הריון | לידה | תינוקות חג שבועות חדשות חוף הכרמל מועצות אזוריות בישראל קיבוץ

קיבוץ מעגן מיכאל שיאני הילודה בתנועה הקיבוצית שנה שנייה

אחרי שנתיים רצופות בהן הובילו בקיבוץ נען את "טבלת הילודה" של התנועה הקיבוצית, הגיעו ה"מתחרים" מקיבוץ מעגן מיכאל וכבשו את הפסגה שנה שנייה ברצף. ומי הקיבוץ ב'עוטף עזה' שלא ראה מספר תינוקות כמו השנה, מימיו? ◄ השנה, יתארחו במהלך החגיגות ובטקסים המסורתיים גם כ-1000 פליטים ועולים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה ב-37 קיבוצים, שיתוף פעולה שיזמו בתנועה הקיבוצית יחד עם הג'וינט ומשרד הרווחה.
0
0
ניר מאיר מזכל התנועה הקיבוצית ברקע: תינוקות קיבוץ אור הנר אשר נולדו השנה | צילום אור הנר | עיבוד: שולי סונגו©
ניר מאיר, תינוקות אור הנר

בקיבוץ נען שבקרבת העיר רחובות, נותרו ללא הסברים ערב חג שבועות 2022. הם עשו כמיטב יכולתם השנה, עם; 36 תינוקות, ועדיין נותרו בפער של חמישה תינוקות מן המקום הראשון, כאשר אצל היריבה מקיבוץ מַעֲגַן-מִיכָאֵל, שליד זכרון יעקב, הביאו לעולם מספר בלתי נתפס של 41 תינוקות, מאז ‘חג שבועות 2021’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במקום השלישי ניצב קיבוץ שפיים עם 35. אחריהם, קיבוץ גבעת חיים איחוד עם 28, קיבוץ שדות ים עם 25, קיבוץ בארי עם 24, במקום השביעי עם 23 עוללים – קיבוץ גבת, קיבוץ גן שמואל, קיבוץ כברי וקיבוץ משמר העמק.

את המקום השמיני, חולקים קיבוץ גבעת ברנר וקיבוץ מזרע עם 22, קיבוץ הגושרים מתחתיהם עם 21, ואת העשירייה הפותחת, סוגרים; קיבוץ גברעם ו קיבוץ שומריה עם 20 מתוקות ומתוקים לרגל חג הביכורים.

בקיבוץ אוֹר הַנֵּר שבמערב הנגב הצפוני, מצפון לעיר שדרות, ישנה התרגשות מיוחדת עם לידתם של 17 תינוקות מ-חג שבועות שעבר ועד היום, מספר שאף חבר לא חלם עליו (גם לא בספרדית…) לפני שנים ספורות.

אביבה בושרי, מנהלת הגיל הרך, בקיבוץ שבעוטף עזה, לא מסתירה את התרגשוּתה; “אנחנו חווים השנה ילוּדה שלא הכרנו, ובכלל הקיבוץ, נמצא במגמה של עלייה בצמיחה הדמוגרפית, אנו שמחים ומתרגשים על כך, זה החוזק והחוסן שלנו כקהילה!”.

ניר מאיר מזכל התנועה הקיבוצית; “חג השבועות הוא ה-חג של הקיבוצים וההתיישבות העובדת. החג, ממחיש היטב את מצבם של הקיבוצים ואת חוזקה של התנועה הקיבוצית ומבטא את גאוותנו הרבה בתוצרת האדמה, בביכורים החקלאים והתעשייתיים, וכמובן – בתינוקות החדשים שנולדו בשנה החולפת.

אני מקווה ובטוח שגם בשנים הבאות, נמשיך לשמוח ולחגוג את לידתם של עוד תינוקות חדשים במספרים גדלים והולכים”. איחל מאיר מזכל התנועה הקיבוצית.

כ-1000 פליטים ועולים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה יתארחו בחג ב-37 קיבוצים

מטעם דוברות התנועה הקיבוצית נמסר על ידי רועי שבתאי לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי השנה, יתארחו במהלך החגיגות ובטקסים המסורתיים של הקיבוצים גם כ-1000 פליטים ועולים חדשים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה ב-37 קיבוצים.

זוהי תוצאה של שיתוף פעולה שיזמו בתנועה הקיבוצית, יחד עם הג’וינט ומשרד הרווחה והתגייסות מרגשת של הקיבוצים.

מדבר בקיבוצים; החותרים, אושה, שובל, יחיעם, עברון, מעיין צבי, גבעת השלושה, כפר מסריק, כפר בלום, פלמחים, עין כרמל, אילות, גלעד, גברעם, חצרים, מצובה, חצור, שדה יואב, עינת, מעלה החמישה,

כמו כן, הקיבוצים; משמר העמק, יפעת , ברעם, עין המפרץ, גבים, נען, יקום, זיקים, גן שמואל, עין שמר, ניצנים, נצר סרני, יד מרדכי, בית זרע, רמות מנשה, גן שמואל ורמת רחל.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית; “שבועות הוא אחד מהחגים אשר מאפיינים ביותר את התנועה הקיבוצית, יש לו חיבור עמוק לאדמה, למים, לחקלאות ולאהבת הארץ.

אנו מודים לקיבוצים שהתגייסו לארח ולאפשר הצצה לחגיגות הקיבוציות אשר מחוברות עמוק לציונות ולהיותנו ישראלים. אנו שמחים על ההזדמנות לארח פליטים ולשמח אותם ביום חגנו”.

פליטות מאוקראינה מאשה חבורוסטיאן עם בתה פולינה (מימין) וקטיה קיצ'קו עם בנה מירון שנקלטו בקיבוץ גלעד במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת" צילום: שמעון לוי | עיבוד צילום: שולי סונגו©
מאשה חבורוסטיאן ו-קטיה קיצ’קו

אנה גורן, מנהלת היחידה למעורבות בקהילה והתנדבות במועצה האזורית חוף הכרמל, יודעת לספר, כי; “ביוזמה משותפת עם רונית בר גיל מקבוצת ״פשוט מעסים טובים״ החלטנו לארח פליטים מאוקראינה בקיבוצים ויישובים במועצה.

כ- 150 משפחות פליטים צפויים להתארח ביישובי חוף הכרמל בסוף השבוע הקרוב לחגיגות חג השבועות.

הקיבוצים, המארחים ידאגו להסעות של חלקם ואחרים יוסעו על ידי הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והארגון הכלכלי האזורי של הקיבוציםמשקי הדרום“.

בחגיגות בקיבוצים, ישתתפו לראשונה עולים מאוקראינה ורוסיה שהגיעו אליהם במסגרת תכנית “בית ראשון במולדת“.

מועצת חוף הכרמל ארגנה הסעות, קיבוץ החותרים, עין כרמל ומעין צבי, פתחו שעריהם וליבם, רכזי ורכזות התרבות בישובים, עמלו קשה להתאים את התוכניות לקליטת האורחים, התושבים והתושבות התנדבו להכין להם מאכלים טעימים, המרכולים תרמו מצרכים.

זוהי זכות לקחת חלק במיזם הזה, מתרגשת לראות את ההירתמות הטוטאלית של כל מי שלוקחים ולוקחות חלק. מועצה אזורית חוף הכרמל, בורכה בתושבים ותושבות עם לב רחב ורצון טוב, הפעילות הקהילתית והתנדבותית הענפה אצלנו היא תוצר של זה”.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים, מוסיפה, כי; “מרגש לראות את ההיענות הרבה מצד הקיבוצים לארח פליטים מאוקראינה בחגיגות המסורתיות של שבועות.

זוהי הזדמנות לאפשר לעולים להבין מהי קהילה קיבוצית ולפתוח את דלתנו לקליטת עולים בקיבוצים. אנו מודים לכל הקיבוצים שנרשמו לארח ומאחלים לכל בית ישראל חג שבועות שמח!“.

אל טבלת הילודה המעודכנת של הקיבוצים – שבועות 2022.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן