חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה עולם ערב

השרה ברביבאי, חתמה על שדרוג יחסי כלכלה עם איחוד האמירויות

שרה הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי, חתמה על מזכר הבנות בנושא שיתוף פעולה בתעשייה וייצור מתקדם בין משרד התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של האמירויות ומשרד הכלכלה והתעשייה; "הבנות זה מאפשר את מיצוי הפוטנציאל והיתרון היחסי שקיים בין המדינות באופן הטוב ביותר. התעשייה היא מרכיב משמעותי בבניית יחסים כלכליים ברי קיימא וארוכי טווח".
0
0
שרה הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי, ברקע: שר תעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של האמירויות, אוסאמה אמיר פדהל, מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, מר עוז כ"ץ | צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
השרה אורנה ברביבאי

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל’ אורנה ברביבאי, חתמה במסגרת ביקורה באמירויות, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתעשייה וייצור מתקדם בין מדינת ישראל לאמירויות, זאת במטרה לחזק ולפתח שיתופי פעולה, שיתוף בידע ומומחיות ופיתוח הזדמנויות עסקיות בתחומי התעשייה בין המדינות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בכך למעשה, מגיע שדרוג נוסף למערכת היחסים הכלכלית עם איחוד האמירויות למדינת ישראל שם חיזוק התעשייה.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל’ אורנה ברביבאי, אמרה, כי; “מזכר הבנות זה, מאפשר את מיצוי הפוטנציאל והיתרון היחסי שקיים בין המדינות באופן הטוב ביותר.

התעשייה היא מרכיב משמעותי בבניית יחסים כלכליים ברי קיימא וארוכי טווח“.

יצוין, כי הרקע על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתעשייה וייצור מתקדם בין מדינת ישראל לאמירויות, החל בעקבות שיח פורה בין המדינות ועבודה משותפת של מינהל תעשיות במשרד הכלכלה , בראשות עוז כ”ץ ומשרד התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של האמירויות, בראשותו של אוסאמה אמיר פדהל.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלוף (מיל’) אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי, חתמה על במסגרת ביקורה באמירויות, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתעשייה וייצור מתקדם במטרה לחזק ולפתח שיתופי פעולה, שיתוף בידע ומומחיות ופיתוח הזדמנויות עסקיות בתחומי התעשייה.

מאז החתימה על ‘הסכמי אברהם‘ בחודש ספטמבר 2020, שביססו את מערכת היחסים הדיפלומטית בין מדינת ישראל לאמירויות הערביות המאוחדות (دولة الإمارات العربية المتحدة) פועל משרד הכלכלה להעמקת הקשרים הכלכליים בין המדינות באמצעות הסכמי סחר והסכמי שיתופי פעולה שונים.

חתימה על מזכר הבנות זה, שם את התעשייה במרכז השיח ומקדם את התחרותיות והפריון של התעשייה הישראלית, חושף אותה להזדמנויות עסקיות ומעמיק את הקשר בינה לבין התעשייה באיחוד האמירויות.

התעשייה היצרנית בישראל, מונה כ-13,000 חברות המעסיקות מעל 320,000 עובדים במרכז הארץ ופריפריה ומהווה מנוע צמיחה איכותי למשק ולכלכלה הישראלית.

מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, פועל לשם חיזוק התעשייה, העלאת הפריון והתחרותיות שלה באמצעות כלי סיוע שונים.

במסגרת השיח בין המדינות, הוחלט להתמקד בשלב זה במספר תחומים בהם יוקמו קבוצות עבודה, יגובשו קולות קוראים משותפים ויבוצעו מפגשים מקוונים וסיורים משותפים לשם חשיפת הזדמנויות לתעשייה.

עוז כ"ץ מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, ברקע: שר תעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של האמירויות, אוסאמה אמיר פדהל, השרה אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי | צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
עוז כ”ץ

מיקוד מיוחד יינתן בנושאי אסטרטגיה תעשייתית והשקעות, הטמעת ייצור מתקדם בתעשייה וכן התייחסות לענף המזון לרבות; פודטק, אגריטק, כלכלה מעגלית ותעשייה מקיימת.

דגש מיוחד ניתן על הטמעת ‘ייצור מתקדם וחדשנות בתעשייה‘ כמו גם קידום ‘תעשייה ברת קיימא‘ לרבות בהיבטי טיפול בפסולת, מעבר ממוצר לשירות ועוד.

מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, מר עוז כ”ץ; “מזכר הבנות זה, מהווה הזדמנות לקידום נושאים החשובים לתעשייה הישראלית, כגון; הטמעת ייצור מתקדם והעלאת פריון, מעבר למודלים של כלכלה מעגלית ועוד.

במסגרת שיתוף פעולה זה, נציע לתעשייה הישראלית פלטפורמה נוספת להגברת התחרותיות והתמודדות עם אתגרי התעשייה“.

בהמשך לחתימה על ההסכם תגובש תכנית עבודה תלת שנתית שתיושם בהדרגה במסגרת עקרונות ההסכם.

מינהל תעשיות, ימשיך לשתף את התעשייה בתוכנית היישום על מנת למנף את ההזדמנויות שמזכר ההבנות, יאפשר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן