כאן רמת השרון

רמת השרון: נחנכה דרך ע”ש האמן דודו דותן ז”ל

0
0

כביש היציאה החדש שנחנך לאחרונה במזרח רמת השרון נקרא על שמו של דותן בטקס שנערך היום שישי (08/06/07) ■ האלמנה מירי דותן: “אני גאה להיות במעמד הזה בו לראשונה החליטו ראש העיר איציק רוכברגר וחברי המועצה לקרוא לדרך על שמו של יוצר ואמן במה תושב העיר.
רמת השרון: נחנכה דרך ע
החברים שלו דודו דותן ז”ל עם ראש העיר רמת השרון איציק רוכברגר. צילום: ליאור קורן

עיריית רמת השרון חנכה דרך ע”ש של דודו דותן ז”ל, ביום ו’ 08/06/07 במעמד משפחת דותן, ראש העירייה איציק רוכברגר, חברי מועצת העיר ואמנים בולטים שליוו את דודו במהלך חייו.

צביקה פיק, ציפי שביט, דודו טופז, ששי קשת, פנינה רוזנבלום, טוביה צפיר, חני נחמיאס, אילי גורליצקי, שולה חן, יפה ירקוני, גבי ברלין, חה”כ מתן וילנאי, גדי סוקניק, סיוון רהב, רני רהב ועוד שורה ארוכה של חברים של דודו השתתפו בטקס המרגש.

מליאת מועצת העיר בעיר רמת השרון, החליטה פה אחד על קריאת דרך על שמו של האמן דודו דותן ז”ל. וועדת שמות של העירייה בראשות חבר המועצה ישראל טל, החליטה לקרוא על שמו של דותן, את כביש היציאה החדש שנחנך לאחרונה במזרח העיר.

משפחת דותן מתגוררת בעיר רמה”ש מזה שנים ארוכות וההחלטה על קריאת הדרך על שמו נועדה להוקיר את תרומתו הגדולה למדינה ולעיר בה גידל את ילדיו.

בטקס ציינה מירי דותן אלמנתו של דודו; “אני גאה להיות במעמד הזה בו לראשונה החליטו ראש העיר איציק רוכברגר וחברי המועצה לקרוא לדרך על שמו של יוצר ואמן במה תושב העיר. בכך הצטרפה רמת השרון לקהילת הערים הגדולות בארץ ובעולם אשר יודעות להוקיר ולהנציח את האמנים והיוצרים שלהם ועל כך אני מודה לכם. דודו חי כאן למעלה ממחצית שנות חייו, כי אהב את רמת השרון והיום רמת השרון מחזירה לו אהבה”.

איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, ציין; “זו דרכנו הצנועה להוקיר את התרומה של האיש היקר, האמן ובן רמת השרון, שהטביע את חותמו בתרבות הישראלית ותרם תרומה נכבדה לרמת השרון”.

דודו דותן – (1948 – 8 בספטמבר 2001)

דודו דותן, נחשב לבדרן ישראלי ידוע. הוא נולד בישראל בשנת 1948 בשם דוד ברגר. הוא נולד באווירת מצוקה, עובדה שהשפיע על עיצוב אופיו ובאה לביטוי בפעליו הרבים עד יומו האחרון.

כילד גילה כשרונות חיקוי ומשחק, ובעת גיוסו לצבא שרת בלהקה צבאית, אבל מדי פעם שוחרר כדי להופיע בהופעות פרטיות כדי לתמוך במשפחתו. בצעירותו נשא לאשה את עירית דותן שבעזרתו הפכה להיות זמרת בזכות עצמה (“תנו לנו יד ונלך”). לימים התגרש ממנה ונשא אשה שנייה.

דודו דותן – 1948 – 8 בספטמבר 2001

אט אט הפך לאחד הבדרנים המובילים בארץ, כשחיקוי אהוב עליו במיוחד היה של שושנה דמארי אותו עשה בכשרון רב (וניכר שגם באהבה והערצה רבה). במיוחד הגדיל לעשות כשמלבד חיקוי שירתה ותנועותיה הבליט גם את צחוקה העמוק והמתגלגל.

דותן הפך להיות מנחה מקובל בארועי בידור שונים וגם הנחה תוכניות טלוויזיה (בין היתר; “זה מה יש” שהייתה תוכנית שידוכים).

מלבד עיסוקיו כאמן ובדרן גם הוציא 17 ספרים ומדריכים שונים, בין היתר מדריך למטייל בקפריסין.

דותן, נודע כאדם שנטה לעזור לאמנים במצוקה והרבה להופיע גם בהתנדבות במסגרת גופים ציבוריים ועל עזרתו ותרומתו הרבה אף קיבל את אות הנשיא למתנדב בשנת 2001. לימים נבחר הודות לכך לראשות אמ”י, תפקיד אותו מילא בעת פטירתו הפתאומית.

לפני מותו הספיק להעלות הצגת יחיד בשם “שד קטן” המתארת את ימי ילדותו הקשים – הצגה שזכתה להצלחה רבה ואף המשיכה לרוץ לאחר מותו.

דודו דותן נפטר מדום לב בעת טיול בתורכיה. להלוויתו הגיעו מאות אומנים שבאו לחלוק לו כבוד אחרון.

כך ביטא את דמותו של דותן הזמר בני ברמן, ז”ל, בעת שנודע לו על מותו (לקוח מאתר אמ”י);

“דודו דותן האיש שהצחיק, סיפר, כתב, שיחק, כתב ספרים והצגות והיה יושב הראש של אמ”י (ארגון אמני ישראל), ויותר מכל היה חבר לכל האמנים, האיש שתמיד חש לעזור, להתנדב, האיש שאוזנו הייתה תמיד כרויה לשמוע את כל אחד ופיו שימש את כולנו, האיש היקר הזה שכולנו אהבנו ללא מצרים נפטר מדום לב בעת שנפש בתורכיה אמני ישראל מרכינים ראשם ומבכים את חברם שהלך לעולמו”.

מספריו;

• שד קטן – אוטוביוגרפיה
• הגדה לאי – סדר
• אני סבא
• חצי לאשה חצי לבעל
• הידד אני סבתא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן