קולנוע נעים

פסטיבל הקולנוע ה-6 אילת 2008 ע”ש חן-סדן שלח יוצא לדרך במאי

0
0

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בים האדום נולד בשנת 2003 • השנה תתקיים לראשונה תחרות קליפים תחת הנושא “קליפים בהיבט הקולנועי” בשיתוף פעולה עם אתר תפוז • לפני כשנה נפטרה חן סדן שלח, יוזמת, מנהלת ומייסדת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי באילת. הפסטיבל השנה הוא לזכרה
פסטיבל הקולנוע ה-6 אילת 2008 ע
פסטיבל הקולנוע ה-6 אילת 2008 ע”ש חן-סדן שלח יוצא לדרך במאי

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי השישי בים האדום – אילת, על שם חן-סדן שלח, יתקיים השנה בין התאריכים 17 – 13 במאי 2008, ויכלול מגוון רחב של סרטים מהארץ ומהעולם, בנוכחות יוצרי קולנוע מובילים. בין אירועי הפסטיבל השנה: תחרות קליפים בעלי היבט קולנועי, תחרות סרטי סטודנטים, הסרט “הגברות בלוונדר”, בהשתתפות מגי סמיט וג’ודי דנץ’ שיוקרן בנוכחות אורח הכבוד של הפסטיבל, השחקן צ’ארלס דנס, בימאי הסרט.

שמונה סרטים ישראלים, זוכי פרסים בינלאומיים שונים, יתמודדו בתחרות הסרט הישראלי; “המקלט”, “חופשת קיץ”, “למראית עין”, “בופור”, “אביבה אהובתי”, “עץ לימון”, “הדברים שמאחורי השמש” ו-“בשמיים אחרים”.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו כ-65 סרטים מ-19 ארצות שונות, ביניהם; בכורת סרטו החדש של וודי אלן “חלומה של קסנדרה” בכיכובם של קולין פארל ואיאן מקרגור, “אמא כפייתית”, בכיכובן של דיאן קיטון ו-ליב טיילור, “פיקוח”, סרט מתח בריטי הפונה לקהל ההומוסקסואלי בכיכובו של סיימון קאלו, הסרט המרוקני “להתראות אמהות” המספר את סיפור עליית יהודי מרוקו, בבימויו של מוחמד איסמעיל, שאף יגיע לפסטיבל.

הפסטיבל יציג שני סרטים יוצאי דופן, העוסקים בקשר הישראלי- ערבי מנקודת מבט מיוחדת: בכורת הסרט הדוקומנטרי “אוורסט: טיפוס לשלום”, בקריינות השחקן אורלנדו בלום, על ישראלים ופלשתינים שטיפסו יחד על הר האוורסט. סרט דוקומנטרי נוסף הוא “פיקנטי” על קבוצת צעירים ירדנים וישראלים שמצאו שפה משותפת בזמן מלחמת לבנון השנייה סביב תחביב נסיעה על סקייטבורד.

עוד יעלו במסגרת הפסטיבל; הקומדיה החדשה של אמיר קוסטוריצה “תבטיח לי”, הדרמה “האהבה הגדולה מכולן” על שכונות העוני של ברזיל בכיכובו של שחקן הטלנובלות הברזילאי חוזה וילקר שגם יגיע לפסטיבל, הסרט העצמאי האמריקני “להתראות בייבי”, “אימפריית הרשע” על החיים באירן, הסרט הטורקי “אמש חלמתי חלום”, “האנגלי” דרמה חברתית על יוגוסלבים שהיגרו לאנגליה, סרט האימה הקנדי “מאוהבים”, “חול המועד” סרט אוסטרלי שצולם בשוט אחד.

סרט פעולה בלגי “כוח הסופה”, הסרט ההודי “מים”, הסרט הרומני “חלומות קליפורניה” זוכה פסטיבל קאן, שיוצרו כריסטיאן נמסקו, נהרג בתאונת דרכים.

השנה תתקיים לראשונה תחרות קליפים תחת הנושא “קליפים בהיבט הקולנועי” בשיתוף פעולה עם אתר תפוז. במאי הקליפים המוערך רועי ורנר (הזמרים אביב גפן, עברי לידר וכו’) ינהל את התחרות, ובימים אלו יוצרים מוזמנים להציע את מועמדותם.

בקטגוריית סרטי הסטודנטים, ישתתפו השנה כ-19 סרטים קצרים ועלילתיים מ-11 בתי הספר הגבוהים לקולנוע בישראל, שנבחרו לתחרות ע”י הנהלות בתי הספר.

לפני כשנה נפטרה חן סדן שלח, יוזמת, מנהלת ומייסדת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בעיר אילת. הפסטיבל השנה הוא לזכרה.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בים האדום נולד בשנת 2003. הוא מתקיים מדי שנה בחודשי האביב, צובר תאוצה ועניין רב בקרב התקשורת והקהל בארץ ובחו”ל ופונה לספקטרום הרחב ביותר של הציבור במטרה ליצור גירוי ועניין להכרת עולם הקולנוע.

לפסטיבל מגיעים מדי שנה כ-10,000 איש אשר צופים בתמהיל עשיר מאד של למעלה מ-60 הקרנות של סרטים איכותיים, חלקם בהקרנות בכורה מיוחדות ומרגשות ממגוון ז’אנרים. חלק מהסרטים מוקרנים תחת כיפת השמים באווירה קסומה ומיוחדת ובאולמות “תיאטראות אילת”.

לאתר פסטיבל הקולנוע ה-6 אילת 2008

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן