשוב על תכנון המשפחה לקבל ייעוץ גנטי מתאים, לבצע בדיקות משלימות כמו מי שפיר ולקחת אחריות על תכנון העתיד שלהם הבדיקות מבוצעת כיום ללא תשלום בבית החולים כרמל.

חלא, שהגיעה השבוע לבדיקות אצל פרופ’ גאייר במחלקה אחרי הניתוח כבר רואה חלא וברור, היא עלתה יפה במשקל והחיוך חזר לה לפנים.

“אין לנו מילים להודות לכל מי שעזר לילדה שלנו לראות מחדש את העולם” – אומרים בהתרגשות ההורים ריאד ואימן מהעיר בית לחם, אנחנו שגרירים של שלום ואהבה בין העמים. תודה מיוחדת לפרופ’ גאייר, ולבית החולים כרמל, שהחזירו לנו את הבת שלנו מחדש, האור שהיא רואה זה אור של שלום, שאינשאללה, ימשיך להאיר תמיד בין העמים שלנו” – סיכמו ההורים המאושרים עם חיוך גדול של אור על הפנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן