עולם ערב

ד”ר אלדד פרדו: באיראן צפויה הקצנה נוספת בגישתה כלפי חופש, דת, טרור וגרעין

0
0

– כך מעריך ד”ר אלדד פרדו ממכון טרומן באוניברסיטה העברית בעקבות הבחירות לפרלמנט באיראן; באשר למשמעות האפשרית על אזורנו אבל גם – התעוררות העולם לגודל הסכנה האיראנית
ד
ד”ר אלדד פרדו: באיראן צפויה הקצנה נוספת בגישתה כלפי חופש, דת, טרור וגרעין

ד”ר אלדד פרדו ממכון טרומן באוניברסיטה העברית, מעריך, כי בעקבות הבחירות לפרלמנט רפובליקה האסלאמית של איראן, ממנה עולה, כי קיימת התחזקות השמרנים בבחירות באיראן, צפויה גם הקצנה נוספת בגישתה כלפי חופש, דת, טרור, וסוגיית הגרעין – בה יהיה קושי ביכולת להשפיע על איראן באמצעות סנקציות והתרחבות ההשפעה האיראנית על הפעילות הטרוריסטית ברחבי העולם, אבל גם – התעוררות העולם לגודל הסכנה האיראנית.

ביום ו’ האחרון, 14 במרץ, התקיימו ב-הרפובליקה האסלאמית של איראן (בפרסית: جمهوری اسلامی ايران, גֻ’מְהוּרִי-יֶה אֶסְלַאמִי-יֶה אִירַאן) בחירות לפרלמנט האיראני (מג’לס).

תוצאות הבחירות ואופן התנהלותן ישקפו את המגמות הרווחות באיראן ואת השפעתן האפשרית על מדיניותה. יתכן, כי התוצאות ישפיעו באופן משמעותי על מצבה המדיני-ביטחוני של ישראל, על מעמד החיזבאללה ועל מעמד החמאס.

ד”ר אלדד פרדו, חוקר בכיר במכון המחקר ע”ש הרי ס. טרומן למען קידום השלום ב-אוניברסיטה העברית, ינתח את תוצאות הבחירות, השפעתן על ישראל ומשמעותן למזרח התיכון, ביום שלישי, 18 במרץ, ב-11:30, באולם קומת כניסה במכון טרומן, קמפוס הר-הצופים של האוניברסיטה העברית בעיר ירושלים.

ד”ר פרדו, הנו מומחה לאיראן, עוסק בחקר איראן בפרספקטיבה גלובלית, בחקר איראן ודת ועומד בראש שתי קבוצות מחקר בנושא איראן במכון טרומן.

ד”ר פרדו הינו מרצה במחלקה לאסלאם ולימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית ומעביר קורס על “איראן: תרבות, אסטרטגיה ופוליטיקה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן