בנקים כסף מדבר

תעודת הזהות הבנקאית תישלח למשקי הבית ולעסקים הקטנים

"תעודת הזהות הבנקאית" הנה דין וחשבון תמציתי המציג ללקוח את כל הפעילות שבוצעה בחשבונו, בצורה ברורה, שקופה וקלה להשוואה ◄ המפקחת על הבנקים, דר' חדוה בר; "לקראת משלוח הדוח השנתי ללקוחות הבנקים, אני קוראת לציבור הרחב לנצל את ההזדמנות ולעשות שימוש מושכל בדוח חשוב זה. הדין וחשבון, כתוב בשפה פשוטה ובפורמט זהה בין כל הבנקים ויכול לסייע לכל לקוח, משק בית ועסק קטן להבין את מצבו הפיננסי הכולל".
0
0

הפיקוח על הבנקים מטעם בנק ישראל קורא היום (שני, א’ באדר התשע”ז) אל הציבור הרחב לפעול להוזלת עלויות ניהול חשבונו, באמצעות שימוש בדין וחשבון השנתי “תעודת הזהות הבנקאית”- הכתובה בשפה פשוטה ובפורמט זהה בין כל הבנקים, ויכולה לסייע לכל לקוח, משק בית ועסק קטן להבין טוב יותר את מצבו הפיננסי הכולל, תעודת הזהות הבנקאית תישלח מחר (ג’) לכלל משקי הבית ולעסקים הקטנים לקוחות הבנקים על ידי התאגידים הבנקאיים​. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תעודת הזהות הבנקאית” היא עוד פעולה חשובה ללקוחות הבנקים מכל השכבות והיא מצטרפת ל”מהפכה השקטה” שמכתיבה בהתמדה מפקחת על הבנקים ב-בנק ישראל דר’ חדוה בר, בעלת הניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחומי הבנקאות, ניהול הסיכונים והרגולציה, מאז נכנסה לתפקידה, החל מחודש אוגוסט 2015 והיד שלה עוד נטויה

דר' חדוה בר המפקחת על הבנקים בבנק ישראל מחוללת את המהפכה השקטה בבנקאות | צילום: רונן פדידה©
דר’ חדוה בר המפקחת על הבנקים בבנק ישראל מחוללת את המהפכה השקטה בבנקאות | צילום: רונן פדידה©

תעודת הזהות הבנקאית” הנה דין וחשבון תמציתי המציג ללקוח את כל הפעילות שבוצעה בחשבונו, בצורה ברורה, שקופה וקלה להשוואה. תעודת הזהות הבנקאית נשלחת לכלל הלקוחות (יחידים ועסקים קטנים), אחת לשנה ב- 28 בפברואר, באמצעות חשבונם המקוון באתר האינטרנט של הבנק או באמצעות הדואר (בהתאם לדרך ההתקשרות העיקרית של כל לקוח מול הבנק).

הדוח יוצג בחשבון המקוון באתר הבנק במשך 3 שנים. כמו כן, ניתן לבקש את תעודת הזהות הבנקאית בכל עת במהלך השנה, ולקבל באמצעותה מידע עדכני על החשבון. המפקחת על הבנקים, דר’ חדוה בר; “לקראת משלוח הדוח השנתי ללקוחות הבנקים, אני קוראת לציבור הרחב לנצל את ההזדמנות ולעשות שימוש מושכל בדוח חשוב זה”.

לדברי המפקחת על הבנקים, דר’ בר; “הדין וחשבון, כתוב בשפה פשוטה ובפורמט זהה בין כל הבנקים ויכול לסייע לכל לקוח, משק בית ועסק קטן להבין את מצבו הפיננסי הכולל, לראות כמה עמלות וריביות הוא שילם במהלך השנה על כל הפעילויות ב‘חשבון הבנק’ ולפעול להוזיל עלויות באמצעות קבלת הצעה מתחרה מבנקים מתחרים וניהול משא ומתן עם הבנק הקיים”.

מהו המידע המופיע בתעודת הזהות הבנקאית? 

  • ​הנכסים בחשבון הלקוח, כולל יתרות עובר ושב, פיקדונות וחסכונות.
  • התחייבויות, כמו הלוואות ומסגרות אשראי.
  • סך העמלות ששילם הלקוח.
  • פרטים נוספים כגון, הוראות הקבע ומיופי הכוח בחשבון.
  • אם לקוח מעוניין להיכנס לעומק הפעילות בחשבון, אזי בנוסף לדוח המקוצר, עומד לרשותו גם דוח מפורט.

באמצעות תעודת זהות בנקאית הלקוח, יוכל;

תעודת הזהות הבנקאית תישלח על ידי בנק ישראל לכלל משקי הבית ולעסקים הקטנים

  • לעקוב אחר החשבון, לנהל אותו ביתר קלות ובאופן מושכל.
  • להכיר את המוצרים הבנקאיים הקיימים בחשבונו, כמה שילם עליהם או הרוויח בזכותם.
  • להשוות את תנאי ניהול החשבון שלו היום, עם הצעות של בנקים אחרים. השוואה זו עשויה להביא את הלקוח למסקנה שמשתלם לו להעביר את חשבונו לבנק אחר.
  • לחסוך בהוצאות ניהול החשבון.

רוצים טיפים כיצד לעשות שימוש מיטבי בדו”ח לחצו כאן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן