חדשות כאן ישראל כאן תל אביב-יפו

תנועת אומץ נגד עקירת עצים לשימור בתל אביב לרכבת הקלה

חברת נתע, הציגה שרוב העצים הם לא בעלי ערכיות גבוהה אלא בעלי ערכיות נמוכה ובינונית ולכן, הם לא לשימור. בעקבות ובהסתמך על מצגת זאת, אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (וותל) את התכניות. מבדיקה ראשונית של אנשי תנועת אומ"ץ, התברר, כי תהליך אישור התכניות להקמת קווי הרכבת הקלה שהוצגו בפני אנשי אומ״ץ, מעלים תמיהות רבות ונראה, לכאורה, בלתי תקין ובלתי שלם ◄ לדעת נציגיה של תנועת אומץ, קיים צורך לבצע בדיקה כוללת בכל תהליך הכנת תסקירי השפעה על הסביבה שבוצעו עבור תכניות הרכבת הקלה באזור בכדי לוודא שאין נושאים סביבתיים נוספים ש"טופלו" לכאורה, באופן דומה.
0
0
דר' שמעון זילברשלג, יושב ראש ועדת השלטון המקומי בתנועת אומ״ץ ברקע: רחוב ארלוזורוב בתל אביב | צילום רחוב: ויקישיתוף | עיבוד צילום: שולי סונגו
דר’ שמעון זילברשלג

“יש לפעול לעצירת כל כריתות העצים באזור רחוב ארלוזורוב בעיר תל אביב עד לבירור הנושא ובדיקת חלופות” – דברים ברוח זו, הופנו בבקשה דחופה על ידי תנועת אומ״ץ במכתב חריף ששוגר אל מבקר המדינה, כב’ השופט בדימוס יוסף שפירא באמצעות דר’ שמעון זילברשלג, יושב ראש ועדת השלטון המקומי באומ״ץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כל זאת לאחר שבמשרדי תנועת אומ״ץ, התקבל מידע מפתיע המציג תכניות של נתיבי תחבורה עירוניים בעירבון מוגבל (נתע) החברה האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, המבקשת לעקור את רוב העצים בחסות התכנית להקמת קווי הרכבת הקלה באזור.

מבדיקה ראשונית התברר לאנשי תנועת אומ”ץ, (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה והפועלת למען צדק חברתי ומשפטי, כי תהליך אישור התכניות להקמת קווי הרכבת הקלה אשר הוצגו בפני אנשי תנועת אומ״ץ, מעלים תמיהות רבות ונראה, לכאורה, בלתי תקין ובלתי שלם.

תנועת אומץ, הייתה נוכחת בעת הקרנת מצגת של ‘תכניות נתיבי תחבורה עירוניים בעירבון מוגבל‘ (נתע) בפני הוועדה לתשתיות לאומיות (נקראת בקיצור “הותל“), בשנת 2015 על מנת לקבל אישור סופי לתכניות בניית תוואי הרכבת הקלה באזור (הקו האדום של הרכבת הקלה).

בעיריית תל-אביב-יפו, מתגאים, כי כידוע, ברחבי העיר, נטועים עשרות אלפי עצים מסוגים שונים. העצים בתל-אביב-יפו והיא אף מכריזה בגאווה, כי הם עצים מוגנים לפי פקודת היערות.

על פי חוק עזר עירוני – עקירת עצים התש”ם 1980, חל איסור מוחלט לכרות ו/או לעקור עצים, ללא קבלת היתר מפקיד היערות. החוק, מציינים בעירייה, חל הן על עצים הצומחים בשטחים עירוניים והן בשטחים פרטיים.

מבדיקת אומץ, עולה, כי המצגת של נתע בפני הוועדה לתשתיות לאומיות, התבססה על “סקר עצים” שלפי בדיקתה והבנתה של תנועת אומ״ץ, לכאורה, לא בוצע לפי הנחיות עריכת סקרי עצים באותו זמן.

דר’ זילברשלג, יושב ראש ועדת השלטון המקומי בתנועת אומ״ץ, מדגיש בפנייה אל מבקר המדינה, כי; ״ב”סקר העצים” של ‘נתיבי תחבורה עירוניים’ לא התחשבו בגיל העצים ובייחודם הנופי שהם מדדים הכרחיים לחישוב ערכיות העצים לפי ההנחיות.

█ תנועת אומץ; קיים צורך לבצע בדיקה כוללת עבור תכניות הרכבת הקלה, כדי לוודא שאין נושאים סביבתיים נוספים ש”טופלו” לכאורה…

חברת נתע, הציגה שרוב העצים הם לא בעלי ערכיות גבוהה אלא בעלי ערכיות נמוכה ובינונית ולכן, הם לא לשימור.

בעקבות ובהסתמך על מצגת זאת, אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (וותל) את התכניות.

בכך למעשה גזרה דין מוות על מאות רבות של עצים שיחסרו מאוד לנופה והצללת העיר לטובת הולכי הרגל וכן, שמירת הריאות הירוקות של תל אביב״.

דוברת  תנועת אומץ,הגב’ מיכל אדר, ממשרד אדר מדיה דיגיטל, מסרה והוסיפה בהודעתה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; בתנועה, אף סבורים, כי נופה של תל אביב משתבח באלפי עצים ירוקים, כאשר מאות רבות מהם קיימים עשרות שנים ואף יותר. העצים, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מנופה של תל אביב ומהמרחב הציבורי.

לעצים, כאמור, יש תרומה גדולה לא רק בהיבט הנופי וההיסטורי אלא גם משמשים להצללה ולוויסות החום העירוני.

אי לכך ובהתאם לזאת, תנועת אומץ, מבקשת ממבקר המדינה להידרש לנושא בדחיפות שכן עקירות העצים כבר החלו ויתכן לכאורה שהן מבוססות על מצגי שווא ועבודה תהליכית לא תקינה.

תנועת אומץ, בראשות מר פליצ׳ה פלד, תשתף כל מידע שבידיה בנושא כריתות העצים באזור רחוב ארלוזורוב בתל אביב, כולל הפנייה למומחים שמעודכנים היטב בפרטי התהליך רב השנים.

יותר מכך, לדעת נציגיה של תנועת אומץ, קיים צורך לבצע בדיקה כוללת בכל תהליך הכנת תסקירי השפעה על הסביבה שבוצעו עבור תכניות הרכבת הקלה באזור בכדי לוודא שאין נושאים סביבתיים נוספים ש”טופלו” לכאורה, באופן דומה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן