כאן רמת השרון

רמת השרון: חלקו כבוד לאיש המוסד יוסף שמש ז”ל – כיכר המחנות בגלילות נקראת על שמו

0
0

הטקס נערך במעמד בני משפחת שמש, בכירי קהילת המודיעין, חבריו שליוו אותו בחייו, ראש עיריית רמת השרון ואורחים נוספים ◄ איציק רוכברגר, ראש העיר: זה המעט שיכולנו לעשות בכדי להוקיר את זכרו של שמש, איש יקר שתרם תרומה גדולה לביטחון מדינת ישראל
רמת השרון: חלקו כבוד לאיש המוסד יוסף שמש ז
רמת השרון: חלקו כבוד לאיש המוסד יוסף שמש ז”ל – כיכר המחנות בגלילות נקראת על שמו

כיכר המחנות בגלילות-רמת השרון, נקראת מעתה ע”ש איש המוסד יוסף שמש ז”ל, בטקס מרגש שנערך היום (א’ 30/11/08) במקום. הטקס נערך במעמד בני משפחתו של שמש, בכירי קהילת המודיעין וביניהם ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, הטייסים המיתולוגיים של חיל האוויר רן פקר ודני שפירא, יעקב נימרודי ובני משפחתו, ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר ואורחים רבים נוספים.

איש המוסד יוסף שמש ז”ל, היה זה שגייס את מוניר רדפא טייס המיג העיראקי מדגם מיג 21PF, שערק יחד עם מטוסו ב-16 באוגוסט שנת 1966, במסגרת “מבצע יהלום” ובכך סייע רבות לניצחון ולעליונות של חיל האוויר הישראלי ב-מלחמת ששת הימים.

מבצע “יהלום” היה אחד המבצעים המורכבים שנערכו על-ידי מדינת ישראל, שיתוף פעולה יוצא דופן בין חיל-האוויר לבין “המוסד”.

שמש, היה זה שיצר את הקשרים והביא לבסוף, לנחיתת מיג-21 עיראקי בבסיס חיל-האוויר ולעריקת הטיס העיראקי. שמש, גויס למוסד עוד בהיותו בעיראק וכינויו היה ’אבו יעקוב’.

נולד ב-12 במרץ 1922 בעיראק, עלה לישראל בשנת 1966, התגורר בשכונת אפקה בעיר תל אביב ונפטר בישראל ב-14 בדצמבר 1973.

הטייסים המיתולוגיים של חיל האוויר רן פקר ודני שפירא (“מבצע יהלום”) עם ראש העיר רוכברגר

לעיריית רמת השרון, הוגשו בקשות להנצחת יוסף שמש ז”ל מלשכת נשיא המדינה, מארגון “המוסד” וממשרד הביטחון. לאחר דיון בועדת השמות של העירייה בראשותו של חבר המועצה ישראל טל, הוחלט, כי שמש יונצח בכיכר המחנות הנמצאת באזור בסיסי המודיעין של גלילות, סמוך לגשר רחבעם זאבי הי”ד.

יצוין, כי בבקשת הנצחתו שהחלה בשנים האחרונות היו מעורבים גם קברניטי המדינה, ובכירים בחיל האוויר וב-קהיליית המודיעין: נשיא המדינה עזר וויצמן ז”ל שליווה את פועלו של יוסף שמש, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, יעקב נימרודי, תא”ל במיל’ זאב לירן, אלוף במיל’ מאיר עמית, אל”מ במיל’ דני שפירא ואחרים.

איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון, העלה את היוזמה בישיבת מועצת העיר וההחלטה התקבלה ברוב קולות.

רוכברגר, ציין; “זה המעט שיכולנו לעשות בכדי להוקיר את זכרו של יוסף שמש, איש יקר שתרם תרומה גדולה לביטחון מדינת ישראל. מרבית הדברים שעשה למען המולדת הם באופן טבעי עלומים. האיש במשך שנים סיכן את חייו ואת חיי משפחתו למען הגנה על המולדת, כך שחשוב מבחינתו לכבד את זיכרו על כל מה שעשה עבור המדינה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן