קיבוץ

69% בני ובנות קיבוצים מגדירים כ”חיובית” חוויותיהם במסגרת הלינה המשותפת

0
0

סקר המכון לחקר הקיבוץ, שכלל 1300 משיבים, מהם כ-500 ילידי קיבוץ, מכלל הקיבוצים לבדיקת נושא הלינה המשותפת בקיבוצים ◄ נמצא גם שלא היו הבדלים בין קבוצות גיל שונות ותחושות הצעירים מגיל 40 דומות של בני ה-60 ומעלה, בנושא חוויות הלינה המשותפת
69% בני ובנות קיבוצים מגדירים כ
סקר: 69% בני ובנות קיבוצים מגדירים כ”חיובית” חוויותיהם במסגרת הלינה המשותפת

נושא “הלינה המשותפת” – לינת ילדי קיבוץ בבית ילדים ולא בבית הוריהם, כפי שהיה נהוג בקיבוצים עד ראשית שנות ה-90’ במאה שעברה, עולה מעת לעת לכותרות, בדרך כלל בעקבות זיכרון, סרט, ספר או תערוכה אמנותית של בן או בת קיבוץ. הנושא טעון, רגשי, הן לילדי קיבוץ, להורים, לקיבוצים.

לינה משותפת, הייתה שיטת חינוך וגידול ילדים. בלינה המשותפת, ילדי הקיבוץ, היו לנים בלילות, יחדיו, במבנים ייעודיים, שנקראו בתי ילדים, במנותק מהוריהם. בתי הילדים היוו מעון קבע לילדים, בו גם אכלו, התרחצו ולמדו בשנות בית הספר היסודי.

המכון לחקר הקיבוץ, באוניברסיטת חיפה, מפרסם נתונים ראשוניים מסקר דעת קהל שנערך על ידי פרופ’ מיכל פלגי (המכון לחקר הקיבוץ של אוניברסיטת חיפה, וראש התכנית לתואר שני בפיתוח ויעוץ ארגוני ב-מכללת עמק יזרעאל) ו-אליאט אורחן (המכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה ו-המרכז האקדמי רופין, אשר בעמק חפר) שכלל מדגם סטטיסטי של 1300 משיבים, מהם כ-500 ילידי קיבוץ, מכלל הקיבוצים לבדיקת נושא זה.

ילידי הקיבוץ, ענו על שתי השאלות הבאות; כידוע יש דעות שונות לגבי חוויות הלינה המשותפת. יש כאלה שחוויותיהם חיוביות ויש כאלה שהן שליליות.

● מה הן חוויות הלינה המשותפת עבורך?
● מהן לדעתך חוויות רוב בני גילך בנושא זה?

דעת המשיבים לגבי חוויות הלינה המשותפת שלהם (באחוזים);
<!–KibutzLina_27-08-09_01.htm–>

כללית, ניתן לראות ששיעור ילידי הקיבוץ, הסבורים שחוויות הלינה המשותפת של בני גילם, היו חיוביות, קטן מזה של עצמם וגם שיש פחות נשים עם חוויות חיוביות מהלינה השיתופית.

יחד עם זאת כמחצית סבורים שחוויות הלינה המשותפת של בני גילם, היו חיוביות, עבור רוב בני גילם, ורק מעוט מגדיר חוויות אלו כשליליות.

בסקר, נמצא גם שלא היו הבדלים בין קבוצות גיל שונות ותחושות הצעירים מגיל 40 דומות של בני ה-60 ומעלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן