סביבה | אקולוגיה

איגוד ערים שרון צפוני יאיץ המהלכים להקמת מתקן מיחזור אשפה

0
0

אומר יו”ר עו”ד אבי ללום: זאת עקב החלטת הממשלה על היטל הטמנה ■ בעקבות החלטת הכנסת. עפ”י החוק יעלה ההיטל עם השנים כאשר החל מיולי 2007
איגוד ערים שרון צפוני יאיץ המהלכים להקמת מתקן מיחזור אשפה
יו”ר איגוד ערים שרון צפוני עו”ד אבי ללום: האיגוד יאיץ המהלכים להקמת מתקן מיחזור אשפה

“בעקבות אישור הכנסת את היטל ההטמנה עבור כל טון אשפה, על האיגוד להאיץ את המהלכים אותם הובלנו עד כה כדי להקים במהירות הרבה ביותר, מתקן מיחזור עבור הרשויות החברות באיגוד ובכך לחסוך להם מיליוני שקלים בשנה” – דברים אלה אמר יו”ר האיגוד, בישיבת מועצת האיגוד, שדנה בנושא עו”ד אבי ללום חבר מועצת העיר נתניה.

לדברי עו”ד ללום, אישרה הכנסת בשבוע שעבר את היטל ההטמנה המחייב רשויות מקומיות לשלם היטל עבור כל טון אשפה הנשלחת להטמנה, זאת כדי לעודד מיחזור, לחסוך בשטחי הטמנה, למנוע נסיעת משאיות האשפה בדרכים ובכך למנוע זיהום אויר וסביבה.

האיגוד החל לפעול בנושא לפני למעלה משנה כדי להיערך לחוק החדש ואף ניהל מגעים מתקדמים עם מספר גורמים מקומיים ובינלאומיים המתמחים בנושא מיחזור פסולת ביתית ופסולת בניין. להערכת עו”ד ללום אישור ההיטל ע”י הכנסת יביא למימוש הפעילות המקדימה.

יועץ האיגוד ליישום חלופות טיפול בפסולת, א.ב.י נוביק, הציג בפני חברי מועצת האיגוד את עלויות ההטמנה בעקבות החלטת הכנסת. על פי החוק יעלה ההיטל עם השנים כאשר החל מיולי 2007 ישלמו הרשויות 10 שקלים לכל טון אשפה מוטמן, ב-2008, סכום 20 שקלים וב-2011 סכום 50 שקלים. בנוסף לכך הציג נוביק את האפשרויות להפחתת כמות הפסולת להטמנה, החל בהפרדה במקור ועד להפקת אנרגיה מהפסולת.

מועצת האיגוד קיבלה הצעת עו”ד ללום לקדם את הנושא והטילה על נוביק לבחון אתרים זמינים לפיתוח מתקני המיחזור והפקת אנרגיה מפסולת, כולל פרק א’ בתסקיר השפעה על הסביבה, הוצאת מכרז למתקן אזורי, הכולל תכנון מפורט, הקמה ותפעול.

קידום חקיקה מקומית; חוק עזר, למיסוד מערכת כספית סגורה לטיפול בפסולת, דוגמת הטיפול בשפכים (באחריות כל רשות בנפרד).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן