סביבה | אקולוגיה

קרן קיימת לישראל קיימה יום ירוק בשכונת התקווה

0
0

קק”ל קיימה אתמול בבית דני בת”א פעילויות לילדי בתי”ס ותנועות נוער בנושא איכות הסביבה ■ הילדים עברו בין חמש תחנות שבכל אחת למדו על נושא שונה; הגיאוגרפיה של ישראל, ייעור ונטיעת עצים, נחלים ותשתיות מים, מניעת שריפות, מיחזור ושמירת טבע
קרן קיימת לישראל קיימה יום ירוק בשכונת התקווה
קרן קיימת לישראל קיימה יום ירוק בשכונת התקווה

במסגרת אירועי יום איכות הסביבה הבינלאומי קיימה אתמול קרן קיימת לישראל פעילויות לילדים מבתי ספר ותנועות נוער בעיר בנושא איכות הסביבה, בחצר בית דני בתל אביב, שם התקיים טקס “הגלובוס הירוק”. הילדים השתתפו בפעילויות אתגריות המחייבות שיתוף פעולה ועבודת צוות. נושאי הפעילויות היו אקולוגיה ואיכות הסביבה. הילדים עברו בין חמש תחנות שבכל אחת למדו על נושא שונה.

בתחנה הראשונה, הילדים למדו על הגיאוגרפיה של ישראל, תוך משחק מרוץ שליחים על גבי מפה ענקית של הארץ.

בתחנה השניה, למדו על ייעור ונטיעת עצים, כאשר כל חניך בתורו עולה על חבל סיירים המתוח בין שני עצים, כשלמותניו טבעת חבל שאליה מחוברים יתרים, כך ששאר חברי הקבוצה “מאבטחים” אותו על מנת שלא ייפול. הילד שהולך מחזיק בידיו “עץ”, אותו הוא נוטע בצינור הנמצא בקצה המסלול.

בתחנה השלישית, למדו על נחלים ותשתיות מים. המשחק הוא “מעבר בנהר מזוהם”: כל קבוצה עומדת בצד שני של הנהר. לרשות כל קבוצה משטחי דריכה ספורים. המשימה: על כל קבוצה לעבור לצידו השני של הנהר מבלי לדרוך או לגעת באדמה.

בתחנה הרביעית, למדו על מניעת שריפות. בתוך מעגל סטרילי נמצאת פחית ובה דולקת אש קטנה. במעגל נמצאות 2 קערות מים וספוגים. לחברי הקבוצה ניתנים יתרי חבל בלבד המחוברים לקרס. המשימה: ע”י שימוש ביתרי החבל בלבד, על חברי הקבוצה להוציא את הספוג מהמים ולכבות את האש ללא כניסה למעגל.

בתחנה האחרונה למדו הילדים על מיחזור ושמירת טבע. הילדים התחלקו לקבוצות קטנות, כל קבוצה קיבלה לוח זמני התכלות וכרטיסיות חומרים, והיה עליהם לנסות ולהתאים חומר לזמן התכלות, תוך הנחייה של המדריך (מה יתכלה יותר מהר, זכוכית או נייר?).

ההשתתפות בפעילות החינוכית תרמה לילדים, תוך משחק, להבין יותר את נושא איכות הסביבה והדרכים לשמור עליה. בקק”ל מקווים שהילדים יקחו איתם את הידע הזה, ויעזרו ביישומו ביום יום באזורי מגוריהם.

_________

בתמונה: ילדי השכונה בפעילויות הקק”ל היום בבית דני .צילום: באדיבות קק”ל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן