חדשות הרשויות המקומית

הזית – המנצח מבין שבעת המינים בקטגורית רחובות ערי ישראל

0
0

בדיקה שערכה חברת “מפה” באמצעות מאגר Gisrael, שהוא מאגר המידע הגיאוגרפי הגדול בישראל לקראת חג השבועות, העלתה כי הזית הוא המוביל ברחובות הארץ מבין שבעת המינים ◄ המקופחים: השעורה והחיטה.
הזית – המנצח מבין שבעת המינים בקטגורית רחובות ערי ישראל
הזית – המנצח מבין שבעת המינים בקטגורית רחובות ערי ישראל

חברת מפה, יצרנית GISrael – מאגר המידע הגיאוגרפי הדיגיטלי הגדול בארץ, ערכה לקראת חג השבועות בדיקה של אזכור שבעת המינים ברחבי הארץ. הבדיקה העלתה שה”זית” (Olive tree) הוא המוביל עם 214 אזכורים של זית או זיתים בהטיות שונות. נתון מרשים זה מעמיד אותו בשם הרחוב הנפוץ ביותר בישראל, הרבה לפני אישים, מנהיגים ואירועים מתולדות עם ישראל.

למקום השני מגיע ה”רימון” עם 194 רחובות ואחריו ה”גפן” (184 אזכורים), ה”תאנה” (אזכורים 158), ה”תמר” (153 אזכורים) שזוכים אף הם למקום מכובד ברחבי הארץ.

שניים מ”שבעת המינים” בהחלט יכולים להרגיש את עצמם “מקופחים”.

ה”חיטה” זוכה לאזכור נמוך יחסית ב-41 רחובות למרות מקומה המרכזי בסל המזון ואילו ה”שעורה” חותמת את רשימת שבעת המינים כשהיא מונצחת ב-29 מקומות בלבד.

עם זאת, בדיקה מעמיקה יותר, עלולה להצית ויכוח מר בין שבעת המינים על הבכורה. עץ הדקל, שעליו גדל התמר, זוכה ל-135 אזכורים, כך שיתכן שזהו המין שתופס את הבכורה עם 288 רחובות, שכונות, כיכרות ושמות ישובים.

הבדיקה נערכה במאגר של חברת מפה שכולל עשרות אלפי רחובות, שכונות, כיכרות, בתי ספר ומוסדות ציבור בכל היישובים בארץ.

מאגר Gisrael, הוא מאגר המידע הגיאוגרפי הגדול בישראל ומשמש את ספקי מכשירי הניווט האלקטרוני, משרדי ממשלה וארגונים. המאגר מתעדכן מדי יום בעזרת צוות של עובדים ומודדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן