נאוה עינבר

חוק משפר בריאות, מונע סרטן והגיע הזמן שבעלי הפאבים יפנימו. הטור של נאוה עינבר

0
0

בסקוטלנד, ארץ הפאבים, נערך מחקר שעסק בסוגית העישון הפסיבי ובדק את בריאותם של 77 עובדי פאבים… התוצאות מרתקות דווח על שיפור משמעותי בבריאותם של המלצריות והברמנים וחלה ירידה של כ- 50% בסימפטומים של מחלות נשימה שונות, מהן סבלו העובדים
חוק משפר בריאות, מונע סרטן והגיע הזמן שבעלי הפאבים יפנימו. הטור של נאוה עינבר
חוק משפר בריאות, מונע סרטן והגיע הזמן שבעלי הפאבים יפנימו. הטור של נאוה עינבר

דבר ידוע הוא, כי כל יציאה לפאב ברחבי הארץ כרוכה בחשיפה לעישון פסיבי. או במילים אחרות; למחלת סרטן, למרות המודעות ההולכת וגדלה לנזקי העישון ועל אף החקיקה המוגברת המאיימת על כיסו של בעל העסק, נדמה, כי רבים מבעלי הפאבים מתקשים להתרגל למציאות החדשה. מזה כמה שנים ששיעור המעשנים בישראל יציב ועומד על כך, שרק רבע מאזרחי ישראל הבוגרים מעשנים. אולם, בעת בילוי בפאב נדמה לעיתים, כי אותם 25% מתעקשים להתרכז ולבלות דווקא שם וכך נוצרת תחושה כאילו כולם בפאב מעשנים ועתה כולם סובלים מהחוק שכפה עליהם גזרה חדשה.

עשרות פאבים יש בארץ ישראל ובכולם עובדים מלצרים, מלצריות בארמנים ובארמניות ורבים מהם, שאינם מעשנים, עובדים שעות רבות בסביבת עבודה הכופה עליהם עישון פסיבי.

חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים נועד להגן על אלו שאינם מעשנים. במאמרים וכתבות רבות שפורסמו לאחרונה הוקדשה המחשבה לאלו שבאים לבלות בפאב וסובלים כבר שנים מהעשן או לאלו שכאמור רק החלו לסבול מהיישום של החוק החדש. אבל חשוב גם לדבר על אלו אשר פאב הוא מקום עבודה עבורם ולא תמיד הם חוזרים ממנו הביתה בשלום.

החשיפה המתמדת לעישון פסיבי, במשך שעות עבודה רבות ביום ובלילה, גורמת לעובדי הפאבים לסבול מנזקי העישון הפסיבי. החשיפה לעשן גורמת להם; דלקות עיניים, אלרגיות, מחלות נשימה, שיעול כרוני, הזדקנות מוקדמת של עור הפנים, תפקוד ריאות לקוי ולעוד מחלות שונות הנגרמות מעישון.

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה מתים בישראל כ-1,500 איש מעישון פסיבי, כתוצאה ממחלות, כמו; סרטן בקנה הנשימה או הסמפונות ומחלות נוספות של מערכת הנשימה, מעניין יהיה לבדוק כמה מהם עבדו שנים במקצועות במהלכן נחשפו לעישון פסיבי.

לפני זמן מה נערך בסקוטלנד, ארץ הפאבים, מחקר שעסק בסוגית העישון הפסיבי ובדק את בריאותם של 77 עובדי פאבים, ממש לאחר שהחלו שם באכיפה מוגברת של החוק להגבלת העישון והמצב היה דומה למה שקורה היום בישראל.

ממצאי המחקר, העלו תוצאות מרתקות אודות שיפור משמעותי בבריאותם של המלצריות והברמנים. מניתוח תוצאות המחקר הצטיירה תמונת מצב אופטימית, ממנה עלה, כי חלה ירידה של כ- 50% בסימפטומים של מחלות נשימה שונות, מהן סבלו העובדים שהשתתפו במחקר.

כמו כן, חל שיפור משמעותי בתפקודי הריאות שלהם ואף רמת הניקוטין שנבדקה אצלם בדם ירדה בחצי, מאז נכנס החוק לתוקפו. בקרב מלצריות ובארמנים שהיו חולים במחלת אסטמה, נמצא, כי התרחשו הרבה פחות התקפים והם דיווחו על איכות חיים משופרת באופן משמעותי מאז הוחל החוק.

מסתבר, כי מסקנות המחקר רלוונטיות וחשובות גם לספקנים שעדיין משמיעים פה ושם את קולם וטוענים שעישון פסיבי לא מזיק לבריאות, כיוון שהמחקר, מוכיח, כי אכיפה של חוק הגבלת העישון ברחבי הפאבים, משפרת את בריאותם ואיכות חייהם של המלצריות והברמנים, שעד כה נחשפו לעישון פסיבי במהלך עבודתם. לנו כישראלים לא נותר אלא לקוות, כי את תוצאות המחקר הזה, יפנימו גם בעלי הפאבים בישראל.

__________

* הכותבת נאוה עינבר, היא יועצת תקשורת ובריאות, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים תקשורתיים בתחום הרפואה והבריאות, באסטרטגיה תקשורתית ובשיווק חברתי. נבחרה כאשת השיווק לחודש נובמבר 2005 מטעם איגוד המפרסמים. כיהנה בעבר כדוברת האגודה למלחמה בסרטן. זכתה בפרס האריה השואג לשנת 2005, בקטגוריית קידום מודעות ובפרס האריה השואג לשנת 2006 בקטגוריית מלכרי”ם מטעם האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. לתגובות ישירות: nava-i@zahav.net.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן