סיגד | Sigd

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: לכלול חג הסיגד בחגי ישראל

0
0

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה שלחה מכתב לרבנים הראשיים בדרישה לקבל את חג הסיגד כמועד רשמי של כלל היהודים • אבי מספין:בחג הסיגד שיתקיים היום (חמישי) בטיילת ארמון הנציב, נחתים אלפים על עצומה שתקרא לרבנים הראשיים לכלול את חג הסיגד בחגי ישראל
האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: לכלול חג הסיגד בחגי ישראל
האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: לכלול חג הסיגד בחגי ישראל

במכתב ששלחה השבוע, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, לרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, מבקשת להכיר בחג הסיגד – חג חידוש הברית והערגה לציון כמועד רשמי בחגי ישראל ולבטל בכך את מרחשוון.

חג הסיגד, הינו חג דתי-יהודי שנחוג אלפיים שנות גלות בארץ אתיופיה, ומקורו מתקופת עזרא ונחמיה, שחידשו הברית עם ה’, בשיבת ציון מגלות בבל במאה השישית לפני הספירה.

גם השנה, כמו בעשרות השנים האחרונות, יחוג החג בעיר ירושלים. היום חמישי, ב-10:00 בבוקר יתכנסו אלפים מיהודי אתיופיה בטיילת ארמון הנציב, ובראשם הקייסים (מנהיגים רוחניים) וישאו תפילה לבורא עולם, ישתטחו באדמת הקודש ויקראו לכל העם לחדש הברית עם הקב”ה.

הלבוש הצבעוני והמסורתי, התפילות המיוחדות, הטקסים המסורתיים ואלפי האנשים יעלו על נס את החג ששמר על היהודים בארץ אתיופיה.

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, מסר, כי; “חודש חשוון, הינו החודש היחידי בלוח העברי שאינו נחוג בו חגים ומועדים יהודיים, על-כן, נקרא שמו גם; “מרחשוון” – חודש מר ללא חגים.

אך לשמחתנו, יהדות יוצאי אתיופיה הביאה לנו את החג היהודי בן אלפי השנים – חג “הסיגְד” – אשר נחוג מדי שנה בכ”ט בחשוון, ואנו רוצים לחלוק את החג עם כלל היהודים”.

חג הסיגד; הלבוש הצבעוני והמסורתי

לדברי מספין, מחר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה תחתים אלפים על עצומה שתקרא לרבנים הראשיים לקבל החלטה אמיצה אך מתבקשת, ולכלול את חג הסיגד כחלק מחגי ישראל.

“דין הסיגד כדין פורים” מוסיף מספין; “כשם שחג פורים, חג מדרבנן, שראשיתו בגולה והמשכו בארץ ישראל, ונחוג עד עצם היום הזה, גם חג הסיגד שראשיתו בגולה וכיום נחוג בקרב יהודי יוצאי אתיופיה בארץ, מזה כשלושים שנה, ייכלל כחגם של כלל היהודים”.

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה היא ארגון סנגורי הפועל לקידום תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך שימת דגש בנושאי התעסוקה והחינוך.

הארגון מקדם את יעדיו באמצעות מחקר, פעילות שדולה ועבודה עם הקהילה.

לאתר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה – לחץ כאן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן