קיבוץ

הקיבוצים: חולתה, דפנה – נכנסו להסדרי חוב חדשים שבוצעו ע”י משקי הגליל העליון

0
0

אחיקם ברלוי, מנכ”ל ארגון הקניות גליל עליון: זו שעתה היפה של הערבות ההדדית, קיבוצי הגליל העליון ויתרו על רווחיהם מארגון הקניות האזורי כחלק מהסיוע לקיבוצים הנמצאים בחובות
הקיבוצים: חולתה, דפנה - נכנסו להסדרי חוב חדשים שבוצעו ע
הקיבוצים: חולתה, דפנה – נכנסו להסדרי חוב חדשים שבוצעו ע”י משקי הגליל העליון

ארגון הקניות של משקי הגליל העליון, ביצע השבוע הסדר חובות לקיבוץ דפנה וזאת לאחר שלפני כמה חודשים בוצע הסדר דומה לקיבוץ חולתה. שני הקיבוצים היו בבעלות משותפת ברשת הנעליים של “נעלי דפנה” שקרסה והשאירה חובות עצומים לבנקים, כאשר שני הקיבוצים היו הערבים.

בסיוע הכספים שהתקבלו ממכירת המניות ב”תנובה”, הגיעו ארגון הקניות והבנקים, להסדרים חדשים של החוב, כאשר “ארגון הקניות של משקי גליל עליון”, הלווה לכל אחד ממשקים אלה סכום של כ- 10 מיליון שקלים והבנקים, מצידם, מחקו כ- 80% מהחוב ולא נשארו כנושים.

כל הביטחונות והשעבודים שהיו קיימים לבנקים, בוטלו וחלקם הועברו לארגון הקניות. כל שטחי המגורים בקיבוצים שוחררו משעבוד למטרות בניה של שכונות ובניה לבנים שירצו להיקלט בקיבוצים.

אחיקם ברלוי, מנכ”ל ארגון הקניות גליל עליון, שיבח את הבנקים על ההבנה, כי לא ניתן להמשיך ולהחזיק בחברי הקיבוצים כבני ערובה לאורך זמן, ללא יכולת להגיע לפיתוח כלכלי ולביטחון סוציאלי.

ברלוי, שיבח גם את חברי הקיבוצים המעורבים שהסכימו לוותר על העברת כספי “תנובה” למטרות פנסיה כדי להגיע לשחרור מחובות לבנקים ולהתאמת גובה החוב שלהם ליכולתם הכלכלית. עוד ציין, ברלוי, כי; ’התנועה הקיבוצית’ תרמה את עזרתה להסכם בכך ש-קרן ק.מ.ע (קרן תנועתית לצמיחה ומתן ערבויות לפעילויות עסקיות של קיבוצים ומפעלים) הנמצאת בבעלותה מעניקה ערבות למחצית מסכום החוב הנותר.

עוד אומר ברלוי, כי; בשנתיים האחרונות, ביצע ארגון הקניות של משקי גליל עליון הסדרי חובות גדולים בשישה קיבוצים, והקציב לכך סכום של כ- 70 מיליון שקלים. תהליך זה הביא למחיקת חובות של הבנקים בסך כולל של כ- 200 מיליון שקלים, והקיבוצים עברו ממצב של גרעון בהון העצמי למצב שבו חזרה אליהם התקווה לעתיד טוב יותר.

ברלוי, רואה בכך עזרה הדדית בין הקיבוצים בגליל בצורתה היפה ביותר והקיבוצים ויתרו על זכותם לקבל רווחים מארגון הקניות האזורי, בכדי לאפשר לקיבוצים החלשים יותר “לצאת מהבוץ”.

“המשבר הכלכלי העולמי, פגע גם בישראל וכמובן בקיבוצים בגליל, שכמעט ואינם ממונפים בהלוואות. בתקופה כלכלית קשה זו על כל קיבוץ להתנהל בצורה מבוקרת וזהירה מבחינה כלכלית ועסקית עם ההון שברשותם, מאחר ובמידה ויוצרו חובות או גירעונות לא יהיה מי שיממן ההפסדים” – אומר ברלוי.

מצבם של 35 הקיבוצים בגליל העליון, השתפר כלכלית בארבע השנים האחרונות בצורה דרמטית ובאופן ממוצע, יש כיום לקיבוצים יותר חסכונות מאשר חובות. הקיבוצים פועלים כיום לשמור על הקיים ולשפר את מצבם הפנסיוני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן