חוף הכרמל

מבצע “נכסי חוף הכרמל” לתיעוד זיכרונות וותיקי הישובים

0
0

שוש אלזרע מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, במועצה האזורית חוף הכרמל; “התיעוד הוא אחד הפרויקטים המיוחדים העוסקים בהעצמת הקשיש, בכתיבת סיפור חייו הייחודי דבר הנותן מקום וכוח מחודש לקשישים”.
מבצע
מבצע “נכסי חוף הכרמל” לתיעוד זיכרונות וותיקי הישובים

לקראת יום העצמאות למדינת ישראל, המועצה האזורית חוף הכרמל, המחלקה לשירותים חברתיים וקהילתיים יוצאת במבצע “נכס חוף הכרמל”. המבצע הייחודי בשיתוף חברת מט”ב מציע לותיקי חוף הכרמל לתעד את סיפור חייהם ע”י מתנדבים מהקהילה”.

ביישובי חוף הכרמל קשישים רבים, חלקם ניצולי שואה הסובלים מבדידות אישית וחברתית. לכולם סיפור חיים המספר את סיפור העלייה, ההתיישבות ואופיו של האזור.

במטרה להפיג את בדידותם, לסייע להם להסתגל לזקנה ולחזק את המורשת הקהילתית והמשפחתית, החליטה המועצה האזורית חוף הכרמל לתעד את סיפור חייהם.

כרמל סלע

התיעוד מתבצע ע”י מתנדבים מהקהילה שמגיעים לבית הקשיש פעם בשבוע לראיון שנמשך כשעה וחצי. המתנדבים אשר עברו סדנת הכשרה, רושמים או מקליטים את דברי הקשיש ומעלים את הדברים בהדפסה במחשב. בסיום ההליך יערך טקס חגיגי בהשתתפות הותיקים ובני משפחותיהם לקבלת הספרונים.

כרמל סלע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל; “לתיעוד סיפורי החיים חשיבות הן מהבחינה האישית – כמזכרת לדורות הבאים והן מבחינה היסטורית יישובית ולאומית.”

שוש אלזרע מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים; “התיעוד הוא אחד הפרויקטים המיוחדים העוסקים בהעצמת הקשיש, בכתיבת סיפור חייו הייחודי דבר הנותן מקום וכוח מחודש לקשישים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן