חוף הכרמל

המועצה האזורית חוף הכרמל: לראשונה, יורחב קיבוץ נווה ים

0
0

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: התכנית מביאה תכנון כולל ועדכני לקיבוץ נוה ים במטרה לסייע בייצובו הכלכלי והפיסי של הקיבוץ ולאפשר קליטת מתיישבים נוספים, ביניהם גם חלק תושבי אלי סיני לשעבר.
המועצה האזורית חוף הכרמל: לראשונה, יורחב קיבוץ נווה ים
המועצה האזורית חוף הכרמל: לראשונה, יורחב קיבוץ נווה ים

ביוזמת המועצה האזורית חוף הכרמל, אושרה בתנאים תכנית מתאר נווה ים (מס’ חכ/76/ט) בולחו”ף (ועדה לשמירה על החופים). “תכנית נווה ים” כוללת שטחים ציבוריים ואלמנטים נוספים בתחום התיירות המיועדים לחזק ולפתח את קיבוץ נווה ים כמוקד תיירות ברמה לאומית בהתאם לתכניות ארציות ומחוזיות. פרוייקט קיבוץ נווה ים, תואם את המגבלות של תמ”א 35. התכנון של השכונה הדרומית החדשה מרוחקת מזרחה מקו ה-100 מ’ על מנת לשמור על הדיונות וערכי טבע בשטח זה.

מטרות הפרויקט: הגדלת קיבוץ נוה ים במתכונת קיבוץ מתחדש שמקבל לשירותיו חברים חדשים. התוכנית כוללת פיתוח מערכת כבישים, שבילים ותשתיות, כגון; מים, ביוב, ניקוז, חשמל ותקשורת, פיתוח תשתית כלכלית לקיבוץ, פיתוח שכונות מגורים כולל מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים, פיתוח אזורי תיירות, פיתוח אזור ספורט ונופש, פיתוח חוף הרחצה והרחבתו.

מדובר בתוכנית שקובעת את השימושים המותרים לכל יעוד קרקע, הוראות בינוי, את צפיפות הבנייה, קביעת הנחיות סביבתיות והוראות לפיתוח השטח כולל תשתיות ושירותים, כגון; דרכים, ביוב, ניקוז, תקשורת, חשמל, גז וכו’.

התכנית מבקשת להסדיר את נוה ים כישוב כפרי, בהתאם לתמ”א/ 35, ולהוסיף יחידות מגורים באופן שיושג היעד המוגדר בתמ”א/ 35, סך הכל 350 יחידות.

כרמל סלע

בנוסף, מציעה התכנית להפריד את דרך הגישה לישוב מהגישה לאזורי התיירות שבשוליו ומציעה שטחים לתיירות בשני ריכוזים. האחד, מצפון לישוב, מקום שם קיימים גן אירועים ופארק מים.

אזור זה מיועד בתכנית להפיכת חלק ממנו לשמורת טבע. מדובר בגן אירועים שהיה למעשה הגבעה עליה הוקם הקיבוץ לפני 70 שנה. בנוסף האזור מתוכנן גם לבניית שרותי חוף, מתקני מים והסעדה ומוקד אכסון עממי בן 120 יחידות. השני, מדרום לישוב, במקום הלולים. אזור זה מיועד למוקד אכסון יוקרתי בן 120 יחידות, ואליו מוצע להעתיק את פעילות גן האירועים הקיים. בנוסף, במרכז הישוב המתוכנן, מוצע אזור לאירוח כפרי.

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל; “התכנית מביאה תכנון כולל ועדכני לקיבוץ נוה ים במטרה לסייע בייצובו הכלכלי והפיסי של הקיבוץ ולאפשר קליטת מתיישבים נוספים, ביניהם גם חלק תושבי אלי סיני, לשעבר. תחום התכנית נקבע על ידי גבול רצועת הנחל בדרום וגבול המתקן הצבאי בצפון. ממזרח, הורחבה משבצת הישוב, במטרה לאפשר הרחבת אזור המגורים והרחקתו מאזור החוף. ממערב, הותווה גבול התכנית כך שיכלול שטחים שמורים”.

לאחרונה, עלה הנושא בדיון בוחלחו”ף (ועדה לשמירה על חופים) והוחלט לאשר את המיקום המוצע למתחם התיירות הדרומי ולחזור ולדון בתכנית, לאחר שימולאו כל התנאים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן