עולם ערב

ארה”ב שוקלת מחדש הסיוע לרשות בעקבות דברי עבאס שאינו מכיר בישראל כמדינה יהודית

0
0

מדובר בסכום ע”ס 150 מיליון דולר • הדברים אודות עבאס הובאו לראשונה ב”מבט לתקשורת פלסטינית” • אבו מאזן; “בעת הנוכחית אנו נגד המאבק המזוין, מפני שאנו איננו מסוגלים לכך, ובשלבים הבאים אולי יהיו העניינים שונים”.
ארה
ארה”ב שוקלת מחדש הסיוע לרשות בעקבות דברי עבאס שאינו מכיר בישראל כמדינה יהודית

ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, הצהיר שאינו מכיר בישראל כמדינה יהודית, אינו שולל מאבק מזוין עם ישראל בעתיד ואף התגאה בהיותו חלוץ בדרך הטרור. דברים אלו נאמרו בראיון שנתן לעיתון הירדני “אל-דוסתור” לפני כשבועיים. בתגובה לפרסום הראיון על-ידי “מבט לתקשורת פלסטינית” באמצעות העיתונאים איתמר מרכוס ויערה פירון, החליטה ראש ועדת התקציבים בארה”ב, לשקול מחדש תוכנית הסיוע שתוכננה לרשות הפלסטינית ע”ס 150 מיליון דולר במזומן.

להלן הדיווח ב”וושינגטון טיימס”:

“עימות חריף עלול להתפתח בין הקונגרס והממשל סביב תוכנית להעברת סיוע חירום בסך 150 מיליון דולר עבור הרשות הפלסטינית… יום אחד בלבד לאחר שהפרסום אודות הראיון (עם עבאס) זעזע חברי קונגרס עיקריים, ביום חמישי שעבר, לאחר שתורגם לאנגלית על-ידי ’מבט לתקשורת פלסטינית’, שלח הממשל האמריקאי לקונגרס (לאישור) את תוכניתו לסיוע ע”ס 150 מיליון דולר עבור הרשות הפלסטינית בראשותו של עבאס…

יו”ר (תת-ועדת הכספים) לענייני חוץ, ניטה לואי, אמרה, כי; ’הצהרותיו האחרונות של הנשיא עבאס מטילות ספק בקשר לנכונותו לנקוט בצעדים הנחוצים עבור שלום עם ישראל’… תוכן הראיון הגיע לידיעת הציבור רק בזכות עבודתו השקדנית של מכון המחקר ’מבט לתקשורת פלסטינית’”.

(וושינגטון טיימס, 9/3/08)

בראיון התגאה עבאס בעובדה שהוא אשר ירה את הירייה הראשונה של ארגון פת”ח ב-1965, ובכך שלימד טקטיקות טרור באזור ובעולם כולל לארגון חיזבאללה.

עבאס דחה את ההכרה בישראל כ-מדינה יהודית, וטען שהתעקשותה של ישראל על עקרון זה כמעט והורידו לטמיון את שיחות השלום באנאפוליס. כמו-כן, אמר שלא יתבע מארגון חמאס להכיר בישראל.

דברים אלו אינם חדשים. באוקטובר 2006 פרסם “מבט לתקשורת פלסטינית” שהיו”ר עבאס הסביר את תביעתו מנציגי פת”ח ו-חמאס בממשלת האחדות הפלסטינית להכיר בישראל היה רק לצורך פרגמאטי בלבד, זאת על-מנת לאפשר קיום משא ומתן טכני עם הנציגים הישראלים לצורך העברת כספים וכו’.

■ לצפייה בראיון עם עבאס, אוקטובר 2006

להלן מדבריו החשובים של עבאס:

■ “הנשיא הפלסטיני בראיון מעמיק עם מערכת ’אל-דוסתור’ – המצב הערבי

…ואמר בעת הנוכחית אנו נגד המאבק המזוין, מפני שאנו איננו מסוגלים לכך, ובשלבים הבאים אולי יהיו העניינים שונים.

■ אנו דוחים את יהדות המדינה (ישראל)

הנשיא הפלסטיני, הדגיש את דחייתו למה שמכונה ’יהדות המדינה’ (ישראל), ואמר: אנו דחינו את ההצעה הזו ב”ועידת אנאפוליס” שנערכה בנובמבר שעבר בארה”ב, והועידה כמעט התפוצצה בגלל זה, והם דרשו מאיתנו אז שהצהרת הסיום של הועידה תציין את יהדות המדינה וסירבנו לכך בתוקף.

■ ההתנגדות (קרי, הטרור)

הנשיא הפלסטיני דיבר על ההתנגדות הטרור] ואמר: יש לי הכבוד להיות זה אשר ירה את הקליע הראשון בשנת 1965, וזה אשר לימד רבים באזור ובעולם את ההתנגדות, כיצד ומתי היא מועילה (ומתי) אינה מועילה… היה לנו הכבוד להוביל את ההתנגדות.

אנו לימדנו את כולם התנגדות מהי, ובכללם חזבאללה, שהם התחנכו במחנות שלנו (מתייחס למחנות של אש”פ בשנות ה-60’ וה-70’).

ואמר: “אינני דורש מתנועת חמאס להכיר בישראל, זו הייתה דרישתי רק מממשלת האחדות הלאומית (הממשלה הפלסטינית שהתקיימה עד הפיכת חמאס בעזה, ביוני 2007) שתפעל מול ישראל תוך הכרה בה, ואת זה אמרתי לנשיא הסורי באשאר אלאסד, והוא תמך בי בעניין הזה”. (מקור: אל-דוסתור (עיתון ירדני), 28/2/2008).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן