רפואת ילדים

בתיה”ח אסותא: חוברות צביעה ידידותיות עם הסברים לילדים לפני ניתוח

0
0

ד”ר דוד אולשוונג, מבתיה”ח “אסותא”; חוברות המידע, כחלק מתהליך ההכנה לניתוח, יעזרו לילד ולהורה להתמודד טוב יותר עם הפחדים המלווים אותם, המופיעים באופן טבעי לפני הניתוח וגם אחריו. כל זאת בדרך נינוחה, לימודית ומעניינת”.
בתיה
בתיה”ח אסותא: חוברות צביעה ידידותיות עם הסברים לילדים לפני ניתוח

הקץ לחרדות ילדים מפני ניתוח? ניתוח של הילד הוא אירוע משמעותי בחייו וגם בחיי ההורים המלווים אותו לניתוח. חלק ניכר מהחששות לפני ניתוח הינם חששות מהבלתי נודע. מידע על העתיד להתרחש מסייע להתמודד עם חלק ניכר מחששות אלו. “אסותא מרכזים רפואיים” – רואה חשיבות עליונה ביחס למטופלים והחליטה להקדיש שתי חוברות הכנה לניתוח; אחת עבור הילדים והשנייה, עבור ההורים. החוברות יחולקו על ידי הרופאים המנתחים ילדים, בכל בתי החולים של אסותא ברחבי הארץ ויינתנו ללא תשלום.

“יש לי ניתוח” – חוברת צביעה ידידותית עבור הילדים
הילדים יקבלו חוברת צביעה, מאוירת בקלילות ובפשטות מקסימה, הכוללת טקסטים חביבים ומתחרזים כמו למשל: “גם בניתוח עצמו לא מרגישים שום דבר, פשוט ישנים וחולמים עד שהניתוח נגמר”.

החוברת תערוך לילדים היכרות עם מונחים הקשורים בתחום ההרדמה כמו הצום הקודם לה, חומרי ההרדמה וההתעוררות שלאחריה. בנוסף, דרך החוברת יתוודע הילד לסביבה בה יימצא לפני הניתוח ולאחריו, החל ממיטתו (“המיטה קצת מצחיקה עם מעקה משני הצדדים. היא די גבוהה אבל הכי כיף: שיש לה גלגלים”), ארונו האישי וחברו לחדר וכלה בחדר ההתעוררות. בסוף החוברת יוכל לרשום הילד שאלות שמתעוררות בו לגבי הניתוח וכך להציג אותן בפני הרופא.

“הדרך מהרדמה להתעוררות”-חוברת מידע חיונית עבור ההורים
ההורים יקבלו חוברת, בה יקבלו את כל המידע הקשור בהרדמת הילד על שלביה, מרגע ההרדמה ועד להתעוררות, באופן שיאפשר להם להעביר מידע זה לילד באופן המתאים לגילו ולהבנתו.

החוברת מציעה טיפים להורים כיצד להתייחס לילד טרם הניתוח

בין הנושאים המפורטים בחוברת המידע להורים: מטרת ההרדמה, הרופא המרדים, סוגי ההרדמה הקיימים, מדוע נדרש צום, מה קורה לאחר ההרדמה ואיך מתעוררים?

בנוסף, החוברת מציעה טיפים להורים, כיצד יש להתייחס לילד טרם הניתוח; “שוחחו עם ילדכם על הסביבה החדשה הנגלית להם, ספרו סיפור אהוב או שיר מוכר. צעצוע או ספר אהוב יכולים לסייע מאוד, ולחיוך החם והאוהב שלכם אין תחליף”. החוברת נכתבה על ידי רופאים מרדימים מבית החולים אסותא.

ד”ר דוד אולשוונג, מנהל מערך ההרדמה של אסותא מרכזים רפואיים מסביר: “כיום אנו יודעים, כי קיים קשר בין המצב הנפשי של המנותח לבין תוצאות הניתוח. לכן, רצוי שהילדים ייכנסו לניתוח כשהם רגועים ונינוחים. חשוב לציין, גם כי הורים שמשדרים לילדיהם תחושה של ביטחון ושלווה, מפחיתים בקרבם את רמת החרדה ובכך מסייעים להצלחת הניתוח.

הכנה מוקדמת לניתוח באמצעות החוברת לילדים; “יש לי ניתוח” והחוברת להורים; “הדרך מהרדמה להתעוררות” יעזרו לילד ולהורה להתמודד טוב יותר עם הפחדים המלווים אותם, המופיעים באופן טבעי לפני הניתוח וגם אחריו. כל זאת בדרך נינוחה, לימודית ומעניינת”.

החוברות הן תולדה של שיתוף פעולה בין הנהלת הסיעוד ומחלקת ההרדמה של אסותא. על מלאכת העיצוב המושקעת וההפקה של “יש לי ניתוח”, אמונים “מאי סטודיו”, שבמקצועיות ראויה לשבח דאגו להתאים לטקסטים המתחרזים איורים מקסימים ומשעשעים לאורך כל החוברת. על הפקת החוברת למבוגרים אחראית מחלקת השיווק של אסותא מרכזים רפואיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן