תיאטרון | הצגות

אמנות לעם, הודיעה לשרת התרבות והספורט לימור לבנת על הפסקת פעילותה

0
0

טענות קשות של ראשי עמותת אומנות לעם, כנגד השרה לימור לבנת. הטענה: השרה “מייבשת”, את העמותה. אינה מעבירה התקציב המיועד לה ואת הכספים שמיועדים עבור תרבות בפריפריה. סה”כ החוב, (לעמותת אמנות לעם,) טרם אישור התקציב, עומד על סך של: 2,776,000 ₪.
אמנות לעם, הודיעה לשרת התרבות והספורט לימור לבנת על הפסקת פעילותה
אמנות לעם, הודיעה לשרת התרבות והספורט לימור לבנת על הפסקת פעילותה

עמותת אמנות לעם, הודיעה במכתב לגב’ לימור לבנת שרת התרבות והספורט על הפסקת פעילותה, זאת לאחר שהועד המנהל של העמותה שהתכנס אמש (ג’ 23/6/09) – החליט, כי אין מנוס מהפסקת הפעילות של עמותת “אמנות לעם” – בגין מה שהם מכנים; “ייבוש העמותה בדרך של אי העברת כספים לפעילות במשך למעלה מחצי שנה”.

במכתב בשם הוועד המנהל של העמותה, כותב יו”ר אמנות לעם, מר ישראל גל, לשרה לבנת, כי כידוע לך היטב, אמנות לעם ערכה מספר דיונים יחד עם מינהל תרבות ואנשי הכספים של המשרד. למרות זאת מתחילת 2009, לא העביר משרד התרבות כספים אשר התחייב לעמותה ואף את הכספים אותם התחייבתם להעביר לא העברתם.

זאת ועוד, מוסיף, יו”ר אמנות לעם לשרת התרבות והספורט; “התחייבות משרדך, להעביר כספים בגין הפעילות המופלאה של אומנות לעם שהביאה כ- 1000 מופעים של אמנים ובדרנים למקלטים לערים; שדרות, אשקלון וכל ישובי עוטף עזה בשיתוף ידיעות אחרונות ותחנת גל”צ במהלך מבצע “עופרת יצוקה” – בסך 890 אלף שקלים, לא הועברה אלינו למרות שהכסף הצבוע, לשם כך, שוכב בקופת המשרד.

בנושא “הפצת תרבות בפריפריה”: מתוך בסיס של 9 מיליון, היית אמורה להעביר לנו 20% מהתקציב בדיוק כפי שקיבלו שאר מוסדות התרבות לינואר עד יוני –בסך של 900 אש”ח – דבר זה לא נעשה במסגרת הייבוש של העמותה.

כמו כן, קיים חוב יתרה לסגירת 2008 – העומד על 986 אש”ח. סה”כ החוב, (לעמותת אמנות לעם) טרם אישור התקציב, עומד על סך של: 2,776 אש”ח (שני מליון שבע מאות שבעים ושש אלף ₪).

יו”ר אמנות לעם, מר ישראל גל, קובל ומאשים בהמשך מכתבו, כי; “הדבר הוא חמור מאד, לא מוסרי, מהווה הפרה בוטה של כל הבטחה ומחויבות שלטונית, של ממשלת ישראל, אותה את מייצגת בכל הקשור לפעילות התרבותית והאומנותית בפריפריה בעיירות הפיתוח, בישובי קו העימות, ב-כפרים ב-מושבים, ב-קיבוצים וכל שאר המקומות שהתרבות המגיעה אליהם היא על ידי אמנות לעם שזהו סלע קיומה!

הפרה בוטה של כל הבטחה ומחויבות שלטונית, של ממשלת ישראל

– כל בקשותינו להיפגש עמך, או אם מי מהנהלת המשרד, כדי לדון עמכם בנושאים אלה לא צלחו ולו לפגישה אחת מאז כניסתך לתפקיד”.

“חמור מכך” – מאשים את לימור לבנת, יו”ר “אמנות לעם”; “גם לאחר שמילאנו את כל הדרישות החדשות של החשב המלווה ואת הדרישות שנדרשנו להמציא על ידי אנשי המקצוע במשרד התרבות, המשיך משרד התרבות את הקפאת הכספים לעמותת אמנות לעם. למנכ”ל העמותה נאמר בתשובה לעניין, שהכספים לא יועברו עד אשר לא תתקבל תשובה מלשכתך.

תשובה זו בוששה להגיע. על כן הודיע היום מנכ”ל העמותה על התפטרותו מאחר ובלי כסף ובלי תקציב אינו יכול להמשיך את הפעילות של אמנות לעם למען הפריפריה.

על כן, אנו מודיעים, לך, כי לאור המצב הכספי והקופה הריקה של העמותה, עקב אי העברת התקציב על ידי משרד התרבות, גורמת לפגיעה קשה בתרבות והאמנות בפריפריה. לא ברור לנו מדוע הנך מסרבת להעביר לנו את הכספים למרות כל הדרישות לכך, גם על ידי החשב המלווה, שמונה לנו מטעם משרד האוצר, כדי להבטיח את הזרמת הכספים לעמותה והשימוש הנאות בהם!!?”

“הנני מתכבד להודיעך, כותב יו”ר אמנות לעם, מר ישראל גל, כי הועד המנהל של “עמותת אמנות לעם”, החליט, כי:

▼ פעילות העמותה מוקפאת, לאלתר, ממכתב זה ועד להודעה חדשה.
▼ כל העובדים הוצאו החל מישיבה זו לחופשה מרוכזת ובהמשך נאלץ להפסיק את עבודתם.
▼ תכנית ההתייעלות הדרמטית שנדרשה על ידי החשב המלווה ומוצעת על ידי ההנהלה החדשה של העמותה מוקפאת על כל המשתמע מכך .
▼ תופסק מיידית העבודה עם כל היועצים המקצועיים החיצונים של העמותה.
▼ יופסקו כל הפרויקטים המתמשכים משנים עברו ולא ייצא שום תשלום מקופת העמותה.
▼ במידה ולא יועברו הכספים המגיעים לאלתר נמצא את כל האפשרויות החוקיות להבטיח את המשך קיומה של העמותה ומטרותיה – להמשך הבאת האמנות והתרבות לפריפריה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו.

“לצערי, כיו”ר הנהלה חדש, להנהלה חדשה, שמונתה לאחר תקופת הבדיקה ופעלה בשקיפות, התריעה על התנהלות ההנהלה הקודמת ונקטה נגדה צעדים, ואף עשתה את כל צעדיה באישור ובליווי החשב המלווה ממטעם האוצר, אני נאלץ להוציא מכתבי זה, בלב כבד, וכמוצא אחרון מתוך דאגה להמשך קיומה של העמותה, כולי תקווה שנוכל להיפגש עמך בדחיפות מיידית ולקבל תשובות מחד ושיתוף פעולה מאידך בנושא”. סיכם יו”ר אמנות לעם, מר ישראל גל.

תגובת משרד התרבות בעניין אמנות לעם

משרד התרבות רואה חשיבות רבה בהפצת התרבות בפריפריה, ומכוח זה אמנות לעם מקבלת כספי תמיכות ממשרד התרבות.

בדצמבר 2008 החליטה סגנית החשב הכללי במשרד האוצר לעצור את כספי התמיכה לאמנות לעם, לאור קבלת מידע אודות אי סדרים חמורים בעמותה. חידוש התמיכה הותנה במינוי חשב מלווה, שאכן מונה ע”י החשכ”ל, ולאחר מכן, שוחררו כספי התמיכות בסך 14,535,000 לשנת 2008.

במהלך תקופת פעילותו של החשב המלווה, רו”ח איתן שפיר, מתחילת 2009, לא זכה החשב המלווה לשיתוף פעולה מצד מנכ”ל העמותה, מר אמיר עשבי. טיוטת דו”ח הביקורת של החשב המלווה, מצביעה לכאורה על ניהול כושל וליקויים חמורים. במצב שנוצר לא ניתן היה להעביר כספים קודם להשלמת הדו”ח הסופי.

לא מיותר לציין, כי בשנתיים האחרונות התחלפו 5 יושבי ראש בעמותת אמנות לעם וכי כל הגורמים המפקחים ערים למצב המשברי המתמשך בהנהלת העמותה ובתפקודה.

לאחר קבלת טיוטת דו”ח הביקורת, הגיש המנכ”ל אמיר עשבי אתמול את התפטרותו.

לאור הגשת דו”ח הביקורת הסופי היום ע”י החשב המלווה, המצביע על כשל מתמשך בקבלת החלטות ובמתן שרות לישובי הפריפריה ובמיוחד במגזר הערבי, זימנה לימור לבנת, שרת התרבות והספורט, דיון דחוף ליום שני הקרוב עם היועצת המשפטית, חשבת המשרד וראש מינהל התרבות כדי לדון בממצאי דו”ח הביקורת והדרכים לתיקון הליקויים ולחידוש התמיכה בפעילות הפריפריה.

לאחר הדיון יוחלט על הצעדים בהם ינקוט המשרד להבראת “אמנות לעם”.

– עד כאן תגובת תגובת משרד התרבות בעניין אמנות לעם, שנמצאה אי שם באינטרט ולא הועברה למערכת שלנו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן