קנין רוחני - פסקי דין

בית המשפט לתביעות קטנות: קיבלה 22 פרסומות לדוא”ל, ותפוצה ב- 11,000 שקלים

0
0

התובעת חנית אטדגי, קיבלה לתיבת הדוא”ל שלה 22 הודעות פרסומיות מחב’ יחסי ציבור, ברקין תקשורת, וזאת ללא הסכמתה ולאחר שביקשה להסיר את שמה מרשימת התפוצה. ביהמ”ש, קבע, כי היא תפוצה ב 11,000 שקלים.
בית המשפט לתביעות קטנות: קיבלה 22 פרסומות לדוא
בית המשפט לתביעות קטנות: קיבלה 22 פרסומות לדוא”ל, ותפוצה ב- 11,000 שקלים

התובעת, חנית אטדגי, עובדת שכירה, קיבלה לכתובת הדוא”ל האישית שהוקצתה לה במקום עבודתה, עשרות הודעות פרסומת ללא הסכמתה מחברת יחסי ציבור בשם; ברקין תקשורת. התובעת, טענה, כי פנתה לחברה שוב ושוב בדרישה ברורה בכתב, לחדול מלשלוח לה דברי פרסומת, אך ללא הועיל.

בעקבות זאת, הגישה התובעת אל בית המשפט לתביעות קטנות בעיר ירושלים, תביעה לפיצוי של 22,000 שקלים בגין 22 דברי פרסומת אשר נשלחו אליה, לטענתה, לאחר שפנתה בכתב אל החברה בבקשה לחדול מכך. התובעת אטדגי, טענה, עוד, כי משלוח ההודעות גרם לשיבוש בעבודתה, ואף לטענות מצד מעסיקיה, בדבר שימוש פרטי, לכאורה, שהיא עושה בכתובת הדוא”ל שלה.

חברת ברקין תקשורת, לא הכחישה את משלוח דברי הפרסומת, או את העובדה שקיבלה פנייה מהתובעת לחדול מכך, אך טענה, כי מדובר בטעות בתום לב. לטענתה, בדיקה שערכה בעקבות פניית התובעת, העלתה, כי כתובת הדוא”ל של התובעת, כלל אינה מופיעה ברשימות התפוצה של החברה, ולכן, סברה, כי העניין סודר.

עוד טענה, כי לאחר שהתברר לה, להפתעתה, כי התובעת, ממשיכה לקבל דברי פרסומת בדוא”ל, הזמינה טכנאי במיוחד לשם בדיקת העניין, ובכך, יצאה ידי חובתה.

בבית המשפט, התברר, כי מאז הגשת התביעה, המשיכה התובעת לקבל מן החברה עוד כ- 39 דברי פרסומת בדוא”ל, ורק לאחר הדיון בבית המשפט, הדבר פסק.

לא נעשה מאמץ רציני לפתור את הבעייה

השופט אריה רומנוב, קיבל את התביעה, וקבע, כי התובעת אטדגי, זכאית לפיצויים ללא הוכחת נזק, אם-כי לא בשיעור המרבי הקבוע בחוק.

נקבע, כי החברה לא עשתה מאמץ אמיתי להפסיק את משלוח הדוא”ל, למרות פניותיה החוזרות של התובעת, והדבר נפתר רק לאחר שהתובעת נאלצה לנקוט בהליכים משפטיים.

“יש לשאול, אפוא, מדוע לא ניתן היה לבצע את הפעולה שבוצעה לאחר קיום הדיון, בשלב מוקדם הרבה יותר? התשובה לכך, נעוצה בכך שהרושם המתקבל הוא, שהנתבעת לא התייחסה ברצינות הראויה לתלונותיה של התובעת, ועל כך, יש להצטער” – כתב כב’ השופט רומנוב.

החוק, מאפשר לבית המשפט לפסוק פיצוי של עד 1,000 שקלים בגין כל דבר פרסומת שקיבל הנמען ללא הסכמתו.

במקרה זה, כך נקבע, בהתחשב במחדלה של החברה, אך גם בעובדה, כי התנהגותה לא נבעה משיקולים מסחריים, אלא מכשל טכני, יש לפסוק פיצוי של 500 שקלים, בגין כל הודעת פרסום.

לפיכך, נקבע, כי החברה תשלם לחנית אטדגי, התובעת 11,000 שקלים בגין 22 הודעת הדוא”ל שנשלחו ללא הסכמתה, וכן תשלום לה 500 שקלים עבור הוצאות משפט.

_______

לפסק הדין בעניין חנית אטדגי נגד חברה ברקין תקשורת בע”מ

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן