חיות מחמד

המלטה של 17 גורי כלבים בישראל – זוכה לפרסום עולמי

0
0

“רויטרס”, רשת התקשורת העולמית, החליטה לפרסם בעולם את דבר ההמלטה הנדירה, שבה “קיטה”, כלבה ממושב אשתאול, הביאה לעולם, 17 גורים, 12 זכרים וחמש נקבות • הניתוח הקיסרי, בוצע ע”י, ד”ר סמדר טל, נמשך שעה, אולם הטיפול בכל הגורים נמשך כל הערב
המלטה של 17 גורי כלבים בישראל – זוכה לפרסום עולמי
המלטה של 17 גורי כלבים בישראל – מקבלת פרסום עולמי

כתבי “רויטרס” הגיעו היום למרכז הרפואי לחיות מחמד ברמת גן, כדי להפיץ בעולם את דבר ההמלטה הנדירה של הכלבה “קיטה”, שהמליטה 17 גורים, בניתוח קיסרי. קיטה היא כלבה מגזע רועה אסייאתי, בת שנתיים וחצי וזו ההמלטה השנייה שלה, בהמלטה הראשונה היא הביאה לעולם 11 גורים. “זהו אירוע נדיר וחריג ברמה עולמית וזו אחת ההמלטות הגדולות בישראל אי פעם”, מספרת ד”ר סמדר טל, הבעלים של המרכז הרפואי לחיות מחמד ברמת גן.

ד”ר סמדר טל, כבר בדקה בעבר את הכלבה קיטה לאחר שהמליטה בפעם הראשונה 11 גורים, ובעת ביקור שיגרתי במשק של אילן ברונוואסר, חקלאי דתי מהמושב אשתאול שבפרוזדור ירושלים, המגדל כבשים, עיזים, וכלבים להרבעה. קיטה, לא הייתה במעקב בזמן הריונה, היא גם לא נבדקה בתקופה זו בבדיקת אולטרה-סאונד לכן לא ידעו שבביטנה 17 גורים.

כך קרה שבצהרי יום חמישי האחרון, צילצל הטלפון על שולחנה של ד”ר טל. בקו היה אילן שסיפר, כי הכלבה קיטה מפרישה נוזלים ירוקים מאיבר המין, אך אינה מתאמצת להמליט.

ד”ר טל, הורתה לו להגיע מיד עם הכלבה למרפאה. כשהגיעה הכלבה למרכז הרפואי, היא נבדקה וניתנה לה זריקה לזירוז ההמלטה, אשר לא תרמה דבר; “כאשר ישנן הפרשות ירוקות, המשמעות היא שלפחות שליה אחת נפתחה וכי הגור נמצא במצוקה. בבדיקת אולטרה-סאונד, ראינו, כי הגורים חיים ולכן החלטנו לבצע ניתוח חירום קיסרי” – מספרת ד”ר טל.

במשך הניתוח הוצאו מרחמה של קיטה לא פחות מ- 17 גורים חיים! – מספר נדיר לכשעצמו, כשהעובדה שכולם בחיים אחרי ניתוח קיסרי במצוקה עוד יותר נדירה.

ד”ר סמדר טל; ראינו, כי הגורים חיים ולכן החלטנו לבצע ניתוח חירום קיסרי

שניים מהגורים, שנולדו עם שבר בטבור ומעיים בחוץ, נותחו מיד לאחר הניתוח הקיסרי. לכלבה עצמה היו קרעים רבים ברחם עם פתיחתו והם נתפרו. לאחר הניתוח הייתה קיטה חלשה מאוד. מאחר ואיבדה לא מעט דם במהלכו היא קיבלה מנת דם.

הכלבה התאוששה יפה אך אינה מייצרת חלב, לכן, מרגע היוולדם, מאכילה המשפחה את הגורים מבקבוקים. הגורים נבדקים שגרתית עד אשר מצבם יתייצב.

בינתיים התברר, כי גם אחותה של “קיטה”, הלא היא “זינה” נמצאת בשלבי הריון מתקדמים ושהיא צריכה להמליט בימים הקרובים, עכשיו כולם מצפים במרפאה לראות כמה גורים יהיו לה.

ד”ר טל מספרת “שמספר הגורים תלוי בגזע ובגנטיקה של הכלבה, הממוצע הינו 4-5 גורים לכלבה, אולם, ישנן כלבות הממליטות רק גור, או שניים וישנן כאלה שממליטות
10-11 גורים באופן נורמאלי.

_________

• ד”ר סמדר טל – המרכז הרפואי לחיות מחמד בעיר רמת גן הוקם בשנת 1993. בראש המרפאה עומדת ד”ר סמדר טל, וטרינרית בכירה ומובילה בתחומה. המרפאה מעסיקה את מיטב הרופאים והסייעות ומעניקה מגוון שירותים וטרינאריים כגון; שירותים כירורגים, שירותי מעבדה מתקדמים, שירותי חירום וטיפול נמרץ, טיפולי שיניים, רפואה אלטרנטיבית לבעלי חיים ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן