אינטימי

נשים יודעות טוב יותר מגברים מה בני הזוג שלהם חושבים עליהן

0
0

כך מצאו חוקרים מהאוניברסיטה העברית • “שני המינים נוטים להיעזר בסטריאוטיפים בנושאים שנתפשים כרגישים כמו עצמאות, חרדת נטישה, חרדה כללית ומיניות. בתחומים אלה הם ככל הנראה אינם מודעים למחשבות ולרצונות האמיתיים של השני” טוענות החוקרות
נשים יודעות טוב יותר מגברים מה בני הזוג שלהם חושבים עליהן
נשים יודעות טוב יותר מגברים מה בני הזוג שלהם חושבים עליהן

לרגל יום האהבה הבינלאומי עולה השאלה האם אתם יודעים מה בת הזוג באמת חושבת עליכם? מחקר באוניברסיטה העברית נותן על כך תשובה מעניינת, כאשר מצא, כי נשים מדייקות יותר מגברים בתפישתן את רגשותיהם ותפישותיהם של בן זוגם. לעומתן, גברים נוטים להשליך את רגשותיהם על בת הזוג יותר מנשים.

המסקנות עולות ממחקר שערכו תלמידת המחקר דנה אציל-סלונים וד”ר אוֹריה תשבי מביה”ס לעבודה סוציאליות ולרווחה חברתית של האוניברסיטה העברית, יחד עם ד”ר קארול פולץ ופרופ’ ז’אק בארבר מאוניברסיטת פנסילבניה.

המחקר נערך בארה”ב בקרב 97 זוגות נשואים וזוגות המתגוררים יחד, בני 46-18. הזוגות נתבקשו להשיב על שאלון בו נבדקו תפישותיהם של בני הזוג בשלושה תחומים: משאלות הלב מבן/בת הזוג; תפישת בן/בת הזוג; ותגובות אופייניות כלפי בן/בת הזוג. בני הזוג התבקשו לענות על השאלון בשני אופנים: בראשון, לדרג את עצמם ואת בני זוגם בקשר. בשני, לשער מה בן/בת הזוג היו עונים על אותו השאלון.

תוצאות המחקר, מראות, כי באופן כללי נשים מדייקות יותר בתפישת בני זוגם מאשר גברים. למשל, גברים תפשו את הנשים כמעוניינות לתמוך בהם יותר מאשר הנשים באמת רצו לתמוך. גברים נטו לתפוס את נשותיהם כחסרות שליטה, בעוד שלמעשה הגברים הם אלו שחשו חסרי שליטה בקשר רומנטי, והנשים הרבה פחות.

גברים ייחסו לנשים במצבים מסוימים התנהגות מינית כאשר כוונתן של הנשים באותו מצב הייתה שונה. לעומתם, נשים השליכו על בעליהן את הרצון לטפל בזולת, כשלמעשה הם היו פחות מעוניינים לטפל בבנות זוגם. הן גם השליכו משאלות לאהבה ורוך על הגברים, משאלות שאפיינו אותן יותר מאשר את הגברים.

גברים דרגו את נשותיהם כחרדות יותר וכפחות מעוניינות במין

עוד נמצא במחקר, כי קיימת הסכמה גבוהה בין בני הזוג לגבי הרצון להימנע מקונפליקט, תפישת האחר כאוהב ותפישת עצמי כבן /בת זוג הדואג לאחר וכמטפל. כלומר, בתחומים אלה בני הזוג זיהו בצורה “נכונה” אחד את השני. לעומת זאת, קיימת הסכמה נמוכה בין בני הזוג בנוגע למשאלת הלב שלא להיעזב.

עולה, כי גברים דרגו נשים כחוששות מאד להיעזב, במידה גבוהה יותר מאשר נשים דרגו את עצמן. לעומת זאת, נשים נטו לדרג גברים כחוששים פחות להיעזב יותר מאשר גברים דרגו את עצמם.

כמו כן, נשים דרגו את הגברים כעצמאיים יותר מאשר הגברים דרגו את עצמם, ואילו גברים דרגו את נשותיהם כחרדות יותר וכפחות מעוניינות במין מאשר הנשים דרגו את עצמן. משמעות הממצאים היא שבתחומים מסוימים קיימת עדיין תפישה סטריאוטיפית.

זוגות נשואים נמצאו דומים ברצונם לתמוך זה בזו, ובמידה בה דרגו את האחר/ת כאוהב/ת. כמו כן, נמצא, כי בני זוג נשואים דומים אחד לשנייה יותר מאשר הם מתארים לעצמם.

“שני המינים נוטים להיעזר בסטריאוטיפים בנושאים שנתפשים כרגישים כמו עצמאות, חרדת נטישה, חרדה כללית ומיניות. בתחומים אלה הם ככל הנראה אינם מודעים למחשבות ולרצונות האמיתיים של השני” – טוענות החוקרות.

הן מסיקות מכך, כי; “קיימת חשיבות רבה לתקשורת פתוחה, במיוחד בנושאים טעונים, ככלי לצמצום קונפליקטים ולשיפור איכות חיי הזוג”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן