קולנוע נעים

ברנדה ג’ויס השחקנית שגילמה את ג’יין בסרטי טרזן הלכה לעולמה

0
0

ג’ויס, השחקנית הכובשת הייתה היחידה ששיחקה ביותר מעשרים סרטי “טרזן” (Tarzan), את תפקיד “ג’יין”, אותו ירשה מהשחקנית היפיפייה מורין אוסליבן, עם שני שחקנים שונים; השחקן ג’וני וייסמילר, ועם השחקן השני שגילם את דמותו של טרזן השחקן לקס ברקר
ברנדה ג’ויס השחקנית שגילמה את ג’יין בסרטי טרזן הלכה לעולמה
ברנדה ג’ויס השחקנית שגילמה את ג’יין בסרטי טרזן הלכה לעולמה

שחקנית הקולנוע ברנדה ג’ויס (Brenda Joyce), מי שנודעה בשנות ה-40, כאשר גילמה את דמותה של “ג’יין” ביותר מעשרים סרטים מסדרת “טרזן”, הלכה לעולמה בגיל 92, לאחר שלקתה בדלקת ריאות ממנה סבלה במשך עשור בבית אבות בסנטה מוניקה, קליפורניה. היא הותירה אחריה בן, שתי בנות ושלושה נכדים.

ג’ויס, הכובשת הייתה השחקנית היחידה ששיחקה ביותר מעשרים סרטי “טרזן” (Tarzan), את תפקיד “ג’יין”, אותו ירשה מג’יין הראשונה השחקנית היפיפייה מורין אוסליבן, עם שני שחקנים שונים; השחקן ג’וני וייסמילר (Johnny Weissmuller),‏ (2 ביוני 1904 – 20 בינואר 1984), שהיה שחיין ושחקן קולנוע אמריקאי ונחשב לאחד מגדולי השחיינים בכל הזמנים.

ועם השחקן השני שגילם את דמותו של טרזן בסדרה של סרטים לקס ברקר (Lex Barker).

בנוסף לסדרת סרטי “Tarzan” סרטים, הופיעה בסרטים נוספים בהם; “ניו יורק הקטנה הישנה” (1940), “להתחתן עם בתו של הבוס” (1941), “דור של לא טבעת” (1942) ו-“עכביש אישה מכה חזרה” (1947).

סרטה האחרון של ברנדה ג’ויס, היה בשנת 1949. ואחר כך, היא עבדה במשך כעשור בבירה וושינגטון, עבור מחלקת ההגירה של שלטונות ארה”ב.

מי זה טרזן?

טרזן הוא דמות ספרותית, גיבור סדרת ספרים פרי עטו של הסופר אדגר רייז בורואוז.

ברנדה ג’ויס (ג’יין) עם ג’וני וייסמילר (טרזן)

טרזן הינו ילד אנגלי שננטש בג’ונגל אפריקאי בסוף המאה ה-19, לאחר שהוריו נהרגו על ידי קופי אדם (מגזע שבורואוז המציא). אחת מהקופות, אימצה את הילד וגידלה אותו כאחד הקופים.

צורת גידולו העניקה לו יכולות פיזיות העולות על אלו של טובי האתלטים. משבגר נעשה טרזן למנהיגו של שבט הקופים וכן למנהיגן של חיות אחרות.

שמו האנגלי הרשמי של טרזן הינו ג’ון קלייטון השלישי, לורד גרייסטוק, אך על זהותו כאדם וייחוסו למד רק בבגרותו, כאשר פגש לראשונה כמה מבני מינו שנקלעו לג’ונגל, ביניהם; ג’יין, לימים אהובתו.

טרזן, הוסרט לקולנוע ולטלוויזיה פעמים רבות, כאשר הסרטים הראשונים היו סרטים אילמים נאמנים במידה רבה למקור הספרותי.

החל משנות ה-30, החלו הסרטים המדברים הראשונים בכיכובו של ג’וני וייסמילר כשלצידו הופיעה לעתים קרובות השימפנזה המכונה צ’יטה, סדרת סרטים זו נמשכה עד שנות ה-60. ב-1999, יצא סרט אנימציה של וולט דיסני שייחודו הוא בחזרה לנאמנות למקור הספרותי.

מאוחר יותר עבר טרזן הרפתקאות שונות, בג’ונגלים באפריקה ומחוצה להם. עוד על ”
טרזן” – לחץ כאן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן