שמחת תורה

נתניה, נערכת בעיר ושכונותיה לקראת אירועי הקפות שניות

0
0

הקפות שניות, המתקיימות מדי שנה בעיר נתניה, ייערכו מחר מוצ”ש, מוצאי שמחת תורה, 10 ספטמבר 2009, כב’ תשרי תש”ע, החל מהשעה 20:00 בכיכר העצמאות ובשכונות העיר.
נתניה, נערכת בעיר ושכונותיה לקראת אירועי הקפות שניות
נתניה, נערכת בעיר ושכונותיה לקראת אירועי הקפות שניות

שישו ושימחו באווירה בלתי פורמלית; עיריית נתניה באמצעות המחלקה לתרבות תורנית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי, נערכת להגעתם של אלפים במוצאי שמחת תורה, לחגיגות הקפות שניות בעיר ובשכונותיה. נתניה, נערכת בעיר ושכונותיה לקראת אירועי הקפות שניות, המתקיימות מדי שנה בעיר נתניה, ייערכו מחר מוצ”ש, מוצאי שמחת תורה, 10 ספטמבר 2009, כב’ תשרי תש”ע, החל מהשעה 20:00 בכיכר העצמאות ובשכונות העיר.

אמש (חמישי, 8 אוקטובר 2009), כ’ בתשרי תש”ע, התקיים, תיקון ליל הושענה רבא, בבית הכנסת “ישראל הצעיר” בשדרות מרדכי שרייבר, נתניה, במהלך הערב והלילה נערכה קריאת “משנה תורה” והושמעו הרצאות מפי הרב ישראל פרידמן, שליט”א – רב הקהילה, בנושא הדף היומי. הבוקר (שישי, 05:00), התקיימה תפילת שחרית כמנהג ותיקין. כיבוד קל הוגש לאורך כל הלילה בסוכת בית הכנסת.

המחלקה לתרבות תורנית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי, הוסבר, כי; “מנהג הקפות בשמחת תורה הינו מנהג קדום הנהוג עד היום. ההקפות מסמנות את סיום מחזור הקריאה של התורה ותחילת הקריאה בה מחדש. מתבצעות בשילוב מחולות לצלילי מזמורים ושירה חסידית.

בימינו, נוהגים לערוך הקפות שניות במוצאי שמחת תורה ברחבות הערים. ההקפות מלוות בתזמורת המנגנות ומזמרות מוזיקה חסידית המשתלבת לצד ברכותיהם של אנשי ציבור. מנהג זה של הקפות שניות מבטא את ההזדהות של יהודי הארץ עם יהודי התפוצות. ומסמל בכך את האחדות ושיתוף הפעולה בעם.
על מנת לאפשר את החגיגה ההמונית אשר תתקיים במוצאי שמחת תורה, החל משעה שמונה בערב, נערכת עיריית נתניה, באמצעות המחלקה לתרבות תורנית בשיתוף בתי הכנסת, המתנ”סים והמועצה הדתית. לחגיגות במוקדים הבאים;

האירוע המרכזי, יתקיים בכיכר העצמאות במעמד ראש העיר מרים פיירברג- איכר, הרב הראשי של נתניה הרב הגאון דוד שליט”א. והממונה על המועצה הדתית. במקביל יפתחו בשכונות העיר ברחבות שליד בתי הכנסת, במתנ”סים וב”מכללת נתניה” מוקדי החגיגות הבאים;

▼ הקפות שניות בעיר נתניה

בשכונות העיר נתניה, ההקפות, יתקיימו החל מן השעה 20:00 במקומות הבאים;

♦ רמת פולג – בית הכנסת “אם כל חי”,

♦ קריית נורדאו – מיני ספורטק ( מאחורי בי”ס אורט גוטמן),

♦ נאות שקד – במגרש הספורט (צמוד למתנ”ס),

♦ שיכון מזרחי – רחבת בית הכנסת “בית מאיר”,

♦ משה”ב – מכללת נתניה ( מגרש החניה),

♦ שכ’ נאות גנים – רח’ עובדיה 33,

♦ שכ’ בן ציון – בית הכנסת “אוהל חנין היכל דוד ומשה”, רח’ רד”ק 1,

♦ עין התכלת – בית הכנסת “בית אל” נווה שלום 37,

♦ נאות הרצל – רחבת בית הכנסת “ישמח ישראל” רח’ יוספטל,

♦ גבעת האירוסים – ליד בית הכנסת רח’ רותם 129.

מספר הערות להיערכות ראויה לאירועים; “הציבור מוזמן בהמוניו, יהיה שמח. לחילונים שבינינו כדאי לזכור, הריקודים סביב התורה ובחיקה מיועדים לגברים בלבד, למרות זאת גם ממעגלי הריקודים של הנשים זורמים כל שנה, דיווחים על “שישו ושימחו”, כך שמומלץ להגיע”.

הציבור מוזמן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן