פסק דין חוקתי ומנהלי

תביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, בגין גביית תשלום עבור גרירת רכב

0
0

השופטת שרה גדות, מביהמ”ש המחוזי בת”א, אישר התביעה הייצוגית, וקבעה, כי; “לעיריית תל אביב אין סמכות בדין לגבות את החזר הוצאותיה בגין פעולת הגרירה, וכי התשלום הנגבה על ידי הגורר הוא תשלום המיועד לגורר בלבד”.
תביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, בגין גביית תשלום עבור גרירת רכב
תביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, בגין גביית תשלום עבור גרירת רכב

בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב, אישר בקשה לתביעה ייצוגית כנגד עיריית תל אביב בה נטען, כי העירייה גובה שלא על פי חוק, תשלום נוסף מבעלי רכב נגרר מעבר לתשלום הקנס בגין חניה שלא כדין.

המבקש (אלון גולן), אשר רכבו שחנה על המדרכה בשדרות ישראל רוקח בעיר תל אביב-יפו, נגרר לאחר שחנה בחנייה אסורה (ביום 1.8.00), מצא, כי במסגרת 250 השקלים ששילם לגורר הרכב, 83 שקלים (כ-33% מהסכום), מועברים לעיריית תל אביב, וזאת בנוסף לקנס המוטל עליו בגין חניה בניגוד לחוק.

המבקש, טען, כי בהתאם לחוק יסוד; משק המדינה, עמלת הגרירה אותה גובה הגורר עבור העירייה, נגבית ללא סמכות מפורשת ועל כן אינה כחוק, ויש להשיבה.

מנגד, טענה עיריית תל אביב, כי הסכום אינו מהווה אגרה בגין פינוי הרכב, אלא, נועד לכסות את עלויות העירייה והגורר הכרוכות בגרירה.

השופטת שרה גדות, קבעה, כי; “לעירייה אין סמכות בדין לגבות את החזר הוצאותיה בגין פעולת הגרירה, וכי התשלום הנגבה על ידי הגורר הוא תשלום המיועד לגורר בלבד”.

לפיכך, נקבע, כי עומדת למבקש (גולן), עילת תביעה אישית כנגד עיריית תל אביב בסך של 83 שקלים.

כמו כן, מאושרת הגשת תביעה ייצוגית שתכלול את כל בעלי הרכב שרכבם נגרר, מאז שנת 2001, מהם גבתה העירייה, באמצעות התשלום לגורר, סכום כסף.

* ב”כ המבקש; עו”ד חנן גזית
* ב”כ המשיבה; עו”ד רחל רביד

לפסק הדין בעניין אלון גולן נגד עיריית תל אביב

__________

הובא אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן