רפואת שיניים

אשה בת 70, נחנקה מבליעת שן בינה

0
0

לא ידוע לי שבמד”א היה מקרה דומה בעבר – אמרה שרון פראמדיקית ותיקה ◄ מד”א: בעקבות המקרה האחרון, יהיה נכון לפנות הפעם גם לאנשים מבוגרים ולבקש לבדוק שבתוך התבשיל שהם מכינים לא מסתתרים מאכלים קשים כמו; זיתים שלמים עם חרצנים.
אשה בת 70, נחנקה מבליעת שן בינה
אשה בת 70, נחנקה מבליעת שן בינה

בת 70, ממרכז הארץ, שסעדה את ארוחת הערב, החלה להשתעל בפתאומיות מיד לאחר שסיימה לאכול תבשיל שכלל בתוכו פרטי מזון קשים. האישה תוך דקות ספורות התקשתה לנשום והיה חשש כבד לחייה. צוות נט”ן מד”א מרחב דן, הוזעק למקום והחל להנשימה ולבצע טיפול רפואי. בעת ביצוע “לרינגוסקופיה” שהיא פעולה פולשנית לצורך צפייה במיתרי הקול והכנסת צינור הנשמה, נצפה גוף זר שחסם את קנה הנשימה. רק לאחר מאמצים רבים הצליחה הפראמדיקית, שרון בן צבי, לחלץ את הגוף הזר.

שרון פראמדיקית ותיקה במד”א, שביצעה כבר בעבר מספר פעולות דומות גילתה להפתעתה הרבה, כי הגוף הזר שחסם את קנה הנשימה בנוסף לחלקיקי המזון, הוא לא אחר מ-שן בינה שלמה, ולא הזית; “לא ידוע לי שבמד”א היה מקרה דומה בעבר” – אמרה שרון בן צבי.

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד”א העביר את החולה לביה”ח תל השומר, כשהיא מחוסרת הכרה במצב יציב ומונשמת.

“בדר”כ אנחנו מתריעים שוב ושוב בפני ההורים, כי חובה להרחיק מכל התינוקות והפעוטות מתחת לגיל 5 את זיתים שלמים עם חרצנים, פיצוחים בעיקר גרעינים ובוטנים, וגם ירקות או נקניקיות החתוכים לפרוסות, התוצאות עלולות להיות הרות אסון” – אומר נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד”א.

“בעקבות המקרה האחרון, יהיה נכון לפנות הפעם גם לאנשים מבוגרים ולבקש לבדוק שבתוך התבשיל שהם מכינים לא מסתתרים מאכלים קשים, כמו; זיתים שלמים עם חרצנים. בכל מקרה, חשוב שכלל הציבור יעבור קורס החייאה במד”א, על מנת לא לאבד דקות יקרות” – סיכם קודינסקי.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס החייאה WWW.MDAIS.ORG

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן