טיול נעים

נתניה: אירוס הארגמן פורח שוב בשמורת האירוסים

0
0

המלצת בילוי נעים לשבת: שמורת האירוסים בנתניה, המחדשת פניה באמצעות אגף השפ”ע של העירייה בין השאר בפיתוח של מתחם של משחקי ילדים במקום בהשקעה נוספת של 35,000 ₪.
נתניה: אירוס הארגמן פורח שוב בשמורת האירוסים
המלצת בילוי נעים לשבת אירוס הארגמן פורח שוב בשמורת האירוסים. צילום: עיריית נתניה ©

עוד סיבה לטייל בשבת עם כל המשפחה בשמורת האירוסים, של נתניה, זאת לאחר שאגף שפ”ע, מחלקת גנים ונוף של עיריית נתניה ביצע לקראת הפריחה של הפרח שורה של עבודות לרבות חבלול, תוספת פחים ועוד עבודות אחזקה שוטפות בהשקעה של כ-10,000 ₪.

כמו כן, פיתחה העירייה, מתחם של משחקי ילדים בהשקעה נוספת של 35,000 ₪. הכוונה היא להרחיב את האפשרויות העומדות לרשות המבקרים בשמורה העירונית.

אירוס הארגמן (Iris atropurpurea) הוא צמח אנדמי לישראל ממשפחת אירוסי ההיכל, שהיה נפוץ בחולות וכורכר מישור החוף, מאשדוד ועד בנימינה.

הפיתוח של מישור החוף פגע ברוב האוכלוסיות שלו, וכיום נשארו אירוסי ארגמן בעיקר בשמורת נחל פולג, בנתניה ובשמורת פלמחים. הוא אף צומח בגבעת האירוסים, הנקראת על שמו.

השמורה בנתניה היא מקום פריחתו הריכוזית ביותר של הפרח היפה והנדיר הזה וילדים והורים רבים פוקדים את המקום מייד כאשר מתחילה הפריחה ונהנים מעולם צומח עשיר ומגוון.

מקור שמו של אירוס הארגמן הוא בצבע פרחיו שצבעם מארגמן עד כמעט שחור (צבע הפרחים משתנה בהתאם לתאורה ולזוית קרני השמש). לפרחים זקן בצבע צהוב בבסיס השפית. אירוס הארגמן פורח בחודש פברואר, והוא הראשון לפרוח מבין אירוסי ההיכל.

הוא גדל בקבוצות הכוללות לעיתים עשרות פרחים, הנוצרות כתוצאה מהתרבות הצמח על ידי שלוחות של קני שורש. העלים סרגליים, צרים וזקופים. ככל שאר אירוסי ההיכל הצמח אירוס הארגמן הוא פרח מוגן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן