קולנוע נעים

סרט חדש: כפרה (ATONEMENT) הסרט הזוכה בפרס גלובוס הזהב

0
0

– סרטו של ג’ו רייט שקיבל 7 מועמדויות בטקס, זכה לפני כשבוע בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר לשנת 2008 ■ דרק אלי מה”וראייטי”, משבח וקובע “מדובר בסרט שהוא עיבוד נדיר בעוצמתו ליצירה ספרותית ועדיין מקסים מכל היבט קולנועי”.
סרט חדש: כפרה (ATONEMENT) הסרט הזוכה בפרס גלובוס הזהב
סרט חדש: כפרה (ATONEMENT) הסרט הזוכה בפרס גלובוס הזהב

השנה היא 1935, המקום הוא אנגליה והיום הוא הכי חם בשנה. בצלה של מלחמת העולם השנייה הקרבה בריאוני טאליס ומשפחתה חיים חיי רווחה באחוזת הענק הוויקטוריאנית שלהם. החמסין השורר במהלך סוף השבוע המשפחתי שלהם יחד עם רגשות מודחקים שעולים וצפים יוצרים תחושה מאיימת שמשהו רע עומד לקרות. בראיוני, כותבת מתחילה, היא ילדה עם דמיון מפותח. דרך סדרה של אי הבנות איומות היא מאשימה את רובי טרנר, בנו של שרת הבית ומאהבה של אחותה ססיליה, בפשע שלא ביצע. ההאשמה הזו הורסת את רובי ומחבלת באהבתה של אחותה ומשנה באופן דרמטי את כל מהלך חייה של המשפחה. הצילומים התרחשו בלוקיישן בשרופשייר, לונדון, לינקולמשייר, נורפולק, קיימברידג’ ומקומות נוספים באנגליה.

▼ הבמאי

♦ ג’ו רייט

על “גאווה ודעה קדומה”, הסרט הראשון שביים, זכה בפרס BAFTA בתור במאי חדש ומבטיח. זכה גם בפרס במאי השנה מטעם מעגל מבקרי הקולנוע הלונדוני.

ג’ו רייט

הסרט עצמו זכה ב-4 מועמדויות לאוסקר ומועמדות BAFTA לסרט הבריטי הטוב ביותר.

קרדיטים נוספים כבמאי: Nature Boy – מיני סדרת דרמה ו- Bob & Rose – סרט טלוויזיה.

לאחרונה, שיתף פעולה עם קירה נייטלי בפרסומת הראשונה שעשתה לפנים של ’שאנל’.

▼ על השחקנים

♦ ונסה רדגרייב

ואנסה רדגרייב זכתה בפרס האוסקר ובגלובוס הזהב על הופעתה לצד מריל סטריפ ב”ג’וליה” (1977) ושוב ב-גלובוס הזהב על תפקידה ב”אם הקירות האלה היו יכולים לדבר 2″ (2002).

רדגרייב נולדה בעיר לונדון, למדה בלט, פיתוח קול ותיאטרון, והופיעה לראשונה על הבמה לצד אביה, בשנת 1958 בהצגה “A Touch of the Sun”.

ונסה רדגרייב

על המסך הגדול הופיעה, בין היתר, ב; “אדם לכל עת” (1966), “יצרים” (1966), “איזודורה” (1968) שזיכה אותה בפרס פסטיבל קאן, “רצח באוריינט אקספרס” (1974), “זקוף ת’אוזן” (1987) של סטיבן פרירס שזיכה אותה בפרס חוג המבקרים של ניו יורק, “גברת דאלאוויי” (1997), “נערה בהפרעה” (1999) וב”ונוס” (2006).

עם בתה נטשה ריצ’רדסון, שמופיעה לצדה ב”לפנות ערב”, הופיעה בשנת 2005 בסרט “הרוזנת הלבנה”.

♦ ג’יימס מקאבוי

ג’יימס מקאבוי נולד בגלזגו, סקוטלנד ב-1979 וסיים את לימודיו באקדמיה המלכותית הסקוטית למוזיקה ותאטרון ב-2000. כמה שנים לאחר מכן, הופיע בסדרות טלויזיה, בהן “לגדול בלי בושה” ו”ילדי חולית” על פי סאגת המדע הבדיוני של פרנק הרברט.

ב-2003 הופיע ב”דברים יפים מלוכלכים” של סטיבן פריי. ב-2004 כיכב ב- Inside I’m Dancing, דרמה על נער הסובל ממחלת ניוון שרירים. הסרט זכה בפרס הקהל בפסטיבל אדינבורו.

ג’יימס מקאבוי

באותה שנה הופיע עם קירסטן דנסט ו-פול בטאני ב”ווימבלדון: אהבה בלבן” ושנה לאחר מכן ב”סיפורי נרניה: האריה, המכשפה וארון הבגדים”.

ב-2006 שיחק בדרמה הפוליטית “המלך האחרון של סקוטלנד” לצד פורסט וויטקר.

♦ קירה נייטלי

קירה נייטלי בגיל 21 אישרה את מעמדה ככוכבת עולה עם מועמדויות לאוסקר ולפרס גלובוס הזהב על תפקידה כאליזבת בנט ב”גאווה ודעה קדומה”. מבין סרטיה הנוספים: “שחקי אותה בקהאם”, וסדרת סרטי “שודדי הקאריביים”, “דומינו”, המלך ארתור”, “החליפה”, “אהבה זה כל הסיפור”, “נסיכת הגנבים”.

♦ רומולה גאראיי

החלה את הקריירה שלה בתיאטרון ואז המשיכה בסרטים כמו “ריקוד מושחת 2”, “יריד ההבלים”, Inside I’m Dancing, Amazing Grace, As You Like It, סקופ.

♦ ברנדה בליתן

“גאווה ודעה קדומה”, “סודות ושקרים”, “קול קטן”, “להציל את גרייס”, On a Clear Day, Beyond the Sea, A River Runs Through It, The Witches

לקדימון ולאתר הסרט לחצו כאן

דרק אלי מה’וראייטי’, משבח וקובע “מדובר בסרט שהוא עיבוד נדיר בעוצמתו ליצירה ספרותית ועדיין מקסים מכל היבט קולנועי”.

הסרט מועמד ל-7 פרסים ב-“גלובוס הזהב” עבור: הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקן הראשי, השחקנית הראשית ועוד.

▼ מוצג בבתי הקולנוע

■ גלובוס מקס נתניה,

VIP א-ד 23/01-20/01 15:15 17:50 20:30

גלובוס מקס נתניה,

אולם 8 א-ג 22/01-20/01 14:00 16:30 19:00 21:50
ד 23/01 14:00 16:30 19:00

גלובוס מקס נתניה,

אולם 9 ד 23/01 21:50

לרכישת כרטיסים;

[TD WIDTH=116 HEIGHT=60 colspa

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן