כדורגל ילדים ונוער

חצאי גמר גביע המדינה לנוער בכדורגל ע”ש אבי רן ז”ל (שלישי) באצטדיון ראשל”צ

0
0

מכבי ת”א – מכבי פ”ת (17.00), הפועל ת”א – הפועל ירושלים (20.00) ◄ מכבי ת”א, מגיעה לחצי הגמר עם 6 ניצחונות רצופים בליגה הלאומית לנוער ◄ הפועל ת”א, מגיעה לחצי הגמר עם שני הפסדים רצופים ◄ הכניסה חופשית
חצאי גמר גביע המדינה לנוער בכדורגל ע
חצאי גמר גביע המדינה לנוער בכדורגל ע”ש אבי רן ז”ל (שלישי) באצטדיון ראשל”צ

האצטדיון בעיר ראשון לציון, יארח מחר (שלישי) את חצאי גמר גביע המדינה לנוער ע”ש אבי רן ז”ל. במשחק הראשון (17.00) ייפגשו מכבי תל אביב ומכבי פתח תקווה, ובמשחק השני (20.00) ייערך המפגש בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים. המנצחות יעפילו למשחק הגמר ב-19.5.09.

אף אחת מארבע הקבוצות לא הייתה במעמד חצי הגמר בעונה שעברה, בסיומה זכתה מ.ס.אשדוד בגביע לאחר ניצחון 0:3 בגמר על מכבי נתניה.

מכבי תל אביב, מגיעה לחצי הגמר עם 6 ניצחונות רצופים בליגה הלאומית לנוער שקרבו אותה לכדי 4 נקודות ממכבי חיפה המובילה, כשהפסדה האחרון, היה במחזור ה-20 לקבוצת מכבי פ”ת (מקום 9), יריבתה בחצי הגמר, מחר יום שלישי.

הפועל תל אביב, מגיעה לחצי הגמר מהמקום ה-6 בליגה עם שני הפסדים רצופים זהים (4:2), ומחר תחכה לה הפועל ירושלים מהליגה הארצית – דרום שתנסה לחולל הפתעה.

הכניסה לשני המשחקים חופשית.

◄ אבי רן ז”ל

אבי רן (נולד 25 באוגוסט 1963 – 11 ביולי 1987) היה שוער כדורגל בקבוצת מכבי חיפה ובנבחרת ישראל.

בילדותו התגורר רן באזור גשר פז בחיפה, הקרוב לשכונת קריית חיים, שבה שכן מגרש האימונים של הפועל חיפה. עקב זאת, אביו של אבי, משה רן (שוער עבר בהפועל חיפה) רשם אותו לקבוצה, שם שיחק עד להגיעו לגיל 11. לאחר שעברו דירה לאזור כרמל מערבי בחיפה, העדיפו במשפחת רן להעביר את בנם למכבי חיפה, שהתאמנו במגרשי “קצף” הקרובים יותר לביתם החדש.

רן, למד בבית הספר “מישלב” וזכה במדיו באליפות בתי הספר בכדורגל. הוא שיחק בקבוצת הנוער של מכבי חיפה והצטיין במדיה, ובשנת 1979 זכה עם קבוצת הנוער באליפות המדינה ובמקביל, זומן לשחק בקבוצת הנוער של נבחרת ישראל.

◄ קריירה מקצועית

בהגיעו לגיל 17 בעונת 1981/82, ערך רן את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב, ושמר על שער נקי. רן המשיך לשחק במשך רוב העונה, כאשר הוא מתחרה לסירוגין על אפוד השוער עם צדוק אברהמי. התחרות הייתה קשה, אולם רן היה ידוע בחריצותו באימונים ובהתמדתו, כמו גם בנועם הליכותיו ואופיו החברתי אשר הקנו לו מעמד חברתי רם ואהדה גם מחוץ למגרש. עונה לאחר מכן, מצא עצמו רן שותף פחות, והתחרות עם אברהמי הייתה קשה יותר.

השוער אבי רן: גרף את התואר “שוער היובל” של חיפה

בעונת 1983/84 הגיע שלמה שרף למועדון מכבי חיפה. המאמן החדש חיפש שוער ותיק ומנוסה במקומו של רן בן ה-20, וביקש לשחרר את רן ולהביא במקומו את אריה חביב מהפועל יהוד. השוער רן, שעדיין לא קנה לעצמו מעמד בקבוצה, מצא עצמו עומד עם אביו חסר אונים מול התעקשותו של שרף למצוא לו מחליף.

בהיותו דמות חברתית אהודה בקבוצה, גרר רן גל של מחאות מצד מספר שחקנים, דוגמת; ברוך ממן ו-רוני רוזנטל אשר ביקשו שיישאר, אך הוא סירב לשמוע להם. יוחנן וולך, שכונה “המוח המקצועי” של מכבי חיפה, שהיה חסיד מובהק של התבססות על שחקני בית וכבר מנע את שחרורם של שחקנים רבים, בהם; רוני רוזנטל, רפי אוסמו, משה סלקטר ו-יוסי קרמר, טרפד את המהלך והצליח למנוע את שחרורו של רן.

וולך, האמין בשוער הבית הצעיר, והכיר היטב את יכולתו עוד כשהיה ילד, הן כשחקן בקבוצת הילדים של מכבי חיפה, והן כתלמיד של אשתו רחל, מנהלת בית ספר מישלב, שבו זכה בתוארו הראשון בכדורגל. כמו כן היה וולך חבר של אביו של רן.

רן לא אכזב, ובין הקורות של חיפה, התגלה שוער מצוין, שעד מהרה הוכתר בעיתונים כיורשו של יעקב חודורוב. רן סייע לחיפה לזכות באליפות הראשונה בתולדותיה, תוך שהוא סופג 28 שערים.

עונתו השנייה של רן כבר ביססה אותו כאחד משחקני המפתח של מכבי חיפה, תוך שהוא שובר שיא מועדון וספג רק 18 שערים בעונה זו. באותה עונה הייתה חיפה קרובה לזכות בדאבל והגיעה לגמר גביע המדינה, שבו הפסידה לקבוצת בית”ר ירושלים.

בשנת 1986, כשלה מכבי חיפה לזכות בתארים, אולם רן, הצטיין ונבחר לשחקן העונה. באותה שנה זומן לראשונה לנבחרת ישראל, למשחק החוץ נגד סקוטלנד. אז גם הגיעו הצעות מקבוצות בכירות באירופה, ביניהן ליברפול, שבמשחק ראווה שערכה בישראל הציג רן את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה.

במועדון ליברפול, התרשמו מאוד מהשוער של חיפה וביקשו להחתימו. רן, שיחק תשעה משחקים בנבחרת, מתוכם שמונה שהסתיימו בהפסד (ואף בתבוסות) ותוצאת תיקו אחת, זאת מול כמה מהנבחרות הטובות בעולם, כברזיל, ארגנטינה ונבחרת מערב גרמניה.

ב-1987, סיימה קבוצת מכבי חיפה, בירכתי הטבלה, במקום התשיעי, אולם רן, שמר על מעמדו כשחקן מפתח בקבוצה, בעידן ששחקני מפתח רבים שוחררו במועדון.

◄ התאונה בכנרת

ב-11 ביולי 1987, יצא רן עם כמה מחבריו לחוף “גיא” בעיר טבריה. הוא הוזמן בשבוע שלאחר מכן למשחק של “כוכבי העולם” וחש, כי עליו לעסוק בפעולה של הסחת דעת.

רן, יצא ב-אופנוע ים לעבר מרכז הכנרת, ולפתע הגיחה סירת מרוץ ופגעה בו. הסירה הפוגעת חילצה את רן אל חוף מלון “גלי כנרת” ולמקום הוזעקה ניידת טיפול נמרץ, שהגיעה כעבור מספר דקות. הרופא שהיה בניידת קבע את מותו של רן.

גביע המדינה לנוער על שם אבי רן, ז”ל

אלפים השתתפו בהלוויה של רן, שיצאה מאצטדיון קריית אליעזר. השוער רן, ששיחק 146 משחקי ליגה במכבי חיפה, הותיר חלל לא רק בהגנת מכבי חיפה, אלא בלבם של אלפי אוהדי כדורגל, שביכו את מותו.

11 שנים אחרי מותו, בשנת 1998, לכבוד היובל למדינת ישראל, נערך טקס בחירת “11 הגדולים” של חיפה בכל הזמנים. רן, גרף את התואר “שוער היובל” של חיפה.

◄ בעקבות מותו – פעולות למען הנצחתו של רן

• הוקם מגרש כדורגל על שמו ליד מגרשי “קצף” בדרום-מערב חיפה.
• גביע המדינה לנוער נקרא על שם אבי רן.
• פסל בדמותו של אבי רן הוצב באצטדיון רמת גן.
• גן פסלים – דרומית לחיפה, נקרא על שמו של רן, לציון 20 שנה למותו (2007).

המידע על אבי רן, מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן