קיבוץ

התנועה הקיבוצית סיפקה ערבויות של כ-250 מיליון ש”ח לקיבוצים שביצעו השקעות בפעילותם העסקית

0
0

לאור עסקת תנובה הורחב עיסוק הקרן גם למתן ערבות להסדרי חובות של קיבוצים, ולפרוייקטים בתחומי תיירות, בנייה ותשתיות, ובלבד שיעמדו בתנאי הקרן – מקסימום הערבות יכולה להיות 50% מגובה ההלוואה, ומקסימום ערבות לקיבוץ הוא 5% מההון העצמי של הקרן
התנועה הקיבוצית סיפקה ערבויות של כ-250 מיליון ש
התנועה הקיבוצית סיפקה ערבויות של כ-250 מיליון ש”ח לקיבוצים שביצעו השקעות בפעילותם העסקית

סימן לצמיחה במגזר הקיבוצי? בכנס השנתי של הקרן התנועתי – קמ”ע – השתתפו 300 נציגי קיבוצים ומפעלים בבעלות קיבוצים. לאחר “עסקת תנובה” הורחבו תחומי עיסוק גם מתן ערבות להחזר חובות פרטניים לבנקים, ולהסדרי פנסיה בקיבוצים חלשים כלכלית.

160 קיבוצים נעזרו בעשור האחרון בקרנות קמ”ע- קרנות תנועתיות שמהותן מתן ערבות למימון בנקאי שמבקש לקבל קיבוץ או מפעל תעשייה בבעלות קיבוץ. כך נמסר היום בכנס השנתי של הקרן, בו השתתפו 300 נציגי קיבוצים, ומפעלי תעשייה בקיבוצים. קרנות קמ”ע הוקמו בשתי התנועות הקיבוציות במסגרת נספח בהסדר הקיבוצים הראשון (1989), שנחתם בין משרד האוצר, הבנקים והתנועות הקיבוציות.

מנתונים שמסר דורון סט, יו”ר קמ”ע, עולה, כי הקרן העמידה בעשור האחרון ערבויות ל-290 פרוייקטים בקיבוצים, בסך כולל של כ-250 מיליון שקלים. 55% מסכום הערבויות ניתן להשקעות בתעשייה, 21% על השקעות שביצעו קיבוצים בענפי החקלאות, ו-20% מהערבויות ניתנו על הקמת עסקי תיירות בקיבוצים.

סט, גילה, כי; “בשנתיים האחרונות, בעיקר לאור “עסקת תנובה” הורחב עיסוק הקרן גם למתן ערבות להסדרי חובות של קיבוצים, ולפרוייקטים בתחומי תיירות, בנייה ותשתיות, ובלבד שיעמדו בתנאי הקרן – מקסימום הערבות יכולה להיות 50% מגובה ההלוואה, ומקסימום ערבות לקיבוץ הוא 5% מההון העצמי של הקרן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן