רעידת אדמה

משרד הבריאות לבתי”ח בצפון: היערכו מיידית לרעידת אדמה חזקה

0
0

במשך כ-3 חודשים התרחשו כ-500 רעידות אדמה “קטנות” בעוצמה של לפחות. ב-10 הימים האחרונים של מאי ותחילת יוני התגברה העוצמה והרעידות הורגשו אף בצפון הארץ • מחקרים רבים שהוצגו הראו, כי שינוי בקצב הפעילות מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר
משרד הבריאות לבתי
משרד הבריאות לבתי”ח בצפון: היערכו מיידית לרעידת אדמה חזקה

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ אבי ישראלי, שיגר היום (שני) מכתב לכל ראשי מערכת הבריאות, כולל בתי חולים, קופות חולים ומד”א, בו הוא מבקש מהם להערך במהירות לקראת אפשרות של רעידת אדמה חזקה באזור צפון הארץ.

ועדה בינמשרדית מצאה שעל פי בדיקות ססמוגרפיות, עולה, כי יש אפשרות מוחשית מאוד לרעידת אדמה בצפון. נוכח זאת הורה מנכ”ל משרד הבריאות לנקוט בכל האמצעים ולהשלים את המוכנות.

בפנייתו אל מנכ”לי קופות החולים, מנהלי בתי החולים הכלליים, מנהלי בתי החולים, הגריאטריים, מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים, רופאי מחוזות משרד הבריאות רב מגן אלי בין, מנכ”ל מד”א, ואל חברי הנהלת משרד הבריאות כתב שלשום מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ אבי ישראלי: כי; “יש להיערך לקידום מוכנות מערכת הבריאות לאפשרות רעידת אדמה משמעותית בדרום לבנון – זאת מן הטעמים הבאים”:

■ רקע

א. החל מאמצע פברואר שנה זו, נצפית תופעה סיסמית חריגה בדרום לבנון.

ב. במשך כשלושה חודשים התרחשו כ-500 רעידות אדמה “קטנות” בעוצמה של לפחות 2. בעשרת הימים האחרונים של חודש מאי ותחילת יוני התגברה העוצמה והרעידות הורגשו אף בצפון הארץ.

ג. מחקרים רבים שהוצגו ע”י המכון הגאופיזי, הראו, כי שינוי בקצב הפעילות מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר.

ד. להערכת הועדה הבינמשרדית להערכות לרעידות אדמה, עולה ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בעוצמה של 6 בדרום לבנון, אשר תשפיע בעיקר על יישובי צפון מדינת ישראל (חיפה וצפונה), כולל הרס מבנים ותשתיות.

■ הערכות מערכת הבריאות

1. נוכח ההסתברות העולה להתרחשות “רעידת אדמה צפונית” בעתיד הקרוב, אבקש את ראשי הארגונים, הגופים ומוסדות הרפואה לפעול לקידום המוכנות ככל שניתן, על מנת למזער את נזקי רעידת האדמה ולאפשר מתן סיוע רפואי מירבי לנפגעים.

2. תורת ההערכות המלאה נמצאת בשלבים אחרונים של גיבוש, תרגול והטמעה. בנסיבות אלה, אנו מבקשים לקדם את המוכנות, ככל האפשר, באמצעות החומר הקיים. בד בבד, אנו פועלים להחשת השלמת התורה.

■ התחומים בהם יש לקדם מוכנות בטווח המיידי:

1. מוכנות אישית – הטמעת כללי ההתנהגות של עובדי מערכת הבריאות בעת רעידת אדמה ולאחריה. יש להתבסס על התורות שפורסמו, המפורטות להלן (סעיף 3).

2. מוכנות ארגונית:

א. השלמת הנהלים הארגוניים.
ב. הכנת סדר פעולות לביצוע ע”י הגורמים השונים לאחר רעידת האדמה.
ג. הערכות לוגיסטית- שמירה על רמות מלאי נדרשות, בדיקת שמישות מכשור רפואי חיוני ועוד.
ד. השמשה מיידית של הטלפונים הלויניים אשר ברשות בתי החולים הכלליים.
ה. הכרה והטמעת נהלי פינוי מחלקה/ מבנה שניזוק.

3. יש להתבסס על:

א. תורת המענה המיידי לרעידות אדמה למוסדות אשפוז, מהדורת 2005.
ב. תורת היערכות מערכת הבריאות לרעידת אדמה מ-2002.

ניתן למצוא את התורות באתר האינטרנט של משרד הבריאות, www.health.gov.il, תחת יחידות המשרד, האגף לשע”ח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן