רפואת ילדים

ביה”ח לניאדו-נתניה: עלייה במספר הילדים המאושפזים בשבועות האחרונים

0
0

ד”ר יעקב שכטר, מנהל מחלקת הילדים לניאדו-נתניה: דלקת ריאה ומחלה דלקתית ויראלית בדרכי נשימה ו-“רוטה וירוס (Rota virus)” – הם הגורמים העיקריים לעלייה במספר הילדים והתינוקות המאושפזים
ביה
ביה”ח לניאדו-נתניה: עלייה במספר הילדים המאושפזים בשבועות האחרונים

ביה”ח לניאדו, בעיר נתניה, מדווח על עלייה במספר הילדים המאושפזים בשבועות האחרונים. העלייה ניכרת במחלת ברונכיוליטיס, שהינה מחלה של דרכי הנשימה. הגורם המחולל השכיח ביותר למחלה הינו וירוס ה-RSV (Respiratory Syncytial Virus) שהיא מחלה דלקתית ויראלית של דרכי הנשימה בתינוקות קטנים, אך מאידך מציינים, כי כעת ישנה ירידה ב-וירוס רוטה Rota Virus.

ד”ר יעקב שכטר, מנהל מחלקת הילדים בביה”ח לניאדו – נתניה, שנדרש לעניין, מסביר, כי; “בכל שנה בעונת החורף, יש ריבוי עונתי של דלקות בדרכי הנשימה בתינוקות ובילדים על רקע זיהומים ויראליים וחיידקים. לגבי דלקת ריאות, הטיפול הוא באנטיביוטיקה אותה יש להתאים למחלה ולגיל הילד.

חיידק ה-RSV, עובר מילד לילד, דרך טיפות הרוק היוצאות לאוויר בזמן שיעול או התעטשות או דרך מגע מהפה או האף לידיים. ילדים השואפים את החיידק עלולים להידבק ולחלות.

מחלת ה-“ברונכיוליטיס” היא מחלה של דרכי הנשימה נגרמת על ידי וירוס הנקרא; R.S.V, הגורם לליחה מרובה ולסתימת דרכי הנשימה הקטנים בתינוקות, עד כדי צורך באשפוז ומתן טיפול תומך בנוזלים, בחמצן, במרחיבי סמפונות ובסטרואידים לפי הצורך.

קיים חיסון חדש נגד חיידק הפנאומוקוקוס (Pneumococcus), שהוא הגורם העיקרי לדלקות ריאה חיידקיות, הניסיון שהצטבר בארה”ב הראה ירידה של כ- 90% בתחלואה במחלה פולשנית, כ- 40% ירידה בביקורים עקב דלקת ריאות וירידה של כ- 43% בביקורים עקב דלקות אוזניים בילדים מתחת לגיל שנתיים.

החיסון שניתן לילדים, הפחית במידה ניכרת את התחלואה במבוגרים

יתר על כן, החיסון שניתן לילדים, הפחית במידה ניכרת את התחלואה במבוגרים (כגון; סבא וסבתא של הילד המחוסן) כתוצאה ממניעת העברה של החיידק מילדים מחוסנים למבוגרים, וזאת ללא שנזקקו הם בעצמם לחיסון.

ארגון הבריאות העולמי, ממליץ שכל מדינה תכלול אותו בין חיסוני השגרה. בישראל, החיסון אושר ע”י משרד הבריאות והוא מומלץ לכל ילדי ישראל ע”י איגודי רופאי הילדים והמומחים למחלות זיהומיות לשימוש הציבור הרחב ובמיוחד מומלץ לשוהים במעונות וגני הילדים.

למחלת הברנוכיוליטיס, קיים טיפול מונע על ידי מתן אימונוגלובולינים המופקים בשיטות של הנדסה גנטית, הטיפול מיועד רק לתינוקות בסיכון גבוה, כגון; פגים שנולדו בשבוע מוקדם להריון.

הטיפול בתינוקות בזמן אשפוז מיועד למנוע מהם סיבוכים קשים בריאות ובאברים אחרים עקב הזיהום הויראלי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן