גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה חדשות בריאות חדשות כאן ישראל רפואת שיניים

אומץ, אל השר ניצן הורוביץ: משרדך מזניח טיפולי השיניים בקשישים

תנועת אומץ, מאשימה: ״משרד הבריאות, מזניח את טיפולי השיניים ב'קשישים מרותקי בית' ויוצר אפליה ברורה באוכלוסיות הקשישים״ ◄ "חוק זכויות החולה במדינת ישראל, אוסר אפליה במתן טיפול רפואי בשל גיל או מצב רפואי, משרד הבריאות עובר, איפה, על דרישות החוק, אצל אוכלוסייה חלשה נזקקת ושקופה". הדגיש וסיכם דר' משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי בתנועת אומץ.
0
0
שר הבריאות מר ניצן הורוביץ, ודר' משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי בתנועת אומץ, ברקע: שיניים תותבת בתוך כוס מזכוכית | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
השר הורוביץ ודר’ גורדון

דר’ משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי בתנועת אומץ, פנה בסוף השבוע האחרון (חמישי, ו’ באב, התשפ”א) אל שר הבריאות מר ניצן הורוביץ, בדרישה ל”טיפול שורש” מיידי בנושא; ‘סל הבריאות לקשישים ברפואת שיניים’ וכן, כדי שהסל לא יהיה שונה מ’סל זכויות ושירותים לקשישים’ ויש להכילו על בפרט ‘קשישים מרוּתקי בית’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

דר’ גורדון, כותב ומפרט את סל הבריאות לקשישים, לדבריו; “כל מטוּפל, זכאי לכך שכל טיפול הכלוּל בסל הבריאות על פי חוק ואשר ניתן בדרך כלל במרפאות קופת חולים בקהילה (כמו; בדיקות דם, ביקור רופא, אחות, פיזיותרפיה וכו’) יינתן לו גם בביתו.

הביקור, נאמר, ייעשה באמצעות “ביקור בית” של בעל המקצוע המטפל. זאת כאשר לנוכח מצבו הבריאותי והתפקודי של המטוּפל, קיים צורך ממשי בקבלת הבדיקה או הטיפוּל בבית“.

דר’ משה גורדון, ממשיך ומדגיש; “משרד הבריאות, מצהיר דבר אחד ולמעשה, נוהג הפוּך…

משרד הבריאות, לא הכניס אל סל הבריאות לקשישים את ‘טיפול שיניים בבית’ וקובע, כי טיפול שיניים לקשישים, ניתן לקבל אך ורק במרפאות הקהילה או בבתי החולים.

״איך ניתן יהיה לטפל בקשישים המרותקים לביתם או מתגוררים במוסדרות סיעודיים לתשושי נפש, שאינם מסוגלים להתנייד מחוץ למסגרת הטיפולית?” מקשה דר’ גורדון.

“חוק זכויות החולה במדינת ישראל, אוסר אפליה במתן טיפול רפואי בשל גיל או מצב רפואי, משרד הבריאות עובר, איפה, על דרישות החוק”

“נגזר על מטופלים אלה ובני משפחתם לשלם באופן פרטי לרופאים שמגיעים עם ניידות למוסדות וגובים מאות ולפעמים אלפי שקלים על טיפולים שהיו ניתנים לקשישים ללא עלות או במחיר השתתפות עצמית סמלי״. הוסיף בפנייתו דר’ משה גורדון.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ יצוין, כי נוצר מצב בו עומדות בפני הקשיש ומשפחתו שתי אפשרויות, לשלם סכומי עתק לטיפולי שיניים חיוניים, או, להימנע מן טיפול כלל.

בתנועת אומץ, מדגישים, כי רוב הקשישים ובני משפחותיהם, אינם יכולים לממן טיפולים יקרים ואף נמנעים מטיפול והתוצאה עגוּמה.

הקשישים, המאבדים את שיניהם, מגיעים מצב עגוּם מאד; מתקשים באכילה, מאבדים משקל על כל המשתמע מכך ובנוסף לזה מאבדים את הכבוד והערך העצמי בשנותיהם האחרונות.

חוק זכויות החולה במדינת ישראל (ראה האגודה לזכויות החולה בישראל) אוסר אפליה במתן טיפול רפואי בשל גיל או מצב רפואי, בכך משרד הבריאות עובר, איפה, על דרישות החוק, אצל אוכלוסייה חלשה, נזקקת ושקופה“. הדגיש וסיכם דר’ משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי בתנועת אומץ.

תנועת אומץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן, פועלת אומץ למען צדק חברתי ומשפטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן