רפואת ילדים

איגוד לרפואת ילדים בישראל: ירידה בחיסון נגד שעלת – עליה בתחלואה ובמקרי המוות

0
0

כך חושף הירחון האמריקאי המוביל ברפואת ילדים Pediatrics שפירסם תוצאות מחקר השוואתי מקיף שנערך בארה”ב ◄ בקרב הורים המתנגדים לחיסונים ישנה אמונה מוטעת, כי שעלת היא מחלת ילדים פשוטה ולא כך הדבר – מסבירים באיגוד לרפואת ילדים בישראל
איגוד לרפואת ילדים בישראל: ירידה בחיסון נגד שעלת - עליה בתחלואה ובמקרי המוות
איגוד לרפואת ילדים בישראל: ירידה בחיסון נגד שעלת – עליה בתחלואה ובמקרי המוות

באיגוד לרפואת ילדים בישראל, מבקשים להעביר מסר לפיו למרות האמונה הרווחת בקרב המתנגדים לחיסונים, כי שעלת, אינה מחלת ילדים פשוטה – היא עלולה לגרום לסיבוכים ולתמותה. זאת בעקבות פרסום בגיליון יוני של הירחון האמריקאי Pediatrics, של מחקר הבודק את העליה הגוברת בתחלואה ומוות כתוצאה ממחלת השעלת.

תוצאות המחקר ההשוואתי המקיף שנערך על ידי “קייזר פרמננט קולורדו” אחת מקופות החולים הגדולות בארה”ב, מראות כי בהשוואה לילדים המחוסנים נגד שעלת, אלו שאינם מחוסנים נמצאים בסיכון גבוה פי 23 לפתח זיהום כתוצאה מהמחלה – ממצא המדגים את הסכנה הניצבת בפני ילדים אשר לא מקבלים את החיסון.

למסקנה, הגיעו חוקרי הקופה לאחר שבדקו תיקים רפואיים של ילדים מגיל חודשיים ועד 18 שנה, שאובחנו כחולי שעלת בין השנים 1996-2007, בקופת החולים האמריקאית. עוד מצאו, החוקרים, כי אחד מעשרה מקרים של זיהום כתוצאה משעלת יכלו להימנע על ידי חיסון.

“הורים שאינם מחסנים את ילדיהם נגד שעלת סבורים שאלו מוגנים בזכות הכיסוי החיסוני הגבוה בקרב האוכלוסיה והתוצאות לא מאחרות לבוא – עליה בתחלואה, בסיבוכים ובתמותה” – מסביר מזכ”ל האיגוד לרפואת ילדים, ד”ר צחי גרוסמן.

בארה”ב “הכיסוי החיסוני” הוא גבוה, אולם ממחקרים שנעשו עולה תמונה של עליה במספר ההורים המתנגדים לחיסונים. העיתון מדווח, כי ב-1976 היו רק אלף מקרים ידועים של שעלת ב-ארה”ב, מספר שטיפס לכמעט 26,000 מקרים בשנת 2004.

מזכ”ל האיגוד לרפואת ילדים, ד”ר צחי גרוסמן: לא להמר על חיי הילדים

בין השנים 2000-2005 דווחו 140 מקרים של מוות כתוצאה מ-מחלת השעלת בארה”ב.

מחלת השעלת (בלועזית: פרטוסיס, Pertussis או Whooping cough), נגרמת על ידי החיידק Bordetella Pertussis, השייך למערכת החיידקים הארגמניים. החיידק שנצמד לדרכי הנשימה וגורם לנזק המתבטא בהתקפי שיעול קשים וממושכים, הנמשכים שבועות.

השיעול הקשה, גורם לירידה בריווי החמצן בדם. תינוקות נוטים להקיא לאחר השיעול. בתינוקות צעירים אף עלולה להיגרם הפסקת נשימה. סיבוכי המחלה כוללים דלקת ריאות קשה, קרעים בבועיות הריאה, פרכוסים, דימום מוחי ודלקת רקמת המוח (אנצפליטיס). התחלואה קשה יותר, ככל שהתינוק צעיר יותר.

הסיכון לפתח דלקת ריאות כתוצאה מהמחלה הוא 1:8 ולדלקת רקמת המוח – 1:20. שיעור התמותה מהמחלה עומד על 1:1,500.

האיגוד לרפואת ילדים בישראל, בו חברים למעלה מ-1,500 רופאים, שם לו מטרה להפנים את חשיבות חיסוני השיגרה בקרב הורים; “לצערנו, אנחנו נתקלים לעיתים קרובות מדי במקרים קשים של מחלות בילדים אשר יכלו להימנע על ידי חיסון פשוט” – אומר ד”ר גרוסמן; “אנחנו עושים כל שביכולתנו להיות “חכמים לפני מעשה” ולעודד הורים לא להמר על חיי ילדיהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן