קולנוע נעים

להיות ג’יין Becoming Jane – להפוך לאישה להיות לאגדה – סרט חדש

0
0

אנגליה/ארצות הברית 2007, 120 דקות ■ הכוכבים העולים ג’יימס מקאבוי ואן הת’אווי מובילים צוות שחקנים משובח בדרמה תקופתית סוחפת… מגי סמית’ גונבת את ההצגה… הנאה ברמה הגבוה ביותר – רוצו לראות! The Sun
להיות ג’יין Becoming Jane - להפוך לאישה להיות לאגדה - סרט חדש
להיות ג’יין Becoming Jane – להפוך לאישה להיות לאגדה – סרט חדש

ג’יין אוסטן היפיפייה היא בחורה דעתנית ושנונה שמאמינה באהבה. היא כותבת מוכשרת שאינה מוכנה לקבל על עצמה את תפקיד ה”אישה הקטנה”. כשהיא פוגשת את טום לפרוי הכובש והכריזמטי, כל עולמה מתהפך ובאמצעות חוכמתו וחוצפתו המציתים את סקרנותה ודימיונה, היא מבינה שכדי לכתוב על אהבה, היא צריכה קודם כל לחוות אותה ממש.

אולם באנגליה של המאה ה-18 אי אפשר להתחתן רק מתוך אהבה. הכסף, הוא המדד הראשון לנישואין, ולא לג’יין ולא ללפרוי יש אותו.

ג’יין חייבת לבחור בין הבטחון הכלכלי שמציע לה היורש העשיר אך המשעמם המחזר אחריה ובין האהבה העזה ומלחמת ההישרדות שמציעים החיים עם לפרוי. עליה להחליט אם היא מוכנה לשלם את המחיר החברתי ולהתפרנס מהכתיבה בחברה הפוסלת כל ניסיון עצמאות של נשים. “להיות ג’יין” – Becoming Jane הוא סיפורה של נערה צעירה שהופכת לאישה.

אישה שלומדת מהי אהבה, שלא מתפשרת והולכת בדרך שלה. אישה שהיא ג’יין אוסטן – אחד הקולות הספרותיים הגדולים ביותר שיצאו מאנגליה, מי שחייה היוו השראה לרבי המכר “תבונה ורגישות”, “גאווה ודעה קדומה” ועוד רבים אחרים…

■ שחקנים

אן הת’אווי (ג’יין אוסטן)

אן הת’אווי

השחקנית האמריקנית אן הת’אווי נראתה בתחילה בחירה מפתיעה לגלם את דמותה של ג’יין אוסטן, אך כבר ב-2002 הוכיחה את כישוריה לצלוח בקלילות ובכריזמטיות גבולות תרבותיים עם “יומני הנסיכה” – תפקיד אליו חזרה כעבור שנתיים בסרט ההמשך.

הת’אווי למדה תיאטרון ומחול בניו יורק ועוררה עניין בהוליווד כשזכתה בפרס הנוער על הופעתה בסדרת הטלויזיה Get Real בשנת 2000.

ב-2005 השתתפה בסרט המדובר והמצליח “הר ברוקבק” ובשנת 2006 התמודדה מול עורכת מגזין אופנה אכזרית בתפקיד הראשי ב”השטן לובשת פראדה”.

הת’אווי כיכבה גם בדרמה “ניקולס ניקלבי” על פי דיקנס (2002), בפנטזיה לילדים “הקסם של אלה” (2004) ודיבבה בקולה את הדמות הראשית ב”כיפה אדומה – הסיפור האמיתי” (2005).

■ ג’יימס מקאבוי (טום לפרוי)

ג’יימס מקאבוי נולד בגלזגו, סקוטלנד ב-1979 וסיים את לימודיו באקדמיה המלכותית הסקוטית למוזיקה ותאטרון ב-2000.

ג’יימס מקאבוי

כמה שנים לאחר מכן, הופיע בסדרות טלויזיה, בהן “לגדול בלי בושה” ו”ילדי חולית” על פי סאגת המדע הבדיוני של פרנק הרברט.

ב-2003 הופיע ב”דברים יפים מלוכלכים” של סטיבן פריי. ב-2004 כיכב ב-Inside I’m Dancing, דרמה על נער הסובל ממחלת ניוון שרירים. הסרט זכה בפרס הקהל בפסטיבל אדינבורו.

באותה שנה הופיע עם קירסטן דנסט ופול בטאני ב”ווימבלדון: אהבה בלבן” ושנה לאחר מכן ב”סיפורי נרניה: האריה, המכשפה וארון הבגדים”.

ב-2006 שיחק בדרמה הפוליטית “המלך האחרון של סקוטלנד” לצד פורסט וויטקר.

■ ג’ולי וולטרס (גב’ אוסטן)

ג’ולי וולטרס הופיעה לראשונה על הבמה בשנת 1980 במחזה “לחנך את ריטה” מאת ווילי ראסל. הופעתה זיכתה אותה בכמה פרסי תאטרון – הצלחה שוולטרס העתיקה למסך שלוש שנים מאוחר יותר: עבור העיבוד הקולנועי, בו הופיעה לצד מייקל קיין, זכתה בפרס הקולנוע הבריטי ובגלובוס הזהב והיתה מועמדת לאוסקר.

ג’ולי וולטרס

בתאטרון הלאומי בלונדון זכתה בפרס אוליבייה על הופעתה ב”כולם היו בניי” של ארתור מילר. מאז הופיעה בסדרות טלויזיה רבות, בהן עיבוד מודרני ל”סיפורי קנטרברי” שבבימויה השתתף במאי “להיות ג’יין” ג’וליאן ג’רולד.

בקולנוע שיחקה וולטרס ב”שירותים אישיים” (1986) שביים טרי ג’ונס ממונטי פייתון, “זקוף ת’אוזן” (1987) של סטיבן פרירס ו”ערב בנות” (1998) עם ברנדה בלת’ין.

בשנת 2000 זכתה שוב ב-BAFTA והיתה מועמדת לגלובוס הזהב ולאוסקר לשחקנית המשנה על הופעתה בתפקיד המורה למחול של “בילי אליוט”.

■ ג’יימס קרומוול (מר אוסטן)

ג’יימס קרומוול

ג’יימס קרומוול גדל במנהטן וביסס לעצמו קריירה בימתית נרחבת בטרם הפך לשחקן אופי מבוקש בהוליווד. ברחבי העולם הכיר אותו הקהל לראשונה בתפקיד האיכר הוגט בסרטי “בייב” (1995, 1998).

קרומוול הופיע גם ב”לארי פלינט” (1996), “סודות אל.איי” (1997), “גרין מייל” (1999) ובסדרות הטלויזיה “בלוז לכחולי המדים”, “מאש” ו”עמוק באדמה”.

לאחרונה, הופיע בתפקיד הנסיך פיליפ לצד זוכת האוסקר הלן מירן בסרט “המלכה” (2006).

■ מגי סמית’ (ליידי גרשם)

דיים מגי סמית’ הופיעה לראשונה על הבמה בשנת 1952. כעבור שבע שנים הצטרפה לתאטרון האולד ויק והופיעה ב”כטוב בעיניכם”, “ריצ’רד השלישי” ו”נשות וינדזור העליזות” לפי שקספיר. ב-1963 הופיעה בתאטרון הלאומי בתפקיד דזדמונה[

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן