טיול נעים

סיור אביבי – אל פריחות הדובדבן והנקטרינה במושבה מטולה

0
0

המושבה בגליל העליון, מטולה, מציעה טיול משולב של כשעה עם פריחות עצי הדובדבן והנקטרינה וארוחת בוקר עם טעם של פעם בשבת בבוקר 3.4.09 ◄ הטיול המודרך, נערך ברכבים פרטיים ◄ המחיר כולל הטיול המודרך + ארוחת בוקר במחיר של 70 ₪ לאדם
סיור אביבי - אל פריחות הדובדבן והנקטרינה במושבה מטולה
סיור אביבי – אל פריחות הדובדבן והנקטרינה במושבה מטולה

סיור אביבי אל פריחות עצי הדובדבן והנקטרינה וארוחת בוקר בטעם של פעם, מציעים מרים וחיימק’ה הוד מ”בית השלום” במושבה מטולה. עצי הנקטרינה נצבעו בוורוד עז, והם כבר בשיא פריחתם, ובמהלך שבועיים בלבד פורח הדובדבן באזור. זוהי פריחה לבנה הבנויה אשכולות אשכולות של לבן בוהק, המזכיר את פריחת השקדיה אך בעוצמה מדהימה ומרשימה – עקב האביב שהקדים, הקדימה גם הפריחה, ואסור לפספס את היופי הזה!

הטיול שעורך חיימק’ה מ”בית שלום” במושבה מטולה, עובר בין בתי מושבה ובמטעי הפרי של המושבה מטולה בת 120 שנים, הישוב הצפוני ביותר בארץ. הטיול המודרך, נערך ברכבים פרטיים כאשר, בכל מוקד נעצרים לצפייה והסברים.

הטיול עובר בינות בתי המושבה, דרך פארק המעיין ממנו שאבו התושבים הראשונים מים לבתיהם.

ממשיכים לכביש המערכת והולכים לאורך הגדר עד לתצפית על מפל הטחנה אשר מימיו שוצפים עקב הגשמים שירדו לאחרונה בגליל, והפשרת השלגים בחרמון, מגובה של 21 מטרים היוצרים בריכה בתחתיתו.

ממשיכים מזרחה למצפה דדו לתצפית על כפרי דרום לבנון; קילה, קליעה, מארג’ עיון, אל חיאם ובקעת עיון. מאחוריהם רואים את הרי הלבנון, החרמון ורמת הגולן ולמרגלות המצפה את מטולה ושכונותיה.

מהמצפה, ניתן לראות גם את צפון עמק החולה, רכס הרי נפתלי, כפר גלעדי ותל-חי, את ערוץ הכניסה למפל התנור ואת התל התנ”כי, אבל בית מעכה.

משם נוסעים למצפה שי, זהו מצפה פרטי של משפחת ויינשטיין הותיקה מ-מטולה, שהקימה מצפה לזכר ההורים, איכרים שהיו חלק מהמתיישבים הראשונים במטולה. המצפה ממוקם מתחת לקיבוץ משגב-עם, משם נפרש עמק החולה כולל מטעי הפרי הפורחים בימים אלו; האפרסק, הנקטרינה בורדו, התפוח והדובדבן – בלבן.

פריחת הדובדבן: פריחה לבנה הבנויה אשכולות אשכולות של לבן בוהק

משם ממשיכים ל-מצפה רותם, מצפה חדש שהוקם לצפייה על קרית שמונה, הגולן ומטעי הפרי, והליכה קצרה במטעים. מהתצפית חולפים על פני מרכז קנדה ורחוב הראשונים, בו שתי שורות בתים, חלקם משוחזרים של מקימי מטולה.

ארוחות הבוקר בטעם של פעם מוגשות ב”מסעדת בית שלום”, בבית המקורי של משפחת הוד-פיין שנבנה לפני 120 שנים מאבן גלילית. במסעדה המגישה ארוחות בוקר צהריים וערב, מוגשות מנות המבוססות על מתכונים כפריים מבית מטבחה של הסבתא.

בארוחת הבוקר, כחלק מהסיור פריחות, מגישים גבינות טריות שמכין חיימקה הוד; לבנה, גבינת שמנת אמיתית מוצקה (קיימק) גבינה עם קצח, גבינה עם נענע, גבינה עם זעתר, גבינות מתובלות עם שומשום, עם זיתים שחורים וירוקים, עם צנובר ושקדים, צפתית עם שמיר ושום.

הריבות הביתיות; ריבת תאנים (מעץ בן 100 שנה המניב עדיין תאנים) וריבת שזיפים, זיתים, לחמים, דגים, ביצים ועוגות מבית סבתא. גם הקפה המוגש בבוקר, עשוי מחלב טרי שנחלב בכל בוקר.

המסלול נערך כשעה.

המחיר כולל טיול מודרך + ארוחת בוקר במחיר של 70 שקלים לאדם – לאורחי בית שלום הסיור ללא תשלום. להזמנות – בית שלום במטולה טלפון; 04-6940767, לאתר בית שלום

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן