רפואת ילדים

שיעורי תמותת תינוקות באזורים עניים עלולים להגיע לפי 10 מאשר באזורים אמידים במכסיקו

0
0

כך קובע פרופ’ דב צ’רניחובסקי, מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון, השותף בימים אלה לכתיבת נייר עמדה עבור הארגון לביטוח סוציאלי של אמריקה הלטינית והקריביים, בו מוצעת רפורמה במערכת הבריאות המכסיקנית, אפרופו “שפעת החזירים”
שיעורי תמותת תינוקות באזורים עניים עלולים להגיע לפי 10 מאשר באזורים אמידים במכסיקו
שיעורי תמותת תינוקות באזורים עניים עלולים להגיע לפי 10 מאשר באזורים אמידים במכסיקו

“רמות הבריאות ושירותי הרפואה מהם נהנה המעמד הבינוני והעליון במקסיקו סיטי, הבירה, הם מהגבוהים בעולם. לעומתם, רמות הבריאות ושירותי רפואה בחלקיה העניים של העיר ומקסיקו המדינה הם מהנמוכים בו. שיעורי תמותת תינוקות באזורים עניים עלולים להגיע לפי 10 מאשר באזורים אמידים” – כך קובע פרופ’ דב צ’רניחובסקי, מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון, השותף בימים אלה לכתיבת נייר עמדה אשר הוכן עבור הארגון לביטוח סוציאלי של אמריקה הלטינית והקריביים, בו מוצעת רפורמה במערכת הבריאות המכסיקנית.

המרכיב המרכזי ברפורמה הוא אינטגרציה של חלקיה השונים של המערכת, לצורך שיפור הנגישות של קבוצות חלשות לשירותי רפואה בסיסיים. לדבריו, למדינת מקסיקו המשאבים לעשות כן, אך לא הנחישות הפוליטית הדרושה.

’שפעת החזירים’ (מקסיקו) מדגישה מוטיב מרכזי בהצעה; ’חומות’ אינן מסוגלות להגן מפני השפעה שלילית רחבת היקף של נגישות מצומצמת, אם בכלל, לשירותי רפואה ותברואה בסיסיים לחלקים רחבים של האוכלוסייה. לאלה כמובן תרומה להפשטות מחלות ולשיעורי תמותה גבוהים במיוחד.

במסגרת הפרויקט, ביקרו ראשי מערכת הבריאות המקסיקנית בישראל במחצית 2007 כאורחי אוניברסיטת בן-גוריון, במימון ידידי האוניברסיטה במקסיקו ומשרד הבריאות המקסיקאי. למרות ביקורים במרכזים מתקדמים, כגון; “שניידר” לילדים, גולת הכותרת של הביקור, מבחינת האורחים, היו המרפאות בעיר רהט, דוגמה למה שניתן לעשות באזורים ’מתפתחים’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן